Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, November 10, 2012

: Kiblat Hati Lelaki INI :

                                                                       

♥ JANGANLAH menjadi sahabat seperti GUNTING..meskipun jalannya lurus tapi memisahkan apa yang telah menyatu..jadilah sahabat seperti JARUM dan BENANG MESKIPUN MENUSUK DAN MENYAKITKAN tapi INDAH menyatukan apa yang TERPISAH :)


tidak salah wanita lamar si lelaki :-)

al-kisah dulu semasa aktif ikut jemaah berdakwah diseantero asean ,gaya bersahaja saya dicuri pandang oleh seorang tua ♥ ♥

lelaki tua itu berbisik ditelinga saya diajak saya berbual ,ditanya nama saya ,usia dan kerja atau belajar :-)

dibalas saya ketika itu saya muda lagi baru 22 tahun ,saya masih belajar , lalu si tua itu kata ,suka tengok saya dia nak jodohkan anaknya untuk saya ,anaknya seorang pelajar mesir ,terkejut saya dibuatnya banyak jurang antara saya dan anaknya ,ditambah lagi si tua itu ,katanya anaknya selalu dengar suara saya azan di salah sebuah masjid di sekitar kL ,saya hanya senyum tak membalas apa-apa ♥ ♥

saya banyak kurangnya ,saya menolak pelawaan si tua itu dengan budi bicara ,saya tak tahu nak berkata apa ,dan kisah itu sudah menjadi sejarah dalam hidup saya ♥ ♥

                                                                              
 aku membawa diri jauh dari pandangan manusia yang mengenaliku ,bukan aku tidak percaya akan orang lain malah aku mencuba menjadi seseorang lebih baik dari sebelumnya ,kewujudan pra-sangka hanya menguji keimanan dan setia lelakiku ,aku akan buktikan pada semua masih ad a lagi lelaki bisa setia malah akan bersama membawa pemilik hatinya hingga ke syurga ♥ ♥   

aku bukan dalam kalangan terbaik , sedang aku mencuri pandang melihat bahagia sahabatku , aku bingkas berhujankan sepi tanpa perlu cahaya menerangi kelam hati ,
lewat mata ditutp rapat nanti aku berharap semoga esok dan esok tidak lagi sendiri , selagi itu aku masih mencari dimana kiblat hatiku insya-ALLAH ..

andai kamu tahu percikkan rasa itu mungkin kau juga rasa akan getarnya,Allah telah menulis jodoh kita sejak dulu lagi ,jangan kau menjauh dan pergi kerna tanpa kau aku selalu sepi ,cintamu padaku menyebabkan denyut nadi.berlagu indah ,
dan iramanya akan selalu bersahutan atas satu ikatan sah nanti ♥ ♥

tidak pernah aku berkata yang aku lelaki terbaik buat berdamping dengan ragamu , kerna aku selalu khilaf dengan dosa , aku masih menapak mencari di mana hadir rasa yang sama , dan niat yang sama , aku tidak akan berkawan dengan selain mahram hanya bertujuan suka-suka , sebaliknya aku menyusun niat untuk menikahi si gadis yang aku kenali hati budinya , dan akan aku serah sepenuh jiwa raga ini buat dirinya menghargai setiaku , insya-ALLAH aku hanya perlu restu bonda dan redha ALLAH disetiap hela nafas kita yang seiring itu ...

aku membawa diri jauh dari pandangan manusia yang mengenaliku ,bukan aku tidak percaya akan orang lain malah aku mencuba menjadi seseorang lebih baik dari sebelumnya ,kewujudan pra-sangka hanya menguji keimanan dan setia lelakiku ,aku akan buktikan pada semua masih ada lagi lelaki bisa setia malah akan bersama membawa pemilik hatinya hingga ke syurga ♥ ♥

♥ ♥ saya tidak minta kamu percaya tetapi saya ingin kamu rasa gelora hati saya bertujukan siapa ,andai awan rapuh dan turunnya hujan ketahuilah yang tubuh gagah ini juga kaku pabila disentuh lalu ditikam hati ini dan dijadikan alas kaki ♥ ♥

pernah kamu tengok kejora ditengah malam ? ?

aku pernah patah hati sambil menangis bersaksikan kejora nun jauh dilangit sana ,aku berteriak pada unggas kataku wahai sepi malam peluklah aku ketika ini biar tangis ini berlalu pergi dan izinkan aku bertapak mencari redha illahi ,aku mencintai kamu dengan sangat dan aku bermohon supaya satu masa nanti kau bakal terngadah kerna kau menyesal meninggalkanku ♥ ♥

ada sekumpulan gadis berkata aku sangat sombong jadi balasku bingkas tentang persahabatan ukhwah selain mahram dan sesama mahram , kau perlu mengenal aku perlu tahu kiblat hatiku segala rasa dan getar hanya mendamba redha tuhan yang esa , insya-ALLAH taala...

Berkawan dengan mahram dan selain mahram berbeza ok ;-) 

Aku punya jutaan kawan lelaki dan kawan perempuan hanya kawan ketika sekolah dan di ipt  sahaja ,tidak lebih dari itu ,aku menjaga hati ,imanku ,aku tidak mahu jika aku berkawan dengan ramai gadis aku akan punya beribu pilihan dikemudian hari nanti ,aku seorang yang setia ,aku cuma istiqomah pada satu hati dan niatku untuk menikahi ♥ ♥

Wahai malam-malam sunyi temani lelaki ini mencari kekurangannya ,bantu lelaki ini untuk mengenal kekhilafannya ,insya-Allah dia bisa terlahir menjadi lebih baik lagi tanpa sakit dihati tanpa racun disanubari ,semoga semuanya terpulih menjadi luar biasa tanpa benih pedih yang maha sakit tanpa patah sayap yang maha sulit ,semoga aku menjadi lelaki yang tidak lupa akan jerih perih ♥ ♥

Bonda selalu nasihat walau apa sahaja kedudukan kita jadilah diri kita apa adanya ,orang suka atau tak perkara kedua tapi bila bergaul jangan menyakiti hati orang lain ,jangan buat mereka tidak suka sebaliknya jaga diri jaga perlakuan jaga hati ,insya-Allah ramai orang akan selalu ingat kita ♥ ♥

Miskin didunia tidak mengapa jangan papa di akhirat kelak ♥ ♥


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥