Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, October 26, 2012

: kiblat hati saya ^_^ :

                                                                         

                                                                             
               saya cuma mencari muara hati saya , saya ke hilir tasik jiwa saya , lalu ditengahnya ada ombak rindu menghempas pantai perasaan saya , bahasa berbunga saya buat dia bukan orang lain , izinkan saya mencari kiblat hati saya , dan saya harap awaklah orangnya ♥ ♥

bila si jiwa berkata ya , dan mula raga tersenyum mengukir kedamaian di     pelupuk hati :) 



         walau kisah awak punya seribu duka , mungkin mahkota yang ada telah terhempas dan berdarah , mungkin mawar yang ada juga pudar warnanya , katakan jujur padaku insya-ALLAH , aku menerima kamu apa adanya , wahai pengemis cinta , kuasa cinta yang mengalir di setiap hela nafas kita pastikan bukan perasaan sahaja , tapi cinta yang ada itu biar kerana yang esa , tubuh yang gagah ini tergamam kaku melihat pengakuan seorang gadis menghurai kisah silamnya , 
dia sudah tidak punya apa-apa malah dia bukan si rawan lagi
..subhanallah ...!!!

apakah ALLAH sedang menduga aku , tatkala aku sedang mencuba membuka hati buat yang lain , kata-kata penuh sayu terlerai di bibirnya, katanya lagi 

" saya tidak punya apa-apa dan mungkin saya tidak layak untuk awak"


            "aku tidak pernah meminta gadis semuslimah mungkin menjadi suriku , tidak juga mengilhamkan bidadari syurga menjadi pedampingku , cukup sahaja aku bercermin tentang sifatku sendiri adakah aku layak menjadi   seseorang dalam ingatan mereka ? "


soalan sinis yang diterima saya dalam sebuah seminar ,tentang remaja :)

boleh kami tanya saudara ?
saudara sudah bernikah...

tidak belum lagi kenape?
 

jika saudara diberi jodoh pada gadis tidak punya dara dan punya kisah hitam dalam hidupnya ,apa yang saudara akan buat ?

saya bukan seorang nabi , bukan juga sesuci malaikat , saya manusia seperti kamu semua , kamu tahu selagi nama manusia mereka tetap akan melakukan dosa , kita boleh menjaga dari melakukan dosa tapi terkadang kita tidak tahu dengan kata dan tingkah laku kita , kita sedang melakukan dosa.

tetapi bagimana keluarga saudara adakah menerimanya juga ?


 keluarga saya , bonda saya tidak pernah memandang rendah pada sesiapa jodoh itu rahsia ALLAH mesti hikmahnya indah jika kita sama-sama menghayatinya , selagi gadis itu ingin berhijrah kepada kebaikan seribu kali usaha saya akan hulurkan khas untuknya. insya-ALLAH.

♥ ♥ dari kacamata seorang bonda ♥ ♥

sebuah perkongsian cerita dari saya :)

pernah satu masa saat membawa bonda ke hospital , bonda mencuri pandang melihat ketabahan seorang nurse dan dia berbicara sinis pada saya ,

" tengok tue abang ude, sejuk hati mak tengok nurse tue

 sabar melayan karenah orang tua ,tue, "
..mak suka tengok orang yang sabar melayan orang tua , tabah dan pandai ambil hati orang tua , dekat sini pun dah nampak betapa sabarnya dia , kalau orang lain mak tak tahulah macam mana .."

didalam menitik beratkan siapun pilihan kita , adakah kita harus mengutamkan pilihan ibubapa kita?

pada saya , pandangan orang tua itu lebih arif hanya dengan pandangan mata dan gerak hati , dia tahu dimana lahir lubuk kebaikan dalam hati , sebab itu walau pilihan saya seindah bidadari syurga , namun bonda saya tidak suka , saya tetap mengutamkan redhanya berbanding citarasa saya , saya tahu redhanya seorang ibu ,dalam redha ALLAH juga insya-ALLAH ,
KERNA SEORANG IBU INGIN ANAKNYA BAHAGIA BUKAN SENGSARA ♥ ♥
♥ harga cinta saya ♥ ♥

saya memilih berkawan , berkenalan , kenal hati budi hanya pada seorang gadis dan menikahi , lebih elok diketahui mak ayah gadis itu , saya menjaga rasa yang ALLAH bagi dan sepanjang perkenalan itu saya akan lakukan

istikharah walau tidak diketahui gadis itu untuk mendapat ketetapan hati :)

saya ada kawan perempuan tapi kawan masa sekolah , kawan satu kuliah kawan lebih dari itu memang tiada , jodoh itu memang rahsia ALLAH , tapi saya harus setia , itu harga cinta saya :)


bayangkan jika saya banyak kawan perempuan saya mungkin akan ada banyak pilihan dan mungkin sekali carta iman saya akan merudum jatuh , sebab saya tidak menjaga hati saya :)


wanita itu pesona dunia , sebuah kerajaan juga bisa jatuh kerana pesona seorang wanita jadi tak salah saya menjaga hati saya , bertujuaan dan bermatlamat :)

 
Kupu-kupu tidak tahu WARNA sayap mereka , tapi manusia tahu betapa INDAHnya mereka.

Begitu juga diri kita tidak tahu betapa indahnya diri kita . kita tidak sedar akan keistimewaan menjadi makhluk yang layak

 menjadi khalifah di bumi ini .
 Namun betapa ALLAH meng" ISTIMEWA "kan kita dimataNya lantas kenapa mesti kita berpaling dariNya? Ketika kita TUNDUK dalam SyariatNya , REDHA atas TakdirNya , TERSENYUM dalam musibah , TEGAR dalam ujianNya tanda betapa Allah sayangkan kita ^_^

 saya mencuba untuk merubah kamu , dari berdukanya kamu menjadi seri , dari lukanya perasaan menjadi penawar kelukaan , tapi saya tidak meminta kamu membalas segala pemberian jiwa saya pada kamu , kerna sesungguhnya saya cuma melakukan sepenuh hati saya , dan saya tidak pernah mengharap apa-apa cukup sahaja senyum manis dari awak :)

terima kasih , beri ruang pada saya untuk dekati awak :)


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥