Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Sunday, June 10, 2012

: Andaiku Bercinta lagi :

                                                                          

                                                                                 

Dari Abu Hurairah r.a. katanya :
"Bersabda Rasulullah s.a.w. :
"Perhatikanlah orang yang kurang daripada kamu
dan jangan hanya kamu perhatikan orang yang lebih daripada kamu
kerana dengan itu wajarlah kerana kamu tidak memandang sepi
nikmat Allah kepada kamu."

Hadis sahih riwayat Muslim

dan bila kamu bercerita tentang kelebihan yang kamu ada , pernahkah kamu bercermin untuk muhasabah diri , ada di antara mereka tidak pernah mengakui ketelanjuran kata nista yang berdosa sebaliknya mencari salah orang lain....berjanji dan mungkiri...memegang amanah malah memecahkan pula amanah yang diberi sungguh kamu di antara manusia yang tidak mensyukuri nikmat yang diberi ALLAH...

sebenarnya aku bukan dalam kalangan lelaki idaman gadis...

kerna aku seorang yang serba kekurangan , rendah diri dan banyak lagi...

mungkin aku boleh mengepalai seribu jemaah ketika disekolah..

selalu menjadi pemimpin walau diceruk mana aku berada...

dan sering memberi nasihat kepada orang lain...namun aku masih punya jutaan kekurangan....

andai aku bercinta kala dulu , aku akan setia pada cintaku....dan aku lupa mencintai diriku...

bahkan cinta itu aku biarkan sakit melihat kecurangan gadis itu didepan mata...

lalu tubuh gagah ini rebah dipermukaan bumi....dan aku menderita lagi...

tatkala cinta lain cuba mengetuk pintu hatiku....aku terlalu mudah memberi hati ini...

dan bila si dia temui jalan kekuranganku dan aku ditinggalkan lagi tanpa ucapan selamat tinggal..

padahal aku seorang lelaki masih boleh berbincang walau aku bakal menempuh onar dan duri kehidupan aku tetap belajar menjadi kuat dan tabah tanpa mengharap sokongan orang lain...

setiap kali aku berbicara tentang masalah jawapanku selalu positif dan selalu aku berhusnuzhon ( bersangka baik) kepada ALLAH...kerna aku pasti ada jalan-jalan bahagia bila kita telah melalui episod kesedihan dalam hidup....
cintaku ibarat sebuah nukilan novela yang punya jalan cerita , punya adegan dan punya retorik bahasa yang boleh menyentuh hati , namun klimaks cintaku itu adalah ketika aku  tetap sabar melihat cinta itu dikhianati dengan menduanya si gadis dengan lelaki lain...padahal gadis itu memang benar bukan hak diri ini...dan biarkan dia
  dengan gaya sinis dan sudah tentulah gadis yang punya seribu kenalan lelaki memang tidak layak menjadi calon zaujahku...


aku mencuba belajar menjaga hati , bukan bermakna aku sombong aku ingin menjadi lelaki setia, setia hanya pada seorang gadis , aku ingin sisa hidup ini dihabiskan hanya pada satu gadis , meski poligami menjadi halal pada agamaku , aku tetap ingin satu, satu cinta dua jiwa, dan biar syahadat cintaku pada ALLAh TATKALA sakaratulmaut tidak membuatku terhanyut....aku ingin jalan hidup ini dipermudah....atas rasa cinta yang ALLAH beri...

aku seorang yatim tak berbapa , ada bonda dan seorang akak lagi yang masih belum bernikah aku ingin menjaga akak dan bonda dahulu....insya-ALLAH ...andai cinta itu milikku...aku tidak meletakkan pengharapan terlalu tinggi aku akan merancang sebaik-baiknya dan seterusnya aku serahkan pada ALLAH robbul jalil...

aku suka mengaji aku dididik dengan AL-QURAN sedar usia 8 tahun aku mula khatam al-quran, berzanzi , menjadi muazzim dan imam adalah rutin kecilku...namun terkadang aku pernah juga tidak khusyuk semuanya kerana cinta , pesona gadis dan terlalu fikir dunia...aku takut nanti bagaimana ajalku kelak? adakah syahadat cinta berjaya dilafakan aku?

wahai kamu gadis sekali aku ingin mengenali , ta'aruf dan mencintai kamu..ketahuilah aku bukan sealim yang kamu sangka aku biasa-biasa sahaja , aku suka akan muzik ...aku telah berubah mungkin tidak seperti usia remajaku...aku suka akan ketenangan meski solat tetap peganganku aku tetap sama seperti kamu yang lain ....aku banyak kekurangannya....aku masih mencuba memperbaiki diri yang terlalu banyak dosa sunia..maafkan aku...aku bukan idaman kamu... 

tak perlu menjadi orang lain cukup menjadi diri sendiri , bila berlaku jujur dari menjadi hipokrit ^_^

cinta yang aku terjemahkan sangat dalam maksudnya hingga getar urat nadi berlafaz asma ALLAH..

dan setianya aku dalam lafaz istikharah... kamu tetap selama-lama menjadi suri dalam taman hati ♥ ♥

Syuk al-hafiz?


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

Anonymous said...

=) it's nice

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥