Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, July 2, 2012

: sedang menulis tentang awak ^_^ :

                                                                         
                                                                                  

“semakin besar cinta diletakkan kepada Allah, semakin kecil nilai cinta manusia. cinta manusia bukan untuk diperkecil namun untuk tidak terlalu di damba - dambakan.”
— Ustazah fatimah syarha ~   

tak perlu nak memaksa jika kamu memang tidak pernah suka pada dia , namun jangan pernah membenci atas tingkah lakunya , meski pada ketika ini ALLAH tidak izinkan hati kamu disentuh dia , namun siapa tahu yang sebenarnya ALLAH memang tuliskan diluh mahfuz , lelaki pelik itu jodoh kamu ^_^ kerna sesungguhnya jodoh itu rahsia ALLAH ♥ ♥ MAKA awaslah dengan gaya dan caramu pada sesiapa pun~~~




               mungkin kita tak pernah kenal siapa, tapi ALLAH sedang tunjukkan jalan bahawasanya kamu adalah jodoh saya ♥ ♥


mungkin saya hanya sekali melihat awak tapi , tapi hati ini tidak berganjak untuk mengetahui siapa awak ♥ ♥



mungkin saya bukan dalam kalangan lelaki idaman awak , tapi diri saya apa adanya sedang tersentuh melihat keperibadian awak ♥ ♥


dan mungkin awak bukan pertama dalam hati ini namun saya ingin istiqomah bersama awak , dan mengakhirinya dengan pernikahan nanti ♥ ♥ 

  saya tak akan persiakan rasa yang ALLAH bagi , meski terkadang saya rasa , saya sahaja terlalu terhegeh-hegehkan kamu , meski saya pernah penat
mengenal maksud cinta yang ALLAH beri , namun sebenarnya cinta itu tidak pernah ada maksud yang khusus , kerna maksud cinta itu sendiri terlalu subjektif untuk ditulis huraianya....

wahai kamu jika rencana ukhwah ini tidak direstui oleh orang tuanmu, maka tinggalkanlah aku , aku cuma ingin harga perhubungan yang bakal diakhiri dengan pernikahan ini , punya restu keluarga dan punya restu ALLAH juga kerna yang pasti setiap restu ibu dan bapa itu dalam restu ALLAH juga ^_^
makanya jangan pernah sakiti sesiapa kerna perasaan kita ^_^

hari ini , saya sedang membunuh rasa sepi yang selalu ada membayangi setiap langkahan dibumi ini , dan hari ini juga biar pengakhiran duka itu bernoktah, biar saya katakan pada awak , yang saya ingin menjadi imam terbaik buat awak , mungkin saya bukan dalam kalangan lelaki yang baik buat awak , namun saya selalu bermuhasabah menjadi seseorang yang boleh dibanggakan awak :)

andai saya bertepuk sebelah tangan , sungguh amat malu hamba ALLAH ini , dan mungkin saya tidak akan menuliskan lagi al-kisah awak dalam coretan seterusnya , biarlah ia jadi kisah tanpa siapapun tahu , andai kamu tahu , namamu kini selalu tertulis dalam ingatan ini , insya-ALLAH tidak akan pernah terhakis , andai saya rindu nanti , diharap rasa itu tersemai elok-elok tanpa kamu pun tahu..

bonda , terima kasih selalu memahami ,akan anakmu ini jaga fitrah cinta yang ALLAH bagi , tak akan tercalar atas kehendak nafsu , bonda aku tersangat inginkan dirinya , menjadi sebahagian dari diri ini , aku ingin didiknya dengan asma ALLAH memuji rasa kecintaan ALLAH tanpa terlalu mengagungkan cinta kepadaku...andai kamu merestui rasa ini , aku bersyukur dengan amat sangat.

kisah lalu sudah bernoktah , aku ratapi kisah itu dengan rasa yang maha sakit , dan terzahirnya rasa itu membekas dalam relung hatiku tanpa seorang pun tahu , setia atau tidak seseorang itu bukan berpihak pada sebelah jantina , kerna aku pernah dinodai rasa sakit akibat curangnya hawaku pada lelaki lain walhal dia tahu , aku sedang mencuba membina masa depan bersamanya dan dia pergi tanpa rasa belas sebagai seorang manusia..

subhanallah , maha suci ALLAH..
aku bukan dalam kalangan lelaki yang sempurna..sama seperti kekasihmu rasulullah..

namun aku selalu bermuhasabah menyemai rasa mahmudah menjadi benih imanku..

mungkin aku masih jauh untuk mencapai tahap tertinggi imanku..

namun aku masih bertatih menjaga rasa yang KAU beri agar menjadi halal untukku.

andai aku cela dimatamu , KAU KIFARAHLAH AKU..

aku terima dengan Redha ya ALLAH..aku masih mencuba menjadi lelaki yang bisa menghurai makna cinta dalam jalan-MU ...aku ingin membina mahligai indah buat hawa yang benar UNTUKKU bukan yang salah lagi...

MUNGKIN , aku curang mencintai hamba-MU dan melupakan-MU, namun aku takut hisab cintaku pada hamba-MU membuatkan aku tak bisa melangkah ke syurga-MU.

ya tuhan ,aku mencintai hamba-MU itu dengan sangat , izinkan rasa itu dijaga oleh-MU , izinkan dia menjadi jawapan dalam istikharahku selepas ini.

Mungkin dia juga punya celanya , dan aku sedang mencuba sehabis baik untuk menjadi imam buat dirinya . dan merapatkan saf , agar terus menerus mendamba cinta yang suci atas nama-MU ya ALLAH .. ^_^

~apabila kita redha pada sesuatu yang mengecewakan hati kita,maka percayailah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka~


Ku intai diri mu dalam renungan,
Ku tilik wajah mu dalam hayalan,
Ku damba kasih mu dalam sentuhan,
Tersimpul rindu ku dalam lipatan.

Senyuman manis terukir indah,
Dalam bicara sopan terserlah,
Siapakah agaknya yang bertuah,
Menawan hati mu dengan mudah.

Langkah teratur gagah perkasa,
Tampil sempurna di mata semua,
Ramai menghulur janji setia,
Hati mu agaknya untuk siapa?

Dalam banyak pilihan yang ada
Di mana agaknya harga cinta mu,
Adakah turuti tuntutan agama,
Atau sekadar mengikut nafsu. ..^_^

semoga ALLAH jaga kamu untuk diriku insya-ALLAH ^_^

AKU AMAT MENJAGA HATI INI HANYA BUAT KAMU ..


dan ALLAH pun tahu ^_^

lelaki romantik bukan diantara mereka yang selalu bercakap tentang berbunganya cinta, dengan retorik penyampaian dan semua hujah-hujahnya , namun lelaki yang romantik adalah mereka yang selalu mengingatkan fitrah cinta itu dari ALLAH dan mendidik kamu tidak terlalu mengingatkan dirinya lebih dari tuhannya ♥ ♥

Syuk al-hafiz>




Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥