Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, February 21, 2013

:Dimana Dia "MAKMUM" Hatiku ^_^

                                                                                            

                                                                                  
termenung kala melihat masjid itu bukan kerana keindahan dan infrastruktur yang ada,
 cuma tergamam melihat mana pergi lelaki sebaya saya semua yang ada "orang tua" yang bakal ALLAH panggil bila-bila masa ^_^ sekali lagi saya nak ajak kawan-kawan jadikan solat berjemaah di musolah rutin , seronok andai anda rasa kemanisan iman yang ada semakin seronok melakukan ibadat itu tandanya iman kita dalam keadaan baik maka bersyukurlah ^_^

saya bukan lelaki alim mahupun baik yang mampu diidami segenap gadis di seantero dunia , bukan juga punya wajah mempesona , namun apa yang ada cerminan iman dan tingkah laku saya , selagi saya berani menulis aksara hati ,tarbiah hati , menyentuh hati dengan iman dengan jua kejujuran saya disitu anda akan menilai siapa sebenarnya saya ^_^

hari ini seperti biasa bercerita bermonolog dalam pages saya , berkongsi sejuta rasa yang terliar melalui mata , terbatas melalui akal fikiran dan terluar biasa dari segala pandangan ^_^
lalu bahasa hati mula berkata , sampai bila aku ingin menapak dan termanggu disitu terlalu lama padahal , ada yang menunggu ada juga menyapa namun bukan semua memahami intuisi hati , tidak juga bisa diterjemah semanis kata-kata kerna segalanya bukan permainan perasaan semua itu kenyataan kehidupan ^_^

"... saya nak bagitahu awak jika nak jadi sebahagian dari hidup saya awak harus tahu tanggungjawab saya pada bonda , nekad dan nawaitu saya diharap istiqomah menjaga bonda hingga akhir hayat saya , kedua boleh tak awak bagi saya cintakan awak tapi kasih saya juga pada bonda , dan ketiga dan seterusnya saya akan mengutamakan bonda saya sebelum awak sebab bonda saya seorang ibu tunggal dia sangat perlukan saya , tolong hormati bonda saya , tolong senyum tanpa berkata apa , tolong fahami tanggungjawab saya ^_^.. "

dan awak harus tahu tatkala awak mencintai saya , awak harus juga mengasihi bonda saya , andai awak tak bisa menerima saya ^_^ saya tidak akan paksa malah saya sendiri akan pergi tanpa terpaksa ♥ ♥

tidak  tahu adakah sesiapa yang menjengah segala penulisan perasaan dan bahasa hati ini , adakah retorik madah diguna pakai bagi menjadi wahana penghijrahan perubahan , adakah saya bisa mentadbir masa hadapan saya menjadi lebih baik dari semalam? takut dengan rencana masa hadapan,
 takut terngadah ditengahnya ^_^ walau cita dalam kamus usaha , dan rasa cinta umpama melukis di atas angin setia ^_^ tidak tahu mana hala , dan mana tujunya selepas ini, kalau diizin Allah NAK SANGAT HINGGA MENIKAHI dirinya , nak sama-sama tahu mahar harga diri ini , nak sama-sama rasa ^_^

" awak tahu tak , saya tunggu , saya tahan perasaan saya supaya tidak cemburu , walau saya tidak nampak awak selalu , saya tetap setia menunggu , walau cinta saya , dikatakan gila , walau kisah silam selalu memanggil saya , saya tahu saya tidak boleh teruskan hidup ini dengan mencintai dia yang telah mati , tapi saya masih menunggu awak , tunggu dan tunggu , memang awak bukan seperti dia yang telah tiada , tapi saya percaya awak dapat sempurnakan saya walau saya punya kekurangan bersusun banyaknya.."

".. bonda abang ude suka dekat dia , bonda tahu kan siapa?
 bonda abang ude teringin nak jadi halal untuknya , bonda tahu kan kenapa? bonda abang ude tak sanggup melawan rasa ini lama-lama bonda tahu kan abang ude cuma ada dia ..."

sambil bonda berkata , "... kalau dia tidak tahu , ALLAH akan beritahu , walau dia punya pilihan lain , ALLAH akan buka mata hati dia , walau dia punya peminat seribu dua , bonda tahu abang ude bakal menjadi terakhir untuknya.."

walau hati saya patah seribu bonda tetap menakhodakan istiqomah saya , dia tahu saya setia mendoakan orang yang saya setia , orang yang saya tunggu dengan lama ^_^ bonda tetap selalu mendoakan masa hadapan saya semoga semua baik-baik sahaja ^_^ cumanya dia , adakah dia tahu aku selalu beristikharah untuknya ^_^ dan tidak pernah wujud orang lain selain dirinya...
insya-ALLAH , aku masih menunggu hingga hujung nyawa...

Alhamdulillah bonda suka apa yang saya beri walau dia ingat saya lupa hari lahirnya ^_^ hampir sahabat satu rumah ingat saya nak bagi hadiah pada kekasih sebaliknya pada bonda saya ^_^ siap ada bau wangi ^_^ saya memang jiwang dengan mak sendiri pun orang kata saya bercinta kalau dengan isteri bagaimanalah nanti? ♥ ♥

jaga diri baik-baik bonda , sayang bonda sangat-sangat ,masa putus asa dulu ,putus cinta ,masa berhenti belajar ,kerja susah semua bersama bonda ^_^ nak cari seseorang yang terima saya disaat saya tak punya apa-apa dan sampai saya punya semuanya ,insya-Allah gadis itu yang akan saya nikahi Allahuakhbar!!!!

"...mungkin tidak bisa sayang akan seseorang dengan sangat ^_^ cukup sahaja mewakilkan perasaan dengan sebaris kalam doa, sambil perhatikan dia dari laman sesawang ^_^ cinta yang terukir walau tidak terukir di bintang cukup sahaja , selalu sebati dalam raga dan setia menanti hingga ke syurga sana...."





Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥