Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, June 23, 2012

: andai saya jodoh awak ^_^ :

                                                                             



                                                                               
  saya tak akan membuat awak jatuh hati pada saya , tak juga membiarkan hati awak disentuh saya , namun saya akan membiarkan awak sesat dalam hati saya , dan meminta saya mencari kunci untuk pulang semula ♥ ♥

                                                     < Syuk al-hafiz>


"...andai siapapun jodoh kita , walau dia berbeza dengan idaman kita sedarilah ALLAH punya hikmah mengaturkan dia buat kita , walau nampak dia punya seribu kekurangan berbanding kita , terimalah dia seadanya kerna kita pun bukan sempurna mana...."

ramai bertanya siapakah gadis idamanku , lalu aku menjawab , 
"...aku tidak meminta sesiapa cukup sahaja terima kekuranganku sanggup mendengar teguranku dan menghormati bondaku..."
adapun mereka tidak percaya jawapan yang diberikan aku , subhanallah perlukah kita meletakkan pilihan? adakah kita cukup sempurna untuk memilih siapa idaman kita , jika lelaki itu seorang yang beriman dia akan selalu bersedia mengepalai sesiapa sahaja untuk menjadi surinya , akan tetapi ALLAH tetap menggariskan ciri-ciri gadis yang sesuai untuk dijadikan isteri dan itu aku turut akui ^_^

   Kecantikan  dan kemanisan wanita solehah itu, tidak terletak pada kecantikan wajahnya atau pada kemanjaannya, tetapi ianya terletak pada akhlak dan budi pekertinya. Daya penarik wanita solehah itu, bukan pada kemanisan bicaranya yang mengoncang iman para muslimin,


dan bukan pula terletak pada kebijaksanaannya bermain lidah, memujuk rayu, bukan dan tidak sama sekali tetapi daya tarikannya terletak pada iman dan takwanya kepada Allah S.W.T. 



Nabi SAW bersabda yang bermaksud " Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan itu adalah wanita solehah. " (Hadis Riwayat Muslim)

wahai bakal zaujahku yang tertulis di luh mahfuz , ingin aku katakan padamu , aku bukan dalam kalangan sempurna jadi , aku selalu bercermin , bermuhasabah , bukan aku meminta gadis cantik menjadi peneman laraku , bukan juga gadis yang punya tubuh yang bakal dinikmati nafsuku cukup sahaja kamu yang menjadi penyejuk dimata dan penawar dihatiku..yang akan selalu ada dikala susah dan senangku tanpa pernah penat dan meninggalkanku...

Allah Subhanahu Wa Ta'ala menyuruh Nabi-Nya dengan firman-Nya yang bermaksud : "dan rendahkanlah dirimu terhadap orang-orang yang mengikutimu, iaitu orang-orang yang beriman.
" (Surah Asy-Syu'ara ayat  215)

aku tidak seperti kamu sangkakan , aku bukan sealim lelaki lain cukup sahaja, aku tegaskan aku biasa-biasa sahaja , dan tak punya apa-apa.
jadi , aku hanya akan selalu merendah diri , jika aku telah menyentuh hati kamu , maafkanlah aku , monolog cinta ini selalu membuatkan aku teringat akan kamu , kerna mungkin mengingati kamu adalah rutin hidupku..

aku selalu berdoa agar ukhwah yang dibina selalu dalam redha ALLAH.
aku tidak akan mencuri hati kamu , tanpa sebab dan matlamt, aku ingin nikahimu tegasku disini...aku ingin menjadi imam buat kamu disetiap solat kita...aku akan selalu setia menjadi penjaga kananmu , biar kamu bakal menjadi jemu , dan tidak kau lupa aku akan ada disepanjang hidupmu nanti insya-ALLAH taala ^_^

mungkin sepenuh hati ini belum benar menjadi milikmu , kerna aku masih dalam masa penyembuhan hati , ingin aku bawa diri jauh , namun segalanya belum termungkin buatku , bonda mendidikku dengan aku harus selalu bersedia dengan sebarang dugaan ALLAH dan ingat jangan pernah berdendam. jaga hati elok-elok biar mereka buat kita ^_^ dan biarkan sahaja ALLAH mengadili-NYA...

insya-ALLAH bonda andai siapapun jodohku nanti , dia akan tahu kekurangan diri ini , mungkin bukan rupa terutama dalam maharnya , bukan juga harta yang bisa diukur dengan nama dan gayanya , namun aku selalu bersyukur dengan pemberian illahi , dan aku akan selalu bermuhasabah diri , disetiap ujian ALLAH ada  hikmah yang tersendiri... ^_^

andai kamu jodohku , kamu perlu tahu akan kekuranganku , meski aku bisa mengimamkan kamu , pesonamu bisa mengoncang imanku , aku sedang menundukkan pandangan tatkala melihatmu , bukan bermakna aku sombong , aku hanya ingin kau tahu aku sangat malu , aku tak punya apa-apa , 

andai kamu belajar setinggi langit , aku pula sedang duduk dibawah teduhan pokok bumi...aku tidak akan menegur kesalahanmu mungkin diamku bermaksud kamu sedang dalam perlakuan yang salah maka sedarlah..aku ingin mendidikmu namun apakan daya kita tiada ikatan lagi..

andai kamu punya kecantikan yang bisa dipandang ribuan lelaki , maka aku tidak akan tegur kamu , mungkin bukan aku sahaja yang melihatmu , tapi ramai lelaki yang "sedang" melihatmu maka aku akan selalu berdoa semoga kamu jaga maharmu...elok-elok kerna aku sangat takut kehilanganmu...

andai kamu suka berkawan dengan banyak lelaki sedarlah , aku juga tidak akan berkata apa , aku cuma akan diamkan diri sahaja, selagi kita belum bernikah aku tiada hak keatasmu , aku cuma takut dengan mengenal banyak lelaki harga gadismu akan dipandang murah oleh mata-mata dunia , kamu juga akan bisa punya pilihan dan bakal melupakan aku yang selalu setia menunggu , dan apakah harus aku buat jika ditinggalkan kamu nanti?

dan ketahuilah disepanjang perkenalan kita aku akan selalu beristikharah , aku tidak mahu tautan hati ini berlaku kerna bisikan nafsuku , kerna aku ingin memiliki kamu dengan cara sah...bukan hanya tahu bermonolog tanpa mmbuktikannya, kisah hati ini tidak akan bernoktah selagi aku belum sah menjadi imam buat kamu insya-ALLAH , hanya tentang kamu akan kau tulis disepanjang hidupku ^_^

perasaan saya bukan seperti sehelai kertas yang mana jika ternoda ia bisa koyak dengan mudahnya , namun cinta yang saya nukilkan membuat mereka percaya jika jodoh itu milik kita ia tak akan lari kemana ♥ ♥

Syuk al-hafiz>




                                                                                 


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

"..cobalah kau renungi malam ini.Engkau yg hanya bisa ku jamah dgn hati.Tak bisa ku miliki utk menjadi impian ku saat ini.."
~kata2 yg ckup indah yg prnh sy dgr tp mnyakitkan~ ^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥