Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Tuesday, January 15, 2013

: halal buat saya nanti ^_^:

                                                       


                                                                             

Menikahi orang yang kita cintai adalah suatu kemungkinan. Mencintai orang yang kita nikahi adalah suatu kewajipan. ^_^

        
  belum tentu orang yang kita suka , suka juga pada kita ^_^

sebelum meluah rasa , baik bercermin sahaja , jadi macam saya ^_^ saya pun tak tahu ada tak orang suka saya, sebab saya suka tunduk tanpa melihat pesona dunia..:) sebenarnya saya pemalu.....dan sebenarnya juga saya banyak kurangnya.. :) 


hampir 15 hari kita meninggalkan tahun 2012 ^_^ suka duka tahun lepas masih membekas disanubari ^_^ tahun ini usia saya mencecah ke satu tahun lagi.. pernah orang lain tanya berapa usia saya dan ada pula bertanya bilakah hari lahir saya , dan saya menjawab dengan sinis saya lahir pada 23 zulhijjah , saya sangat suka membuat mereka terpinga , terkadang rasa 'nakal' juga diri ini, tak habis-habis menyakat ^_^ kali ini saya buat pertama kalinya mendengar nasihat sahabat-sahabat baik saya , mereka sibuk menyuruh saya berubah , mencuba berkawan dengan orang lain , kerna apa , jika mereka keluar dengan tunang dan isteri mereka , mereka tak sampai hati tinggalkan saya seorang diri ^_^

saya pula kala ini banyak berhabis masa dalam bilik selepas pulang dari kerja , macam "anak dara" juga saya ini kadang-kadang kan ^_^ genap sudah beberapa tahun , arwah meninggalkan saya , dan sehingga sekarang belum ketemu seseorang yang lebih baik dari dirinya , seseorang yang tidak seperti dia , bahkan ingin seseorang yang boleh membawa saya jauh dari rasa sepi yang sangat lama ^__^ ada hikmah saya "putus cinta" dahulu , rupanya ALLAH memberi saya ruang muhasabah untuk terus mengenal "cinta manusia".

sebenarnya cinta harus ada untuk seorang lelaki , kerna rasa itu membuatkan kita lebih menghargai diri kita sendiri , dan rasa cinta itu juga boleh melahirkan berbunganya perasaan dan semangat yang menggila ^_^ saya diberi ruang oleh ALLAH untuk terus menginsafi diri akibat salah memilih dan memberi hati , sangat rindu akan cinta yang menguatkan saya seperti seorang wira , akan tetapi cinta yang lalu , hanya bagai angin menyapa lalang , memang ada yang singgah di hati tapi mudah juga dia berlalu pergi melihat kekurangan seribu pada diri ini ^__^

istikharah tanpa jemu dilakukan saya jika punya ruang dan peluang , daripada sibuk menunggu perlawanan bola , lebih elok saya mencuri masa untuk mengadu masalah dunia pada tuhan robbul jalil , Dia maha tahu , aku sedang menunggu , menunggu dan menunggu mungkin tidak akan penat sebab saya sudah menemukan dia dalam istikharah , atas izin ALLAH saya berjaya dekatinya cuma perlu masa untuk merubah segalanya mudah-mudahan dia bisa menjadi halal untuk saya nanti ^_^ mungkin dia bukan rupawan pada pandangan mata , tapi ada sesuatu dalam hatinya menarik untuk dijadikan tautan hati ^_^

tak pernah lekang di fikiran memikirkan bonda di kejauhan itu , apa yang dilakukannya pada ketika ini , apa makanan yang dijamahnya hari ini , apa yang difikirkan kala ini , aku semakin jauh dengan bonda , setiap hari mendoakannya , aku tahu hanya bonda sahaja memahamiku, tiada insan lain dimuka bumi tahu perihal pekertu dan tingkahku selain dirinya, bonda juga tahu harga sepi ini terwujud bila aku kehilangan orang-orang yang aku sayang kala dulu , dan paling perit bila harga setia , dicarik-carik , ditikam dan dihiris bagai sembilu ^_^ semuanya itu mendidik akal dan imanku berubah menjadi seseorang yang sangat menjaga hatinya , kerna takut dilukai lagi dan lagi...
memang ada orang cuba mendekati, tapi harga diri dan perasaan saya tidak mudah dijual beli , cinta saya kalau boleh hingga sampai menikahi , tautan hati juga kalau boleh hingga ke akhir hayat ini , segala perasaan yang mengalir ini , biar terus menerus menjadi tugu di dalam kotak hati ^_^

saya tiada rupa , sebab itu saya suka tutup muka , biarlah baik buruk diri ini diterima seseorang yang menghargai , namun cinta dan diri saya bukan permainan buat awak , datang dan pergi sewenangnya , kerna saya nak awak tahu , ALLAH memberi saya jalan dekati awak pasti ada hikmahnya , tidakkah awak mahu , sebuah keluarga yang penuh sakinah dan mawaddah , tidakkah mahu satu perhubungan di akhiri dengan lafaz sakinah yang tiada tara harganya ^_^
 "... jujur saya pernah bercinta..."

saya bagi dia berkawan dengan sesiapa sahaja , saya cuma nak dia tahu dan faham apa itu istilah mengenali ,apa tanggungjawab ketika berhubungan dan bila pula masa dan ketika harus setia ^_^ tapi hamba ALLAH itu menggunakan peluang itu mencari yang lain , dan seterusnya.. 

tapi , saya pula sebaliknya , saya hanya akan mengenali , berkawan , hanya dengan dia , tanpa mencuba berkawan dengan lain , saya percaya jika benar dia jodoh saya , walau jauh dia melangkah tetap akan bertemu dengan saya lagi ^_^                                                                              


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥