Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, December 14, 2012

: SERPIHAN hati yang dijadikan alas kaki ^_^:


                                                                         
Dia tidak pernah suka akan aku , dia juga tidak pernah melihat kesungguhanku mencintai dia apa adanya , aku tidak pernah melihat kekurangannya kelemahanku , kerana hadirnya dia membuat aku kuat tanpa merapuh namun silapku cuma satu , aku harus sedar dan sedar dia tidak pernah meletak aku dalam hadirnya kerna baginya aku cuma teman biasa ^_^

sabar itu sebahagian dari iman , malu juga sebahagian dari iman , tapi kau harus tahu yang hati ini suka kamu , mungkin kamu bukan gadis semuslimah mungkin kau nampak biasa tapi yang menjadi kamu terluar biasa hati tenang kala mata melihat , meski aku sendiri tahu panahan mata selalu menipu ^_^

ya salam , segala yang ada di atas muka bumi tuhan , segalanya milik PENCIPTA . aku ingin menyusun tangga semangat dan kejayaan ini bersandarkan rasa cinta di  kanan dan kiriku , aku ingin yang sejati mendekati aku , aku ingin dihargai apa adanya aku, sungguh hingga kini aku masih tidak ketemu ^__^

aku bukan dalam kalangan terbaik difikirmu kerna aku tahu aku bukan idamanmu , sungguh aku selalu muhasabah diri , namun aku menunjukkan kepadamu jalan ikhlas yang aku ukirkan walau kau masih tidak nampak , ukiran hati itu sedarlah yang segala nukilan hati bertajukkan kamu ^_^

aku tidak akan melayan seorang gadis untuk tujuan suka-suka sahaja , malah aku menjaga sekeping hati ini buat dia yang menghargai , cukup sahaja seorang gadis buatku , tidak perlu kedua , ketiga dan seterusnya kerna aku lelaki yang selalu istiqomah ^_^

aku ingin , seseorang yang nampak aku dalam mata hatinya ^_^ menghargai penyampaian yang aku lukiskan dalam jiwanya , kerna impian aku satu masa nanti untuk menjadi imam buat isteriku juga anak-anakku nanti ^_^

senyumlah wahai syuk al-hafiz , kerna mereka tidak tahu jejak hati ini inginkan pengakhirannya ^_^ senyum juga wahai hati kerna hati ini tidak harus dilukai , sabarlah wahai  jiwa , bercermin diri muhasabah diri lebih elok dan menenangkan kala ini ^_^

insya-ALLAH walau hati dan perasaan ini dijadikan alas kaki , aku akan tersenyum kerna aku tahu hanya ALLAH sahaja tahu perihal hatiku, segala apa yang aku nukilkan dalam blog ini , jika bertajukkan kamu maka ketahuilah aku menunggu kau dalam doaku , menunggu ALLAH buka pintu hatimu untuk melihat aku dimuka pintu itu ^_^ 

cinta itu memang milik ALLAH , tapi jangan lupa hidayah juga milik ALLAH , namun doa itu senjata seorang mukmin tiada perkara mustahil dalam dunia dengan usaha dan doa yang berterusan insya-ALLAH, segala benih cinta akan lahir dalam hatinya nanti ^_^

saya tidak melayan gadis lain bila hati beristiqomah ingin memiliki awak, saya tidak juga cuba mencari yang lain kerna saya tahu getar hati ingin menjadikan awak halal untyuk saya , saya selalu bersiap sedia menjadi imam awak , dan mungkin jika awak memang bukan untuk saya , saya tidak akan memaksa malah saya akan pelihara hati ini andai istikharah itu menunjukkan yang awak pelengkap hidup saya ^_^ saya percaya getar hati yang ALLAH bagi..

jika kita nampak seseorang itu dalam istikharah dan wajahnya cukup menenangkan hati kita itu adalah jodoh kita , dan jika kita masih melihat dia namun keadaan kita dan jalan mendekati dirinya berunsur kekusutan ketahuilah yang dia sememangnya bukan untuk kita ^_^ maka sedarlah sebelum terngadah nanti... ^_^

*prinsip saya*

kenali seorang gadis ,tiada tujuan untuk suka-suka,mencari tulang rusuk yg hilng kenali hati budi minta izin mak abah gadis itu ,niat ingin menikahinya , kerana ALLAH insya-ALLAH :-)

kalau tanpa tujuan dan buang masa haram hukumnya ^__^

Andai kata saya mencintai hamba Allah ,walau hati saya kuat mencintainya , saya tetap akan beristikharah hingga menikahinya ,bukan kerana saya tidak percaya dengan rasa yang saya ada ,saya cuma ingin rasa itu mengikut haluan yang Allah tunjukkan :-)

Aku mengajak mereka menjadikan solat istikharah perkara rutin kerana mungkin pada kita pilihan yang kita lakukan tepat mungkin hanya punya tautan rasa ,tapi belum tentu punya redha dari tuhan , biarlah segala permasalahan yang mempunyai pilihan dilakukan bersama istikharah :-)


Disamping dapat jawapan kehidupan ,kita dapat juga kemanisan iman :-)


insya-ALLAH Jika gadis itu faham tanggungjawab saya tahu niat saya :-)

saya akan terus beristikharah saya tidk mahu pilihan saya hanya kerana perasaan tapi saya ingin rahmt dari tuhan :-)


hidup saya punya hala dan tujuan :)

saya bukan tidak mahu berkawan dengan gadis walaupun seorang , saya cuma menjaga hati saya untuk seorang gadis , saya ingin mengenali seorang gadis kenal hati budinya dan menikahinya :)

jika saya banyak kenalan gadis bagaimana saya boleh setia sebab punya kiri dan kanan pilihan , cinta manusia bermula dari mata dan turun ke hati :)


cinta ALLAH pula bermula dari niat kebaikan semata-mata mendamba redha ALLAH sahaja :)

cinta saya pula bersifat istiqomah saya merangka niat saya diharap ada yang memahaminya , cinta saya itu bersifat setia segalanya akan selalu dalam redha yang esa , dan niat saya untuk menikahi gadis yang saya rasa tautan hati , bukan untuk suka-suka kerna hidup ini bersifat sementara :)



                                                                         


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥