Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, August 11, 2012

: Anak Kunci Hati INI :

                                                                               

                                                                                 

apa diharap padi diseberang ,
entahkan jadi entahkan tidak , 
apa diharap kasihnya orang,
entahkan sayang entahkan tidak ;-) ♥ ♥



Allah kan ada ? 
berharap pada Dia pelbagai bahagia bakal dirasa yakinlah ♥ ♥


Syuk al-hafiz>      


hari ini awan mendung dalam kampus , berarak ke hulu dan ke hilir tanpa penatnya , aku pula sibuk menukar mood dari suka kepada duka dan duka beralih pula suka , adapun apa yang sedang dirasa aku hanya persinggahan sementara , hanya senyuman bisa mewakilkan perasaan berbungaku ^_^

ramadhan qarim bakal melabuhkan tirainya dan hati ini sangat takut, adakah bisa bertemu ramadhan seterusnya , adakah bisa merasai malam seribu bulan dengan ganjaran pahalanya , andai ALLAH menamatkan usia 22 ini pada tarikh dan ketika ini , aku hanya mampu berdoa jika aku pergi dahulu sebelum bonda diharap , mohammad aidil adik bongsuku berjaya menggantikan tempatku disisi bonda , dan supaya dia tahu perihal seorang anak lelaki dan tanggugjawabnya , insya-ALLAH....

hati yang membekas ini sudah lali dengan permainan dunia , meski rajuk hawa dan retorik pemujukan itu terkadang membuat hati ini rapuh ada baik juga dari buruknya , banyak benda yang aku belajar , banyak juga perkara tentang hati aku terokai dalam-dalam , memang sakit diperlakukan bagai boneka namun lebih sakit lagi jika ALLAH tidak memberikan dugaan itu , kerna aku mungkin tidak bisa menghargai hidup ini yang memang benar banyak cabarannya.

jika aku memberi kunci hati lelaki ini , adakah gadis yang bakal menjaganya dengan setia? andai aku beri hati adakah juga gadis menghargainya dengan penuh sabar? jika aku merancang hubungan berniatkan untuk menikahinya adakah juga ada gadis yang akan sambut salam ta'arufku?

wahai keegoan lelaki , aku perlu ada kamu kerna aku tidak mahu semudahnya jatuh hati , aku perlu ada kamu kerna aku tidak mahu harga lelaki dipandang sepi , dan aku harus punya kamu kerna sememangnya jika aku bercinta dan selalunya aku mencintai dengan sepenuh hati ? TANPA SI GADIS MEMBALAS DAN MENGHARGAI...

adakah harus aku memberi anak kunci hati ini?
 dan jika aku tidak memberi aku akan selamanya sendiri dan sepi..
.aku bukan lelaki yang baik...mereka mengilhamkan seorang lelaki alim menjadi penemannya dan bukan aku itu , 
ada pula mereka mengkhayalkan lelaki yang perkasa dan bukan aku dihatinya...
.aku cuma ada... tinta dan pena yang hanya diguna untuk meluahkan perasaan yang berkaca...
 aku sakit dan sakit dipermainkan gadis , dan kesembuhan ini masih dalam masa..

aku sedang menasihati seorang hamba ALLAH itu , ingin juga aku mencuri hatinya dalam diam , kerna aku tahu dia tidak sewajarnya sedih dengan pemain-pemain cinta , aku ingin menjadi bayang-bayang yang mengekorinya , aku ingin dia tahu kesungguhan mencuri hati ini berlaku kerna aku tahu dia selayaknya dicintai , namun siapa aku untuk meluahkan rasa? anak kunci hati ini mungkin akan ku campak jauh di laut , atau ingin aku tanam di pusat bumi ... biarlah tiada satu orang pun tahu , hasrat hati ingin memilikinya , biar kalam-kalam asma ALLAH memuji keindahan ciptaan ALLAH yang satu ini. wahai bonda jika aku jatuh cinta lagi selepas ini izinkan restu-MU berlegar di setiap tingkahku AGAR AKU selalu ingat padamu dan tidak menzahirkan cinta dengan titik-titik noda.

kerna restu bonda , sangat berharga buat diriku , buat lelaki ini , buat bakal imam ini, siapapun gadis yang mendekatiku selepas ini , akan tahu bahawasanya anak kunci hati ini lebih berharga dari jutaan hiasan didunia , semoga iman ku juga tidak tertunduk malu nanti ALLAHU AKHBAR!!
   
 PERASAAN YANG ADA INI jika sakit , iman juga bisa sakit , jika merana minda juga bakal binasa , namun ALLAH ada jika aku salah nasihati aku , jika aku silap teguri aku dengan gaya dan caranya , kerna aku seorang pemalu , dan jika kau bijak permainkan isi hati ini , mungkin aku sendiri akan membawa hati jauh-jauh , kerna dugaan yang menebal dari ALLAH mendewasakan aku , dan kehilangan demi kehilangan yang direncana ALLAH menjadikan aku lebih garam dari gulanya , insya-ALLAH walau rezeki , ajal dan jodohku dalam rahsia ALLAH aku berharap agar kisah hidup ini menjadi novela cinta yang tiada ternilai harganya , kerna apa sahaja yang aku tulis sudah mencerminkan siapa dia disebalik aku ^_^    


saya cuma ingin perubahan dari kamu, anjakan paradigma , tidak perlu menangisi , jodoh yang belum tentu didepan-MU sebaliknya berusahalah sehabis baik demi masa depan-MU , selagi saya ada dan bernafas saya akan menjadi bayang-bayang buat kamu , insya-ALLAH ♥ ♥


Syuk al-hafiz>                                                                


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

encik putih said...

lebih kurang dgn kisah saya...^^
sudilah jengah blog nie..

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥