Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, May 19, 2012

:Jangan menangis saya kan ada ^_^ :

                                                                           


 Kahwini dan cintailah seseorang kerana kekurangannya...
kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, 
kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya....♥                 

 wahai kamu jika kamu bersedih kala ini , aku akan datang kepadamu aku akan melihat kesedihan itu bersama kamu , lantas aku tidak akan berdiam , aku akan mencuba menyelami rasa sedih itu , andai aku tidak fahami keadaanmu maafkan aku , aku tetap akan duduk disitu melihat kamu tanpa berkata apa , asalkan aku dapat bersama kamu walau aku tidak tahu situasi yang dialami kamu...^_^ insya-ALLAH hadirnya aku dengan rela jika kamu ingin aku pergi aku akan pergi...

hari ini aku ingin menjadi seorang peneman kesedihan , cukuplah aku merasai rasa itu jadi aku juga turut akan bersama sahabatku tanpa rasa jemu insya-ALLAH aku akan menunggu kamu meski hadirnya aku bakal dimaki kamu...kerna aku akan tetap istiqomah duduk disitu kerna aku tidak mahu bisikan syaitan berlegar di telingamu lantas kamu akan melakukan kemudaratan terhadap dirimu sendiri , sedarlah airmata tidak harus ditangisi pada perkara dunia yang bukan abadi...dunia ini sementara sampai masa kita akan kembali pada yang esa....^_^

Berjuta Bintang di langit.
Redup diam tak bersorak.
Tiada cahaya menentramkan hati.
Kesedihan membongkar hati ini.
Suara tangis perlahan mengisi keheningan ini.
Wahai Rembulan,dengarkanlah…
Hanya engkau yang tertinggal disana.
Hati ini sedih di tinggal kekasih hati.
Cinta telah pergi & berpaling.
Temanilah aku agar ku bisa menjaga hati ini. ♥ ♥

wahai iman yang ada pada mereka yang sedih , bersuaralah kamu mengikut amalannya jangan kau pergi meninggalkan hamba ALLAH itu yang dalam kerumitan ...dia tidak kuat mengharungi dugaan dunia dia bakal jatuh ditelan perasaan yang menggila...bila terlalu ikut akan perasaan terpaan iman juga bakal tergelincir tanpa berpijak dari lantai kehambaan ALLAH..

ingatlah apa sahaja yang kamu lalui didunia meski pada kamu itu adalah jalan pilihanmu adlaah sangat baik namun sebenarnya tidak dimata ALLAH , serahkanlah semua pada ALLAH nanti DIA bakal menunjukkan kamu arah dimana seharusnya kamu terokai bukan hutan hujan yang bisa menyembunyikan masalahmu , bukan juga padang pasir yang kosong tanpa penghuni , biar masalah kamu itu menjadi diskusi indah antara kamu dan ALLAH....SEGALANya AKAN dipermudah yakinlah...


wanita menangis di mata ♥ ♥

lelaki menangis di hati ♥ ♥

namun tangisan yang indah apabila menangis mengenang dosa semalam , apa akan jadi pada kamu seorang diri di alam barzakh nanti ? subhanallah ♥ ♥


cinta itu sifatnya memberi dengan penuh rela , sebab itu bila bercinta segalanya indah, sampai lupa dia adalah kepunyaan Allah, Kamu harus mencintai Allah sebelum mencintai hambanya, jangan terlalu taksub mencintai dia, kerna pastinya jika dia tertulis untuk yang lain, yang tinggal pada kamu seribu kelukaan dan harga iman menjadi murah kerna tertunduk dengan bahana cinta manusia, selepas itu kamu mungkin sahaja menyendiri, lupa diri, 
dan bunuh diri, sungguh nipisnya iman kamu? Nauzubillah min zalik ♥ ♥

wahai rasa kesedihan menangislah sepuasnya , mungkin tangisan itu bisa menjadikan kamu kuat mengharungi liku hidup mungkin juga dengan menangis segala perkara yang terbeban akan terlepas pergi dan mungkin juga bila kamu menangis ALLAH bisa mencampakkan kepadmu armada tabah yang berperisai ketaqwaan dan ketika itu kamu akan menebal dengan rasa sedih dan menjadikan kamu seorang insan yang kuat menempuh segalanya.. ^_^

ketika kamu merasa pilihan kamu adalah terbaik, Allah menyelitkan pelbagai cobaan dan dugaan, untuk menguji kesungguhan kamu memiliki dirinya, walau kamu merasa dia pilihan yang terbaik buat dirimu belum tentu lagi pilihan Allah, sesungguhnya Allah lebih tahu apa yang terbaik buat hamba-Nya ♥

dan bila mana kamu mencari cinta manusia , kamu sudah pun melakukan kecurangan pada ALLAH meski kamu setia pada hamba-NYA belum tentu kamu akan setia memikul tanggugjawab menjaga gadis itu.... jika kamu setia dengan janji ALLAH kamu tidak akan mempersiakan rasa cinta yang ALLAH bagi hanya untuk mempermiankan gadis itu, malah kamu akan menikahinya menjaga dirinya selama-lama ♥ ♥ ALLAHU AKHBAR..




terkadang apa yang disampaikan kita sangat banyak menyentuh hati ^_^

dan bila mana tersentuh hati .. ada pula yang jatuh hati...padahal dakwah yang disampaikan adalah ingin berkongsi sedikit ilmu ALLAH yang ada namun jagalah hati insya-ALLAH , bersangka baik pada ALLAH segalanya ada hikmah yang satu pun kita tidak tahu keindahan jawapannya selepas kita melaluinya ♥

tidak membalas cinta bukan bermakna aku tiada perasaan pada gadis , namun aku tidak mahu terhanyut dengan cinta murahan bisa sahaja terima tanpa tahu kemana arah tujuan hubungan tersebut , insya-ALLAH jika aku benar inginkanmu , walau perkenalan itu hanya sesaat aku akan bersungguh dan istiqomah melafaz akad ingin menikahimu , dan bukan bermain cinta seperti manusia tiada pegangan dan juga agama ♥ ♥

Syuk al-hafiz>

 ♥


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥