Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, February 4, 2013

:Pelangi Hati Saya :

                                                             
"...walau getar hati menanti akan satu nada yang sama , aku masih menunggu akan rima dan intonasinya seiring bermain di tepi bibir , saat itu biar lidah tanpa kelu lagi , dengan lafaz sakinah , "aku terima nikahnya", insya-ALLAH aku masih menunggu kamu di batasan waktu..

kawan baik ketika kecil selalu main bola sama-sama , selalu pergi ke surau sama-sama , setia beraya ke rumah membe lain juga sama-sama , memancing ikan di kampung sama-sama ,bakal bernikah ^_^ tahniah buat saudara hafiz samad , sahabat yang akan mengakhiri zaman bujang tidak lama lagi ^_^ seorang pemuda yang sangat aktif di kampung Parit Raja ,MUAR Johor ..

aku masih mengirim rindu di atas angin ,lalu  angin itu pergi bersama sekeping hati yang selalu lara , adakah ada memori kedamaian indah yang bisa dijadikan jurnal dalam kehidupan sirna ini ^_^ wahai bahagia buat lelaki pencari cinta illahi , banyakkan bersabar jodoh itu ada mungkin belum masa dan ketika lagi ianya datang dan mengetuk pintu hati...adapun dia yang tercipta buatmu itu ada , mungkin dia sedang membaca segala penulisan raga ini ^_^

aku sedang bersiap sedia menjadi seseorang yang tercipta buatku , baik dari segi fizikal rohani dan peningkatan iman , masih juga aku bertatih untuk mengenal jerih perih kehidupan dunia dengan mencari rezeki , walau bukan berjawatan tinggi , namun cukup sahaja punya kerja ^_^ adapun diri ini tidak perlu mengangankan bintang dilangit sebagai teman dikala sunyi cukup sahaja memuja-memuji kehidupan yang setia menemani dikanan dan kiri , sedang pungguk rindukan bulan juga masih tiada kesudahan inikan pula sang pujangga yang masih buta merangkak demi mencari bahagia ^_^

siapa sudi mengenali insan kerdil ini , pasti mereka akan berfikir untuk kedua kali , kata orang cinta itu buta , namun harga cinta bukan membiarkan seseorng itu kaku menerima kekurangan kita apa adanya , semua orang boleh berubah jadi mengapa tidak kita? 

ada pula yang selalu bermain dengan kata-kata , "aku tidak layak buatmu" , pernah fikir pandangan ALLAH? pernah cuba melakukan istikharah , siapapun kita dengan pandangan kita belum cukup untuk melestarikan kebahagian di masa hadapan tanpa tautan hati dari ALLAH , petanda seseorang itu jodoh kita , walau dia berselipar jepun sekalipun kita tetap tenang melihatnya , dan pabila selalu melakukan istikharah , dan ALLAH mengizinkan dia terwujud dalam kamus mimpi , kehadirannya berulang kali mendatangkan ketenangan dia adalah jodoh kita ^_^ jika sebaliknya , dia bukan jodoh kita...

sejak aku mula bekerja setelah tamat pengajianku , hidupku tidak seperti sediakala , masa-masaku dihabiskan di "office" dari awal pagi hingga tengah malam, aku rindu dikala magrib menyusun langkahan menuju musolah dengan hanya berkain pelikat dan berbaju t-shirt , rindu ingin melaungkan azan seperti biasa memuja-memuji asma illahi ^_^ tapi akau  harus berdepan dengan kenyataan baru , mungkin masa cuti segalanya akan terlaksana semula , tapi jangan biarkan istiqomah ini terhanyut dengan kebiasaan baru ^_^ ya ALLAH tuntun imanku ...

satu masa nanti , ingin sahaja aku bersama zaujahku seiring dan sejalan , menuju rumah ALLAH impianku diketika ini selalu dan selalu..tidak pernah aku mengimpikan seorng gadis yang terlalu polos buatku , tiada juga piawaian untuk mendampingiku , cukup sahaja "tenang kala mata melihat"..

".bonda , sekiranya tiada jodoh buat anakmu ini , jangan bimbang abang ude akan selalu bersama bonda tidak kira dimana pun kita berada , selagi ALLAH izinkan abang ude bernyawa , abang ude akan terus istiqomah menjaga bonda , mungkin ada hikmahnya jika tiada yang suka , sebab abang ude tiada harta dunia, tiada kereta seperti mereka , tiada rumah besar seperti diimpikan mereka , abang ude cuma ada bonda , abang ude ingin selamanya disisi bonda , kerna abang ude selalu muhasabah diri dengan kekurang ini.."

mungkin ALLAH tidak beri jodoh kala ini kerna ALLAH takut Abang ude terlepas tanggungjawab pada bonda , ALLAH kan maha tahu ^_^ manusia cepat berubah , jadi bonda doakan abang ude selalu istiqomah menjaga bonda , hingga ke akhir hayat bonda nanti ^_^ abang ude takut jadi anak derhaka...

" wahai pelangi hati saya , walau puluhan warna membaluti tubuhmu , membuatkan kamu selalu dalam penjagaan pesonamu , aku cuma memilih satu warna yang ada padamu , ingin aku didikmu dengan benih setia , ingin aku semai dirimu dengan taqwa dan keimanan ,semoga gadisku kau selalu menjadi pedamping diri ini setia dan istiqomah hingga ke akhir hayat ini, dan aku ingin kita sama-sama menghayati maksud cinta halal yang tiada pengakhirannya hingga ke syurga nanti.."


" jangan terlalu memuji seseorang itu kerana pujian itu hanya akan mematikan niat ikhlasnya , pendam rasa itu puji dan kagumi dalam diam , jika suka berdoa pada ALLAH andai dia jodoh kamu ALLAH akan buka jalan untuk kamu dekatinya , mungkin impian kamu akan selamanya menjadi milik kamu , siapa tahu kan? ALLAH kan maha hebat ♥ ♥
                           


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

Hanif Menhad said...

tahniah hafiz kerana dapt menamatkan zaman bujangnya pada usia 26 tahun... syuk bile lagi?

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥