Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Wednesday, January 23, 2013

: monolog hati seorang lelaki :


                                                                                    


".... satu masa nanti walau tiada raga ketika merindu , cukuplah doa melihat dirinya berubah , walau kala itu hanya bayang-bayang saya menjadi wakil perasaan kerana ketika itu saya tiada lagi didunia ini..."
                                                                                  

"... jika saya menulis perihal hati , akan tersentuh perihal budi , andai ada yang terpana membacanya ketahuilah insan yang menulis adalah seorang lelaki , jika masih ada yang ramah menyapa kau harus tahu , lelaki ini tidak punya apa-apa didunia kecuali kekurangan bersusun banyaknya ..."

"..hari ini genap 23 hari dalam tahun masehi 2013 , banyak kejadian yang mengajar dan mendidik aku menjadi seseorang yang baru di tempat baru dalam suasana baru , aku rindu akan bonda di kampung sana , rindu menyakat dan bermanja mesra , rindu masak dan suapkan dia makan , harga rindu ini tidak ternilai mahalnya , dan mungkin tidak bisa digambarkan dengan kata-kata..."

tersenyum melihat coretan hatinya , dalam status facebook baru-baru ini ^_^ aku mencuri pandang melihat dirinya sambil stalker , cukup sahaja memantau perkembangannya dalam laman sesawang ini ^_^

sengaja mendiamkan diri , sengaja menjauh , sengaja termanggu dan terdiam disitu , banyak dugaan di kanan dan kiri , banyak juga salam perkenalan menyapa , aku cuma takut jatuh hati , takut juga menyakiti , kerna hati ini milik khalik yang hakiki , akan tiba masa satu masa aku kan pergi ^_^


"... jalan jodoh kita ada tapi awak sahaja takut berhadapan dengan kenyataan itu , saya sedang membina empayar masa depan sedang awak tidak mencuba menjengah hati saya , padahal saya masih menunggu dengan lama ^__^ tanpa berhenti berdoa supaya awak tahu saya selalu ada disini tanpa meminta apa-apa lagi ..."    


 saya nak satu masa nanti lelaki yang akan menghabiskan hari-hari mendatang dalam hidup kamu adalah saya ^_^ saya mohammad syukri bin yusof , saya akan buktikan pada awak segala takrir saya , segala ikrar dan panji syukur saya adalah kerana Awak , kerana awak melengkapkan kekurangan yang saya ada nanti insya-ALLAH ^_^

"... kalau tak pandai masak saya boleh ajarkan tapi , jangan sampai tak pandai apa-apa , walau saya imam kamu nanti , saya nak kamu tahu sesuatu yang bisa membuatkan saya setia hujung nyawa , saya terima kamu seadanya tapi kamu harus tahu kekurangan saya juga bersusun banyaknya , sama-sama melengkapi...."

"..jam sudah pukul 8 malam , saya baru berkemas dan ingin balik ke rumah , berjalan kaki , melangkah perlahan , menyusun langkahan sepi sambil ditemani bisikan unggas dikanan dan kiri , hujan renyai membasahi bumi illahi , lencun Uniform Toyota yang dipakai saya , berjalan kaki tanpa henti , ingin cepat sampai ke rumah ^_^

"... sekarang rindu nak ke surau ,teringat time belajar dulu selalu ada ruang dan.masa menghabiskan masa di surau , mahupun dengar kuliah di masjid area kL , sejak kerja sangat tiada masa ke musolah kecuali cuti dan waktu subuh , sangat rindu akan masa-masa berharga itu , tapi semua itu telah menjadi kenangan abadi dan tak kan pernah mati..."  

" tapi lebih rindu pada bonda , lama juga dia hidup seorang diri di kampung , apalah dia buat sekarang apalah rutin hariannya , banyak juga majlis kenduri kahwin  tidak dihadirinya tanpa saya menemaninya , selalu berhabis masa dengan mak , hantar ke klinik ,pergi bank , kenduri kahwin dan apa sahaja majlis saya akan selalu disisi ^_^ pernah satu masa teringin makan a.b.c , jadi ajak mak sekali makan bersama , sebab itu mungkin mak sayang lebih pada diri ini , sebabnya saya selalu menghabiskan masa bersamanya ^_^.."

saya bukan anak manja , cuma saya pernah berjanji pada arwah abah tidak akan buat mak sedih walau saya diuji kiri kanan dugaan , cukup sudah dia kehilangan suami tercinta kerna bertemu illahi pada beberapa tahun lepas , jadi sayalah penganti buah hatinya , jarang sekali dia bercakap ramah dengan orang lain sebab mak seorang yang tidak pandai bergaul , jadi saya akan mulakan permulaan sebuah cerita baru mak boleh menyampuk ^_^

saya anak yatim saya , anak lelaki pertama selepas 2 orang akak saya ^_^ jadi tanggungjawab saya memang akan menjaga mak hingga ke akhir waktu ^_^insya-ALLAH , semoga mak sihat-sihat sahaja di kampung sana.. sampai masa abang ude balik , yew mak...


SEBAB itu mak sahaja tahu , siapa saya berkawan , siapa saya suka dan siapa cinta sejati saya , tapi jawapanya tetap satu nama walau dia tidak mengendahkan coretan hati ini , tajuk dan tema hati saya tetap berlagukan dirinya , insya-ALLAH sampai bila-bila pun...dia adalah gadis yang terlakar dalam mimpi istikharah saya ^_^

saya pernah melukis gambar seseorang yang saya sayang , ingatkan nak jadi salah satu hantaran bila bernikah nanti ^_^ tapi apa kan daya , jodoh kami tidak lama , gambar itu ada lagi... masih tersimpan rapi ^_^ mungkin bila dia bernikah dengan pilihannya saya akan jadikan hadiah buat pernikahannya nanti :)

"..saya percaya yang ALLAH aturkan jalan terbaik buat saya walau bukan dengan dia..."


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥