Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, June 1, 2012

: Melalui Hari Tanpa Kamu :

                                                                           

assalamualaikum bahasa hati yang tersembunyi,
 lama dikau menyepi , menyembunyikan kelam malam , membiarkan rasa sepi bergelumang dalam relung iman adapun ALLAH sebagai peneman hati tak bisa menipu aku masih perlukan seorang teman ^_^

wahai gadis yang mencuri hatiku pulangkan semula boleh?
bila ada kamu aku menjadi seroang lelaki bijak menyusun bahasa berbunga dahulunya aku bukan begini , dan kini bahasa berbunga itu selalu menceritakan perihal kamu walau kamu bukan milikku lagi , walau kamu telah pergi mengadap illahi nukilan ini akan selalu mengalir bagai air terjun yang tidak lelah melakukan rutin hariannya, turun jatuh dan menghempas bumi ...

wahai pokok iman, teduhilah golongan yang mencintai agama jangan biar dia dahagakan pengetahuan berkongsilah sedikit ilmu yang kamu ada , kelak nanti ALLAH bakal menghadiahi ilmu lain jauh lebih bermanfaat dari sebelumnya , 

aku berbicara dengan seorang lelaki qarqun ( tabliqh ) lelaki yang selalu keluar menghabiskan sisa hidup menyampaikan dakwah , aku teringat akan kisah lalu , aku pernah mengikuti jemaah ini untuk mencari damai di hati , subhanallah sungguh ketenangan yang dinikmati tiada tara ,dan tak bisa dibeli dimana sahaja, dan ada seorang tua cuba mendekatiku disepanjang perjalananku menyampaikan daie , katanya dia suka anak muda yang suka meyampaikan ilmu ALLAH dan dia mengingatkan aku semoga selalu istiqomah , dia juga turut bersahaja mengatakan dia punya anak gadis yang masih belum berpunya , dan aku hanya tertunduk malu aku membalasnya , aku tidak sempurna untuk memiliki gadis yang terluar biasa , cukuplah seorang bidadari biasa yang bakal ku didik secara luar biasa...^_^ anak gadis lelaki tua itu sungguh hebat,

 sangat kagum aku dengannya...al-quran menjadi wahan dalam bicaranya...kitab-kitab lama menjadi jalan mencari cintanya...dan dia merupakan gadis idaman , lelaki alim lain diluar sana...namun si tua itu cuba mendekatkan aku dengan gadisnya sungguh aku tak punya apa-apa...malah pengajianku juga belum lagi tamat aku hanya mejadi diriku apa adanya ^_^

boleh saya jadi imam awak?
saya ingin solat berjemaah bersama awak..
membaca asma ALLAH dengan tertilnya..

boleh saya menjadi sebahagian hidup awak?
menikahi awak..
menjadi awak suri dalam taman hati..
mungkin saya tidak berharta tapi...
saya punya hati yang istiqomah hanya untuk awak..
kamu tahu apa itu istiqomah?
istiqomah adalah melakukan sesuatu perkara dengan tetap, kerap dan selalu tanpa ragu-ragu..
hanya medamba rasa kecintaan dari ALLAH...

biar sekali saya berkata saya bersungguh inginkan awak ,
saya bercerita tentang awak kepada bonda..lalu bonda berkata ..
anak bonda pasti dapat seseorang yang bakal melupuskan rasa sugul di hati ..
bimbinglah dia dengan sewajarnya dan berlaku adil pada dirinya..
ingat bila sudah bahagia nanti jangan lupa bonda...

pesan pula pada hatiku , aku seorang anak lelaki pertama walau aku bisa mencintai gadis lain , aku akan mendidiknya menerima bondaku,,kerna gadis itu perlu tahu bondaku seorang ibu tunggal yang selalu seorang diri..dia menghabiskan masa rutinnya dengan mengingati ALLAH selain daripada merindui suaminya yang telah lama pergi menemui illahi...maka aku tidak akan pernah membina jarak buat diriku dan dirinya insya-ALLAH..


melalui hari tanpa kamu , walau jurang dibina membatasi kita bersama, ALLAH tahu aku sedang setia kepadamu gadis , ALLAH juga tahu cinta ini tidak pernah mati selalu marak bila wujudnya kamu , mungkin aku selalu bercerita tentang kekurangku kerana aku hanya ingin kamu tahu , kekurangan ini yang bakal kamu terima disisa hidupmu , aku tidak akan penat menulis tentang kamu , biar satu dunia tertanya siapa kamu? kerna jawapanku adalah satu , kamu adalah gadis yang selalu menjadi mimpi dalam istikharahku...

walau aku tidak tahu siapa kamu ,  kamu tetap mejadi mimpi indah yang menemani malam sepiku..
ketika lena manusia melelapkan mata, aku pula bingkas berhujah dengan masalah dunia dalam solatku , aku hanya mahu keredhaan ALLAH dan kepastian hidup ini , aku tidak mahu jatuh tersandung menyembah bumi , biar aku yang mentarbiahkan bumi agar bisa memberi manfaat pada seisi alam kerna aku lelaki , yang terlahir kedunia atas dasr tanggunjawab sebagai seorang manusia , insan dan hamba ALLAH ...^_^

Jika rindu ini bertatah, aku harap biarlah untuk Allah. Andai rindu ini menarik resah kepadaMu aku pasrah. Andai pencarian ini masih belum kutemui.

Ya Allah damaikanlah hati. Biarlah resah menarik sepi.Biarlah kecewa meratap pergi.Biarlah kasih mengikat diri.

Ya Muhaimin kepadaMu aku mengadu hati. Serikanlah taman hati bukan pada fikirku tapi pada redhaMu..


                                                                           


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

biarlah ia berlalu..
mgkin hari yg dilalui tnpa si dia i2 yg t'baik d'rncg oleh ALLAH..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥