Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, June 22, 2012

: lafaz yang maha sakit :

                                                                         



                                                                             
                                                                                 
lelaki yang setia akan diamkan diri melihat gadisnya punya banyak kenalan lelaki biarpun kata gadis tersebut mereka hanya seorang kawan , lelaki itu akan berpura-pura ok demi melihat gadisnya tersenyum padahal dalam hati sangat takut akan kehilangannya ♥ ♥

< Syuk al-hafiz>  

ketika mereka melakukan apa sahaja dihadapanmu ketahuilah jangan pernah kamu balas kerna sesungguhnya , ALLAH sedang menyusun langkahan demi langkahan pengalaman meski ia bersifat maha sakit , percayalah iman yang dirobek dan bersambung semula adalah iman mereka yang kalis dengan pelbagai tipu daya...

ketika pengalaman mengenal gadis aku terjemahkan dalam bait-bait puisi , maka ramai mencuba menyelami siapa disebalik aku , dan kataku aku bukan diantara mereka yang bisa berhujah dengan berjeler-jeler formula fizik , bukan juga hamba ALLAH yang sangat arif tentang undang-undang dunia , akan tetapi bicara hati lelaki ini selalu bersubjektif , bertunjangkan hati , jiwa dan nurani , cinta dan perasaan yang dilukiskan punya rasa , punya juga rencah yang punya pelbagai perisa....

ramai diantara mereka yang berperasaan, mencari kesempurnaan malah aku sendiri tidak punya apa-apa pada harta juga pada wajah , cuma aku suka memberi nasihat agama , semakin aku berkongsi ilmu yang ada , aku rasa akan pertambahan ilmu...malah hati akan selalu tenang...sedarilah wahai perasaan meski cinta yang dihujahkan berperenggan malah setebal aksara novela cinta....jika dia memang bukan untuk kita dia tetap bukan untuk kita ALLAH maha pengatur...DIA akan selalu merencana jalan-jalan hambanya...

ketahuilah kamu wahai gadis saat aku mencintai kamu dulu, saat kamu meninggalkan aku...aku tak pernah berdendam ujar hati ini , kamu akan kembali  memulangkan kunci hatiku ,padahal jurang demi jurang membatasi langkahanmu jauh dan pergi...ketahuilah olehmu wahai gadis...ada hati-hati lain yang selalu menjengah lelaki ini...mereka ingin menagih rasa setia seorang lelaki..ujar imanku...

aku hanya berkawan dengan gadis hanya berniat untuk nikahinya sahaja , pemain cinta bukan kesinambungan cintaku , biar malam kelam dulu menurunkan hujan ketenangan di hujung sana , dan aku masih menanti pelangi indah milikku yang kekal abadi...meski selalu pilihanku akan pergi  tanpa bicara selamat tinggal...aku akan selalu bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan..

wahai hamba ALLAH , jika ingin meninggalkan aku...tidak suka akan ku , malah sudah ada yang lain , kamu boleh jelaskan tidaklah aku meratapi penyesalan penipuan, aku sudah bernekad ingin menikahimu , dan nekad itu aku bunuh bersama kesetiaan yang mengajarkan aku erti sakit mengenal hawa seperti kamu...

ketahuilah akan kamu ketika mereka menjaja nama lelaki dikatakan buaya , pernah kamu terfikir ada dia antara lelaki lain dimuka bumi ALLAH selalu dalam setia , menjaga hati dan perasaan hanya istiqomah pada tautan hati ciptaan tuhan , dan jalanm-jalan setia itu dilalui ketika selalu mencuri sisa masa tidur dengan hanya melakukan istikharah...cinta dan perasaan yang dihujahkan tidak pernah bernoktah selagi aku masih bernyawa...

mungkin ramai kenalan akan mengakhiri zaman bujang kala ini , dan aku masih memilih untuk membina jalan-jalan muhasabah , kewangan harus kukuh , dan ilmu agama harus selalu bercambah , aku ingin menjadi imam yang melengkapi kekurangan hawaku , akan tetapi ada diantara hawa anaganku takut mendekatiku , puas aku jelaskan aku biasa-biasa sahaja malah dikatakan aku sangat sempurna malah sangat jauh darinya...akan tetapi ini adalah diriku? perlukah aku menjadi orang lain? demi mendekati kamu gadis?
mungkin bukan keelokkan wajah menjadi maharku , tapi keperibadian tinggi dan kerendahan hati itu bayang-bayangku...

lelaki ini jika tertulis akan menyendiri sampai ke mati , dia akan menghabiskan sisa hidup bersama bonda tercinta menjaga hingga ke hari akhirnya didunia , dia anak lelaki ,maka haruslah bertanggugjawab ,demi menjadi seorang lelaki dan juga insani , aku hanya punya bonda hanya dia sahaja selalu ada waktu suka dan dukaku aku yatim nestapa yang selalu teruji dengan jalan yang maha sakit , dan pengalaman ini telah menebal mungkin harga perasaan ini bakal tertulis menjadi jurnal pengabdian hati , yang mana menjadi rujukan untuk bercinta ^_^

katakan wahai bulan malam yang menjadi lampu alam , andai aku merindu hamba Allah yang satu itu ajarkan aku untuk terus mendoakan hadirnya dalam mindaku , andai kerna dia solatku tidak menjadi khusyuk Kau perisaikan jarak agar imanku tidak terhanyut kerna nafsu , sesungguhnya aku sangat menjaga hati ini hanya buat kamu ♥ ♥

♥ ♥ saya tak akan mengaku sekiranya saya jatuh hati , sebabnya saya tak punya apa-apa dan lebih baik bercermin sahaja Biar Allah menjaga hati menjaga mata menjaga pandangan dan cinta itu mengalir seiring iman saya insya-Allah ♥ ♥


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

Belajar untuk kehilangan dia , andai dia bukan jodohmu..
Belajar untuk tabah , andai dia pergi dari hidupmu..
Belajar untuk menerima hakikat , andai dia bukan milikmu..
Belajar untuk berhenti mencintai dia , andai cinta dia bukan untukmu..
Belajar utk melupekan dia , andai dia tak mengingatimu..
Belajar untuk menerima cinta lain , kerana dia hanye tinggal kenangan..
Belajarlah dekatkan diri kepada ALLAH itu jauh lebih baik ..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥