Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, January 18, 2013

: coretan hati penunggu sepi ^_^ :

      
"...memang seronok bercinta selepas nikah tapi saya tak tahu ajal saya bila, walau jodoh itu rahsia ALLAH ajal juga rahsia ALLAH , walau saya tidak bernikah didunia merasai nikmat cinta , mungkin ALLAH akan menghadiahkan saya sesuatu di alam sana ^__^..."


"....memang bukan aku lelaki pertama yang menyentuh hatimu , namun kau juga bukan yang pertama menjadi teraju  dalam carta hati , hari berganti hari masa melabuh tirainya , aku masih menunggu , menunggu penuh setia , tapi kau harus tahu , yang aku tidak memaksa kau  menjengah hatiku wahai gadis perhatianku, kerna aku bersyukur walau tidak pernah berjumpa , tidak juga berjanji apa-apa , kau selalu dalam ingatanku, lantas aku berdoa kepada tuhanku , semoga DIA dekatkan hati kita selalu menjadi satu , bila bernkah nanti..^__^..."

penjuru hati ini bersudut , mungkin kau tidak akan faham betapa sukar memahamiku, betapa lelah melayan sikap polosku , tapi aku cuma menjadi diriku apa adanya ^_^ aku mencuba mencuri pandang melihat kamu , suka melihat pesonamu yang sangat menenangkan  itu , tapi tidak akan aku melihat kamu selalu dan selalu kerna kau terliar ditonton oleh sebilangan manusia di laman muka buku itu , bukan aku sahaja yang memujimu bahkan ramai lagi mata yang tidak penat memerhati ^_^

wahai gadis anganku , gaya bersahaja dan tingkah senyummu itu harus dijaga , jangan sampai lelaki lain gila bayang melihat dirimu , cukuplah aku yang selalu berdoa pada ALLAH  sambil tersenyum seorang diri melihat kesopanan dan persis wajahmu selalu menggangu kekusyukkanku ketika sibuk memuja-muji illahi, indah cukup indah , maha sejahtera ya tuhan , berikan ruang untuk aku mengenalinya , walau mungkin dia sudah berpunya , walau dia tidak pernah suka , aku cuma ingin dia tahu , aku selalu mencari dimana dia , tulang rusukku yang hilang itu ^_^

monolog hati ini , tiada sudahnya ^_^ sebenarnya , dia tahu niatku , bila semalam kami salah faham sedikit agak sugul diriku risau jika dia pergi dan meninggalkanku , tapi dia masih  ingat niatku pada-Nya , dia takut bercinta denganku , kali ini aku memilih untuk lebih sabar dan menunggu ^_^ walau jauh sekalipun dia lari , andai benar dia tertulis untukku , dia tetap kembali padaku ^_^ istikharah demi istikharah menjadi talian hayat ukhwah kami.. usiaku menghambat diri ini supaya lebih bersedia menjadi imam dan seseorang untuk dirinya nanti...kata maaf disusun penuh dengan rasa bersalah , aku harus menunggu dirinya , aku ingin dia menjadi halal untukku , halal hingga bisa meraikan cinta bersama-sama nanti , insya-ALLAH selepas sihat ini , aku akan gigih bekerja buat masa hadapan kami ^_^ aku akan buktikan pada-nya AKU AKAN MENIKAHI DIRINYA ^_^ ku pinangmu dengan bismillah ^_^

"...satu masa nanti aku akan jadi seseorang yang dikagumimu , apa yang kukata akan ku kota ^_^ mungkin hari ini uji pandu kereta Toyota Hilux , di arena tadi ^_^ satu masa mungkin aku akan memilikinya ^_^ matlamat hidup ini ingin membuka matamu tentang jalan cinta yang berbunga ini , tiada siapa tahu siapa kamu cukuplah aku dan kamu yang tahu kisah hayat seorang lelaki ini..."

".... saya masih mencuba mencari dimana dia tautan hati yang tidak bertepuk sebelah tangan , atas nasihat bonda dan sahabat semua , kerna mereka sangat takut bila saya seorang diri , sepi dan sendiri hanya selalu menghabiskan masa bersendiri sambil mencorak rindu di atas angin , tanda mencari dimana dia kiblat hati untuk setia...."

"...terkadang rasa terkilan , bila saya suka akan seseorang itu tiada peluang dan ruang untuk membuktikan saya bersungguh dengannya , hinggakan dia tidak endahkan kesungguhan saya itu , walau melakukan pengorbanan dan istiqomah menanti , masa sekolah cikgu sibuk berkata jangan bercinta masa sekolah dekat universiti banyak pilihan lagi , tapi bila sampai universiti walau pilihan banyak tapi tak ada pula yang memandang , dan bila bekerja pula orang yang kita suka ramai sudah jadi milik orang ..."

terkadang fikir balik rasa nak senyum lebar-lebar sebab itu namanya kehidupan yang penuh dengan warna dan serinya ^_^

< syuk al-hafiz>


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥