Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Tuesday, June 26, 2012

: ketika aku menyusun langkahan pergi:

                                                                                

"..ketika aku puas menunggu dengan penuh setia menuliskan tentang kamu , diwaktu senggangku ketahuilah yang aku tak akan lelah meski rasa yang dipersembahkan selalu dalam kehampaan , walhal kamu tahu aku tidak pernah selingkuh..."  


 aku tidak akan meminta kamu membalas perasaanku ♥ ♥
namun aku akan selalu pelihara hati ini hanya buat kamu ♥ ♥ 
atas izin Allah aku akan selalu ada buat kamu walau kamu tidak memperdulikanku ♥ ♥                                                                                         

mungkin hari ini aku bakal menyusun langkahan pergi , pergi meninggalkan rasa sakit walau telah kucuba beberapa kali , aku tetap tidak mampu , aku bukan lelaki pedendam , bukan juga mereka yang sangat lama menyimpan amarah , aku hanya ingin semua selesa tatkala melakukan ukhwah denganku walau siapapun dia tidak kira usia mahupun pangkat yang ada...

rasa sakit ketika apa yang dilakukan tidak pernah dihargai , meski dilakukan sepenuh hati , katakan wahai iman jangan kau mengeluh segalanya adalah tanggungjawab dunia , kamu musafir yang maha kuat , kuat kamu menempuh helah dan penipuan harga perasaan , meski kamu membentangkan hujah-hujah setia dia tetap buta , buta untuk menghargai nilai harga lelakimu , bukan sebarangan lelaki bisa bercerita tentang kedamaian tanpa perlu pergaduhan  , namun disini aku akan tetap berusaha menjadi sehabis baik kerna terzahinya aku lelaki , harus mengepalai barisan saf , yang mana aku imam dan zaujahku makmumnya...ALLAHU AKHBAR..

ketika perasaan sedih itu sedang berlegar direlung hati , aku telAh cuba mematikan rasa amarah dengan beristigfar , dan ketika benih rasa sepi tersemai disanubari aku belajar mengenal diri , semakin aku mengenal kekurangan diriku semakin aku tahu , aku sememangnya tidak layak buat kamu...subhanallah rasa ini menjadikan aku seorang lelaki yang selalu memendam rasa malah tiada seorang pun tahu...

memang salahku memuja kamu yang cantik padahal ternyata gadis cantik turut memuja lelaki yang sempurna sepadan dengannya , jadi aku harus bercermin sahaja kerna aku bersyukur dengan
 pemberian tuhan apa adanya ^_^

memang juga salahku menunggu tautan hati kamu padahal aku serba tahu , sedari awal lagi kamu hanya menggunakanku menjadi peneman sepimu , meski kamu tahu aku tersangat merindu kenangan itu ^_^

memang salahku kerna terlalu mengidamkan bintang dilangit sedang aku masih berpijak dibumi , kamu juga punya pilihan hati , dan harus aku tahu aku tidak ada semua itu ^_^

memang juga salahku , aku masih tak punya harta yang banyak untuk dikongsi kamu namun pemberian hadiah yang biasa aku beri adalah kerana aku selalu mengingati kamu walau dalam situasi apapun meski kamu tidak pernah menghargaiku...^_^

namun demikian kau harus tahu...^_^

ketika perasaan ini tidak berbalas aku tetap mendoakanmu , walau bukan denganku , asal senyumanmu itu bisa menjadi lena tidur malamku...

kamu juga harus tahu , sedang aku menunggumu aku tidak pernah mencuba melihat pesona gadis lain , aku menjaga hati buat kamu..meski kamu memandang yang lain aku tetap setia menunggu...

kamu juga perlu tahu , segala apa yang dilakukan aku ada seikhlas hatiku tidak pernah mengharap apa-apa aku cuma ingin kau tahu , aku tidak akan lelah melakukan apa sahaja demi kamu kerana aku sudah terbiasa begitu...

segala dusta ,onar mahupun apa yang kamu janjikan tidak akan membekas dihati ini , kerna harga mazmumah itu telah kucarik keluar satu persatu, biar rasa mazmumah itu kudidik menjadi hamparan kerna ku pasti jika kamu tertulis buatku , walau sejauh mana kamu terbang bebas kelangit , kamu pasti mencari jalan kembali kesangkar hatiku ..^_^

wahai gadis, ALLAH menciptakanku bukan dengan banyak kelebihan namun disetiap langakahn kelebihan itu terbayangnya kekuranganku , aku tetap bermuhasabah untuk mendekati kamu gadis anganku , meski tidak memilikimu , pernah menjadi sebahagian dalam hidupmu sudah cukup membuatkan kamus hidupku berlagu indah...

aku suka melihat kamu , gaya anggunmu , pesona ketika menutup aurat , akan tetapi aku tidak akan memujimu berdepan cukup sahaja sekali pandang lalu aku akan tertunduk malu , mencintai kamu dalam diam , merindui kamu dalam sakit , menjadikan aku lelaki yang tabah hanya kerna mencuba mengenal kamu...semoga ALLAH menjaga harga diriku...aku bukan untuk siapa-siapa dan aku selalu bersiap sedia untuk ditinggalkan mahupun dikecewakan kerna aku tahu , aku bukan idaman kamu ^_^

harga diri seorang gadis itu terletak ketika dia menjaga batas pergaulannya saat bersama lelaki selain mahramnya ♥ ♥


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥