Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, August 16, 2012

: Mahar Setia Seorang Lelaki :


Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Terdapat tiga jenis orang yang doa mereka tidak ditolak; doa daripada orang yang berpuasa sehinggalah dia berbuka puasa; imam (penguasa) yang adil, dan orang yang dizalimi yang kerana doanya itu Allah mengangkatnya melepasi awan dan membuka untuknya pintu-pintu langit dan Allah berfirman: "Daku bersumpah demi kemuliaanKu, sesungguhnya Daku pasti menolongmu walaupun pada suatu masa nanti."



assalamualaikum , perihal hati , khabarkan iman dalam bait-bait kata , semoga ALLAH pelihara si iman moga tidak merapuh bersama saki baki ramadhan, ALLAH , ALLAH , dan ALLAH... SEMOGA segalanya dipermudahkan doa , ibadat dan segala hal... hari ini merupakan hari jumaat penghulu segala hari , dan ketika ini juga aku tersangat bersyukur masih diberi ruang oleh ALLAH untuk berpuasa , dan beribadat kepada-NYA...


sedang saya menuliskan butir-butir kalimah cinta , bukan bermakna saya lelaki paling bahagia , saya hanya mencuba menjadi diri saya, saya hanya menulis lukisan hati saya, lelaki ada jiwa ada juga raga ada harga dirinya mungkin terlihat lelaki punya selingkuhnya tapi masih ada lelaki yang setia dan tidak lagi menemukan cintanya ♥ ♥  

saya sedang menulis , menulis tentang jiwa , menulis tentang hati , ramai mereka kata lelaki tiada punya debunga perasaan tapi sebenarnya lelaki lebih berperasaan berbanding wanita , pernah kamu mendengar kes-kes kematian cinta dari seorang gadis? jika ada pun mesti tidak banyak seperti kes cinta , yang berakhir dengan kematian akibat selingkuh ( kecurangan ). namun begitu sedarkah kamu mengapa hubungan yang sekian terjalin terputus?

sedang kamu mencintai hamba ALLAH itu , mungkin kamu lupa mencintai harga agamamu , kamu keluar bersama tanpa solat , merindu-rindu gadis yang bukan hak , dan mencintai sepenuh hati gadis yang selalu dibolak-balikkan hati oleh ALLAH. sebenarnya , saya sendiri pernah mencintai sepenuh hati seorang hamba ALLAH itu , namun harga perasaan dan matlamat cinta saya itu sudah bernoktah , kerana gadis itu memandang kekurangan saya dan melihat kelebihan orang lain yang jauh mempesonakan? cinta itu memang tiada maksud khusus kerna jika terhurai bisa berjeler panjangnya. konsep dan peranan cinta lebih indah jika masih mengharap redha ALLAH.

berkat ramadhan disetiap sudut masa , aku berdoa supaya jalan hidup ini , dipermudah , aku tersangat merindukan bahagia seperti orang lain , dan harga perasaan ini selalu juga dipanah duka, sedang aku istiqomah mencintai hamba ALLAH itu dengan tegarnya dia membina perasaan lain katanya aku punya seribu cela , dan aku akui semua itu , kerana selagi bernama manusia kan pasti kita tetap melakukan khilafnya, wahai hati yang berkaca sedarlah yang aku bisa tersenyum melihat sahabat lain bahagia. aku lebih suka tersenyum seorang diri kerana aku yakin dengan janji ALLAH . aku ingin ALLAH murahkan rezekiku , aku akan bersangka baik pada-NYA , kerna aku tahu dia lebih tahu jalan kebaikan buat masa depanku. sambil air mata lelaki mengalir aku terus berdoa biar keberkatan ramadhan menjernihkan ruang hatiku yang kusam , akibat permainan perasaan yang telah berkesudahan.

sebab itulah aku lebih suka mendiamkan diri , dari berhujah tentang rasa itu , saat gadis bercerita tentang rasa sakit dalam hati kerana seorang lelaki , pernahkah mereka terfikir lelaki lain yang disakiti sekian lama , tanpa berdendam tanpa beramarah? mereka menulis di laman muka buku , merendah-rendahkan lelaki tersebut padahal lelaki walau sejahat mana dirinya , akan tetap tenang tanpa bercerita akan kelemahan gadis tersebut . jadi perlukah kamu menulis tentang seseorang lalu dibaca semua orang tentang keaiban seseorang itu pada yang lain.

“Siapa yang membela harga diri saudaranya yang muslim, nescaya Allah swt menjaga wajahnya dari neraka pada hari kiamat” 

(HR. at-Tirmidzi)


aku akan menyusun impianku , walau bisa hati ini bertepuk sebelah tangan , aku akan terus memulakan langkah kehidupan , tanpa berpaling lagi , aku tidak pinta kamu suka dengan penulisan ini , kerana segalanya bercerita kisah hati , hati lelaki yang pernah dirobek dan dicarik-carik , lalu serpihan hati itu menjadi puin-puin , ada pula yang ditiup angin tanpa siapa pun yang peduli , sedang kamu bercerita tentang kesedihan milik kamu , ingatlah ada lagi mereka yang punya rasa sunyi , rasa sepi tanpa ada sesiapa , harga lelaki ini adalah ketenangan..

melihat kamu bahagia sudah cukup mendamaikan raga ini , melihat kamu tersenyum sudah cukup melegakan relung jiwa ini, ALLAH ada ALLAH tahu segala yang terbaik untuk kita.
cinta yang ada pada saya bermatlamat , saya ingin selami hati kamu , mengenali kamu dan menikahi kamu , walau perasaan tidak bersambut cukuplah saya pernah menyentuh hati kamu. dan walau kamu belum sedar satu masa nanti kamu akan rasa kehilangan saya, dan kala itu saya tiada lagi dari hidup kamu kerana segala yang saya lakukan istiqomah setia hanya buat kamu..

wahai bayu yang meniup tubuh gagah ini , semoga kau bisa mengirim rasa rindu ini pada hamba Allah itu , aku masih menunggu dirinya walau Allah telah pisahkan kami dengan ajalnya dan dia kembali menemui illahi aku selalu berharap semoga satu hari nanti kita bisa ketemu kerna aku belum habis mencintai kamu , dan selepas hilangnya kamu aku tidak jumpa lagi gadis istimewa sepertimu hingga ke hari ini ♥ ♥

seronok tengok mereka yang bahagia berbicara tentang cinta , nikah dan zuriat , setia dan bahagia , sedang kita masih mencari pemilik tulang rusuk dengan sabar , walau berabad lamanya walau memang tertulis tiada jodoh , semua itu harus dihadapi kita dengan ketenangan kerana segalanya sudah tertulis untuk kita ♥ ♥


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥