Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, March 29, 2014

: Di Sebalik Sebuah Penulisan :




" People will hate you, rate you, shake you and break you. But how strong you stand is what makes you.
 Keep moving, Allah is with you."  

" If you don't want to talk, just let me know, 
instead of keeping me here waiting for a reply that's never going to come."  AllahuAkhbar..


Belajar istiqomah di atas kepingan hati yang pernah retak, mungkin sulit, bahkan sangat sulit. Sedikit saja digoyahkan, maka hati itu lagi-lagi akan retak, bahkan pecahannya bisa lebih banyak, lebih dalam dari sebelumnya. Terlalu menakutkan untuk dirasa, terlalu sakit untuk dikenang, terlalu pilu untuk dikisahkan. Bahkan sekedar membayangkannya pun, sakitnya tidak karuan. :)
Yakin dan Percaya, sebuah kata kunci yang ragu untuk ditanam pada hati yang salah, yang tak pernah salah pun bisa ikut-ikutan tersalah. Kira-kira rumus jitu apa yang bisa dipakai ya? Sulit rasanya memikirkan hal-hal yang sangat halus seperti itu. Belajar istiqomah itu berat. Hanya hati yang tahu. Hanya yang tulus yang bisa bertahan. Rasa sakit itu biarlah kalimat Tuhan yang menyembuhkan. AllahuAKHBAR ^_^

Aku bukan lelaki baik bahkan masih bersusun dosa , aku melihat langit malam sambil hati kecil berbicara, aku mungkin bukan seorang jutawan , bahkan juga bukan seorang bakal pengantin yang menunggu pasangannya di kamar, aku masih seorang hamba yang bila-bila masa sahaja ALLAH akan ambil nyawa. Aku takut akan apa yang bakal terjadi pada masa depanku, seawal pagi aku bangun , disaat semua lelaki sebayaku masih enak tidur menuju rumah ALLAH. Saat aku duduk di saf paling hadapan terkadang ada suara-suara sumbang mengatakan aku 'bajet baik' aku masih memekakakan telinga. Ada pula mereka membezakan aku dengan anak-anak mereka, dengan ukuran ijazah, gaji dan pekerjaan, jujur terkadang hatiku ibarat luluh, aku tak minta hidup payah, sedang aku masih merangkak perbaiki masa depanku dari semasa ke semasa.


Biarlah , aku mencari sesudut masa istiqomah, aku bukan alim ulama' , aku bukan mahasiswa, aku hanya lelaki yang selalu bercermin diri apatah lagi mahu bercerita tentang apa yang aku ada, AKU perlu menulis untuk melegakan segala kekusutan hati, aku cukup masak dengan ragam serta celaan manusia terhadap apa jua yang aku kerjakan, meski berkalung rasa sakit , aku masih jelajahi dunia tanpa sedikitpun lupa aku hanya hamba ^_^ jangan tangisi dunia yang nyatanya sementara tetapi ingat dan percaya di alam barzakh kalau menyesal sudah tiada guna.


Tolong jangan hina bonda, jangan bercerita tentang keburukanku, dia tak salah , yang salah aku, yang keji aku, dan yang hina masih aku, aku masih mencuba berubah, aku tinggalkan muzik, aku tinggalkan segala panah cinta dunia, aku takut mati dalam keadaan terpaling hina, bonda selalu terima aku, aku pernah tinggikan suara padanya, aku pernah bercakap sambil mengguris hatinya, aku belum dapat membalas segala ihsan dan budinya padaku. Aku sayang bonda, aku tak malu membawa dirinya kemana sahaja dengan motor burukku ^_^  


Maafkan aku bonda, sekiranya aku menulis semua ini, aku tahu kau tidak pandai membaca tulisan rumi, jadi aku hanya menghurai rasa dengan bahasa hati paling dalam, betul kata mereka, aku miskin, aku bukan lelaki terpelajar, aku banyak kurangnya, aku mengakui semua itu, tetapi aku mahu mereka tahu, aku juga punya hati dan perasaan, kerja apapun asal halal, kerja apapun asal solat terjaga, kerja apapun asal hati selalu rindu pada masjid tanpa boleh tinggalkannya ^_^


Wahai gadis yang selalu mengintai penulisanku, jujurnya aku tiada apa-apa, aku malu, aku masih belajar agama ^_^ aku harus perbaiki diri , ekonomi sebelum membina sebuah keluarga, aku tidak ingin menjual harga cinta murah, yang selalu membuat aku berdosa, aku tak layak untuk perempuan cantik, kerna aku tiada pesona pada wajah, aku tidak bisa menghadiahi emas dan permata kerna aku hanya kerja biasa-biasa , tetapi aku ingin mengakhiri penulisan ini, kerna aku sudah penat untuk menangisi pemergian sekeping hati , biar ALLAH atur semua, biar ALLAH tunjuk jalan halalnya, aku masih belum boleh menuju alam rumah tangga, kerna hidupku sendiri masih porak peranda, Allahu ALLAH :(

AKU tidak perlu menulis aksara cinta, kerna dunia ini persinggahan semata-mata, ingat halal haram , ingat syurga neraka, aku masih belajar istiqomah, sambil ajak yang lain-lain sama-sama rasa kemanisan iman, dulu aku pernah belajar tinggi cuma tiada rezeki tamat dengan sempurna, dulu aku juga pendosa tegar selalu alpa dengan hiburan yang tidak semena, cukuplah aku mahu berubah, aku mahu berhijrah , mungkin bukan 'gaji' yang banyak boleh membezakan kita, tetapi aku mencari 'berkat' walaupun ditomah manusia seribu cela ^_^


Ingatlah saat kau diuji hebat, ada lagi antara mereka lebih berat tanggungjawab dipikulnya, saat kau terima musibah , kenangilah saat diketika kau lupa bersyukur pada-NYA, segala cubaan dan aturan tuhan sebenarnya ada rencah rasa, yang akan merubah kita supaya lebih bersedia pada masa mendatang, ingat dunia ini adalah salah satu dunia, sebelum menuju ke dunia berikutnya :) bukan abadi, sedang kita harus selalu bersedia, supaya tidak menyesal di barzakh sana ^_^

# ada masa lagi nak berubah ^_^ in shaa ALLAH


Jadikanlah agama pelembut matimu, peneduh wajahmu, dan pemerdu suaramu  

# Sometimes Allah gives you bitterness in this life 
so that you can further enjoy the sweetness of the hereafter. 
In shaa ALLAH ^_^


" Semua Dalam Rahsia Allah  Rezeki , Jodoh Juga Ajal , Tetapi Yang Paling Pasti Kita Semua Bakal Jenazah , Bukan Bakal Jutawan Bukan Pula Bakal Pengantin , Ada Yang Kaya Tiada Jodoh, Ada Yang Cantik Memilih Pula , Tetapi Ajal Tidak Kira Siapa, Tepat Masa Malaikat Akan Laksana Tugasnya "

# Minta Maaf Dunia Akhirat  Sekadar Ingatan Juga Pedoman Allahurobbi...AllahuAkhbar !!


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥