Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, January 2, 2014

: Moga ALLAH Redha III :





You are strong when you take your grief and teach it to smile. You are brave when you overcome your fear and help others to do the same. ^_^

No matter how small, do what Allah tells you to do. Don't under estimate the power of a good deed.

We spend so much time trying to impress others when that time could be spent getting closer to Allah. The worst mistake we make is thinking our success is from ourselves. 
They are from Allah to check what will you do with His blessings. ^_^


AllahuAkhbar ^_^ aku menulis lagi kalam hati rasa ingin berkongsi lagi...dan lagi..
andai aku tidak menulis maka akan terbeban rasa hati ini...
tahun 2014, usia makin meningkat setahun lagi, entah siapa lagi sudi menjengah nukilan hati lelaki ini..
Allah hebat bukan, dia maha merencana semuanya, walau sesulit mana sesuatu keadaan...


aku terpanggil menulis artikel tentang 'dara' seorang Hawa ^_^
sungguh isu ini sangat sensitif dan membekas dari mana-mana hati..

sedang aku sedari dulu menjaga perawanku "terunaku" , ada satu persoalan ditanyakan kepadaku ^_^ saudara : andai jodoh saudara dengan gadis 'tiada dara' apakah saudara terima ? balasku dengan penuh santun dan tertil juga tertib : " Dara" Sinonim untuk seorang anak dara sunti  Cuma Di Akhir Zaman Ini Amat Sukar Mencari Hawa Yang Sangat Menjaga Kehormatannya , Namun Begitu Andai Allah Tuliskan Jodohku Dengan Gadis Tiada Dara  Itu Semua Ada Hikmahnya, Mungkin Aku Menjaga Perawanku, Namun Mungkin Ada Khianat Lain Yang Menodai Dirinya Hingga Mawar Pudar Warna  Namun Allah Sahaja Tahu Apa Terbaik Buat Kita, Segala Apa Ada Hikmahnya Walau Secela Mana Keaiban Kita "

# Ingat Manusia Boleh Berubah , Selagi Istiqomah Dan Galakkan Kita  Aku Menikahimu Kerana Allah, Bukan Kerana Masa Silammu.. AllahuAkhbar!!!


entah apa masyrakat berfikir dikala membaca jawapanku ^_^


"Oh yes, the past can hurt. But you can either run from it, or learn from it."  

HasbunAllah wa ni'mal wakeel ni'mal maula wa ni'mal natseer (Allah is enough for us and He is The Best Guardian of all affairs)  AllahuAkhbar..



padaku 'mereka' semua wajar diberikan peluang untuk berubah, siapa kita ingin mencela? mulia sangat ke kita? sedang segala apa juga isi dunia ALLAH yang punya ^_^

sambil mereka berkata lagi ^_^ bolehlah 'jawab' begitu belum kena batang hidung sendiri ^_^

terkadang pilihan kita walau nampak betul dimata kita, benar dihati kita, semuanya belum cukup gagah pengakhirannya 
selagi tidak berpaksi pada yang esa ^_^

ALLAH aturkan segala segi cubaan ujian dan dugaan bertujuan menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya..



I believe in Allah more than the blind believe in the sun, not because they see it, but because they feel it. AllahuAkhbar 

If you're lonely, start running to Allah. The only One who can satisfy our life is the One who created it. 

aku mencuba menjadi lelaki lebih baik dari semasa ke semasa, bukan bererti aku lelaki tidak pernah berdosa, namun nyata dan hakikatnya aku selalu dalam noda, nista dunia ^_^ terkadang tidak bijak aku menjaga 'mata' , terliar mata ini melihat pesona dunia, dan terkadang datangnya dia menjadi fitnah terbesar dalam hidupku..

aku masih merangkak belajar agama, mencuri dengar segala 'majlis ilmu' walau diceruk mana sekalipun, menghadiri kuliah demi kuliah demi mempertajam pengetahuanku, namun bukan bererti aku arif dan pandai, semakin aku menuai ilmu agama, semakin aku tahu, aku masih jahil dan belum cukup
 istiqomah untuk berubah ^_^ 

sesekali bisik nuraniku, melihat anak saudara makin membesar , bersekolah, melihat sanak saudara semakin bertambah zuriatnya, in shaa ALLAH tahun ini juga aku ingin memperkasa segala wang simpananku, ingin aku menrangka kehidupan berumah tangga, kumpul duit bermula tahun ini, cuma aku perlu istiqomah, berbelanja pada yang perlu bukan pada yang mahu ^_^ andai tercuit rasa pada 'hawa' aku tidak mahu berdosa selama semai rasa dengannya, kamus hidupku inginkan halal dan diredhai yang esa ^_^ in shaa ALLAH, semoga kesihatan baik menjadi milikku tahun ini..

sekali sekala aku sinis pada bonda, bonda jangan lupa doakan abang ude setiap kali solat ^_^ doa bonda , jalan barokah buat abang ude, sambil berseloroh bonda menjawab, bonda berdoa semoga bonda dapat melihat anak cucu bonda membesar, nak tengok zuriat abang ude ^_^ hanya tersenyum aku mendengar , retorik perasaan itu, nyatanya bonda ingin melihat aku menamatkan kelu resah hati ini ^_^

in shaa ALLAH , andai sempurna kerja, ada simpanan yang kukuh, akanku bernikah nanti, ALLAHUAKHBAR !!

Dikala Kita Suka 

Dikala Mula Rasa Tautan Hati Yang Sama 

Mungkin Dia sudah Berpunya ? 

Adakah Aku Seorang Sahaja Yang Rasa? 

Teringin Nak Jadi Halal Disisinya 

Siapakah Dia Sebenarnya ? 

AllahuAkhbar Hadirnya dia menyentuh segala rasa 

Mungkin Istikharah penyudah cerita 

ya Allah Sampaikan Salam Pengharapan Kepadanya 

Moga Dia Sama Membalas Rasa 

Rindu Akan Getar hati Yang Sama...

in shaa Allah Andai Ada jodoh tidak kemana 


Praying for those who love you, that's sincerity. 
Praying for those who hurt you, that's maturity.

We should be grateful for whatever we may have because there are always people who are much more worse than we are.

Before you do anything make the intention that you are doing it to please Allah, 
even if you’re just making a cup of tea for someone.

Being a Muslim is a great responsibility; as people see Islam through you.
 Please be a good role model and lead by example... 

Just because someone doesn't speak of their pain does not mean it is not there.  AllahuAkhbar!


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥