Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Sunday, February 17, 2013

: Harga Perasaanku :







"...pernah saya tunggu seorang gadis itu dan hingga kini dia tidak pernah nampak saya dan selalu sahaja pilih yang lain ^_^ saya akui saya tiada rupa , saya akui saya tiada harta , tapi saya setia ,setia mendoakannya dan selalu suka melihat dirinya bahagia walau bukan dengan saya ^_^ saya tidak akan penat menunggunya..."


"..mungkin jodohku masih dalam rahsia ALLAH , masih dalam samar-samar , dan mungkin belum masa dan ketika yang sesuai untuk aku melafaz kata sakinah itu , mungkin aku masih perlu bermuhasabah lagi dan lagi sehingga tiba satu masa nanti ALLAH akan buka jalan , masa dan ketikanya..."

"..duduk sebentar bertemankan kicauan burung senja , menandakan hampir masuk waktu magrib , duduk seorang diri di tepi tasik uitm shah alam , melihat pelbagai ragam manusia bercinta , punya seribu warna ceria , teringin  aku memeluk dirinya dengan halal caranya , dan sangat juga teringin sama-sama menjaga perasaan setia hingga tiba waktunya..."

rindu akan kampung halaman sudah terlunas, tatkala dapat sahaja cuti ,dan balik pada minggu lepas cumanya , sunyi dan suram keadaan di MUAR johor , baru aku teringat yang ramai antara sahabat baikku sudah menamatkan zaman bujang mereka dan tinggal aku dan beberapa orang sahabat baikku masih belum mutlak milik sesiapa hanya milik ALLAH tuhan yang esa,
 cuma raga belum bisa terusik dan jiwa juga masih merintih ^_^ 

aku pernah dukacita dengan perasaanku , aku pernah jatuh tersakiti melihat dirinya selingkuh ^_^ tapi aku percaya cinta manusia, hati manusia, selalu dalam pembolak balikkan oleh ALLAH oleh sebab itu aku masih tersenyum walau hati ini ditikam berkali-kali ^_^  aku bukan seorang lelaki yang sangat memilih , bukan juga meletakkan piawaian untuk mencuri hatiku , namun demikian aku perlu seseorang yang tahu tanggungjawabku , dapat menerima aku berserta bondaku nanti ^_^

"...abang ude , tahun ini akak long pula bernikah selepas kak ngah pada tahun lepas , abang ude tak ada kawan perempuan ke?.."

lantas aku menjawab pada bonda , " ... abang ude takut nak dekat pada perempuan yang abang ude suka.."
takut mereka tidak faham tanggungjawab abang ude pada bonda nanti....

sambil bonda berkata , "..pilihlah sesiapa bonda akan terima apa adanya ^_^.."
aku bukan apa , aku masih menapak dibumi ALLAH banyak lagi perkara yang belum puas diterokaiku , banyak juga rasa yang tidak istiqomah pada akalku ^_^

cinta yang ada diharap kekal iqtikaf tanpa perlu ikrar dan janji , aku cuma ingin menikahi tanpa menunggu lama lagi , ingin setia bukan hanya di dunia namun ingin sama-sama ke syurga ALLAH..

dalam banyak-banyak kenalan hawa , ada seseorang yang selalu menjadi bualan diri ini dan bonda tercinta hinggakan pada satu masa gadis itu bermuram durja bonda salahkan aku juga ^_^

namun dia masih lagi dalam samar-samar menginginkanku , aku juga tidak tahu jalan suka sudah aku nukilkan tapi gadis itu buat "bodoh" sahaja ^_^ 

tidak mahu aku terlalu berharap pada pesona dunia yang hanya meranapkan pelusuk hatiku ^_^ tidak mudah juga iman dan hati patah seribu ^_^ aku perlu punya kelengkapan dari pelbagai sudut , bukan untuk kaya didunia namun ingin selesa hidup didunia ini ^_^

"..ramai lelaki yang tersungkur di dalam neraka kerana pandangan matanya , dan ramai juga gadis terjerumus sama hanya kerana tidak menjaga auratnya..."

saya selalu mengingatkan dirinya ^_^ walau terkadang nakal pada diri ini tidak bisa dibendung namun ingin sekali selalu menjadi seseorang dalam ingatan dirinya ^_^

andai dia tahu , aku selalu berdoa pada ALLAH , andai dia jodohku bukakan jalan seluas-luasnya untuk aku mencuri hatinya , namun jika benar dia milik yang lain binalah satu tembok untuk memisahkan rasa ini ^_^

agak-agak adakah cinta milikku nanti ^_^ ?
 setelah harga diri ini pernah dijual melambung tinggi hinggakan ada golongan hawa melabel diri ini "gay" sebab terlalu membina jarak untuk mengenali antara satu dengan lain , sebenarnya gadis itu harus tahu aku sebenarnya tidak bersedia untuk bercinta dan hanya suka-suka kerna cinta yang aku coretkan akan menyentuh mana-mana jiwa , inginkan halal hingga ke syurga ^_^

Tak semua Rindu boleh diluah. Tak semua Cemburu perlu Diberitahu. Tak semua Sayang harus Ditunjuk.....Sebaiknya, Setiap apa yang kita Alami atau Lalui biarlah hanya Allah dan Diri kita saja yang tahu....^_^ ♥ ♥

satu masa nanti aku akan berhenti menulis kata cinta , sebab ketika itu cinta yang aku coretkan aku akan rangka dalam pernikahan kita , ada aku, kamu dan anak-anak kita ^_^

dan ketika itu terwujudlah insan kecil bernama "wafa ai'syi dan mungkin wafiy lutfy"
simbol setia pada nama , pada pekerti dan pada getar hati ..
ketika itu penulisanku bukan bererti mati , tapi akan berkesinambungan menjadi tugu cinta yang akan selalu diingati hingga ke akhir hayatku nanti ^_^ aku tidak akan penat menulis jurnal seorang hamba ini ^_^ bersama cinta dan bahagianya ...insya-ALLAH hingga ke syurga sana...

Allah segalanya untuk kita walau cinta manusia meragut iman dan taqwa kita jangan sampai terjual segala bekalan untuk ke alam sana ^_^ wanita itu hiasan dunia , walau tidak kamu capai kasihnya didunia berdoalah pada Allah moga punya peneman di akhirat sana ♥ ♥

"...bila banyak sangat perkara tersimpan dan tersimpul rapi didalam hati dan semakin itu juga makin ramai yang tertanya-tanya kenapalah saya menyendiri hingga kini ^_^...."

jawapannya : Allah selalu tahu rintihan hati saya walau manusia memandang saya sepi , sepi saya hanya pada raga jiwa saya selalu berteman rintihan jiwa tiap kali berdoa kepada-Nya♥ ♥

Allah maha hebat selepas orang-orang yang saya sayang meninggalkan saya, saya makin bijak menakhodakan masa hadapan saya ^_^ saya lebih tahu dimana permata dicelahan kaca ♥ ♥

dan hingga kini saya sudah cukup bahagia melihat sahabat-sahabat saya bahagia dan cukup sahaja senyum mewakilkan perasaan saya ♥ ♥

sangat takut dengan masa depan semakin melalui masa-masa mendatang dan kini musim pernikahan buat mereka yang sebaya saya ^_^ saya pula masih bertatih untuk menapak didunia , saya takut tidak mampu menjadi terbaik buat suri saya nanti , ingin punya keluarga ingin punya harta benda ^_^ tapi hakikat bahagia itu walau tidak sekaya mana tetap tersenyum bila rezeki yang Allah bagi mampu untuk menyara sebuah keluarga ♥ ♥

: saya jiwang kan :

entah kalau bernikah adakah penat isteri saya dengar bisikan cinta dari saya sehari-hari ^_^ saya ingin selalu membisikkan di telinganya , " sayang jom solat sama-sama" , jom kita ajak keluarga kamu solat bersama kita ^_^ insya-ALLAH suatu hari nanti , aminnnn ♥ ♥


                                                                                   


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

Anonymous said...

Cinta adalah anugerah Allah buat hambanya berhati suci nurani.... Bicaralah Dari hati nescaya ianya Akan jatuh di hati.... <3

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥