Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Sunday, May 6, 2012

: luahan hati lelaki ini :



Tatkala jatuh cinta pada seseorang ikatlah hatimu dgn seerat-eratnya,Simpulkanlah ia dgn simpulan mati,yg hanya dapat dibuka bila waktunya tiba,Sebelum mengorak langkah lebih jauh dgnnya,cukuplah cintai ia dlm diam karena diammu bukti cintamu padanya,kau ingin memuliakanya dgn tidak mengajaknya menjalin hubangan yg terlarang karena diammu menjaga kesucian dan ketenangan hatinya,menghindarkan dirinya dari perkara yang merusak izzah dan iffahnya... ♥ 

                     

 subhanallah  , ALLAH temukan aku dalam satu rasa yang mungkin pengakhirannya bahagia,
hati ini berbunga mekar bila mana kamu menyentuh hati ini dengan gaya sopanmu, aku bersyukur mengenali hamba ALLAH seperti kamu , dan aku tidak bisa menghuraikan perasaan ini dengan kata hiperbola yang melukiskan kekuatan perasaan cinta ini hanya untukmu ^_^

akan tetapi kethuilah olehmu gadis kamu telah membuat tidur malamku terjaga kau juga telah menyebabkan aku bisa berispirasi kerna hadirmu sangat mewarnai hidupku..pernah aku ingin menyembunyikan segala perasaan ini pada sahabat lain namun aku tidak bisa menipu ,
hadirnya kamu membuat aku semakin bertenaga melalui jalan-jalan sepi ini meski dulu aku terjatuh pada jurang yang sangat dalam,
 bila ada nya kamu , aku bisa menapak selangkah demi selangkah untuk menuju destinasi masa depan yang direncana tuhanku robbul izzati..

wahai perasaan suka tebalkan egomu , aku tidak mahu gadis itu tahu aku rapuh tanpa sokongannya , aku juga tidak ingin dia tahu hati ini suka pabila dapat melihatnya meski aku lelaki terpaling malu...mencuri mata melihatnya sudah cukup membuat aku bahagia....wahai rasa sayang ajarkan aku rasa sayang dengan tidak memperlihatkan kepadanya aku ingin dia tahu aku peminat misterinya yang selalu ada di belakang tabirnya yang menjadi bayang-banyang ketika susah dan  senangnya...subhanallah namun bila dia jujur aku mula disakiti...

dia mula jujur , katanya aku bukan dalam hatinya mungkin dia bisa suka dan sayang padaku namun tidak lebih dari itu, aku sangat terkilan dengan gaya retorik bersahaja dia, adakah aku watak dalam satu pementasan drama cinta? pernahkah dia tahu Aku sudah mula membalas tautan hatinya? dan adakah dia tahu aku mendoakannya walau dia bersama yang lain?

selama dia menjadi ratu dalam carta hati lelaki ini , aku tidak pernah selingkuh atau mendua aku memilih untuk istiqomah demi jawapan istikharah yang ALLAH berikan...
aku perlu menyokong dibelakangnya.. aku harus selalu menjaga mahar gadisnya dan aku nurbisa menjadi imam tatkala dia sesat dalam jawapan agamanya..apa yang aku coretkan adalah kerana aku ikhlas dengannya akan tetapi jika aku menjadi persinggahan sepinya mengapa tidak dia memberitahu dari awalnya..dan aku tidak akan bermonolog cinta kerana dia..

wahai hamba ALLAH ketahuilah yang niat hati ini ingin menikahi kamu , aku menunggu kamu disatu persinggahan yang mana kiri adalah permainan dunia kanan pula persinggahan sementara dan dihadapan jalan menuju syurga , aku memilih jalan menuju syurga aku ingin kau tahu , aku tidak ingin perasaan hati ini menjadi zina hati yang mungkin bisa membinasakan niat suciku ini , aku ingin kan kamu , aku ingin menikahi kamu...aku bukan remaja mahupun kanak-kanak kerna itu aku serius dengan rasa yang diberi ALLAH ...namun apa kan daya aku bukan pilihanmu ...

jika kamu ingin meninggalkan ukhwah yang terjalin ini , bagaimana aku ingin kikiskan pesonamu? kenangan kita bersama ? bagaimana aku ingin khabrkan pada bonda yang aku disakiti lagi? bagaimana aku ingin lalui hari-hari sepi tanpa kamu?

memang ALLAH selalu ada untukku namun aku perlu sokongan hamba ALLAH untuk melalui jalan-jalanku yang disakiti...aku tidak mahu sepi memelukku aku juga tidak mahu sunyi berlagu gundah dalam imanku kerana aku seorang lelaki yang punya perasaan...aku juga manusia yang ingin rasa kecintaan , aku sekadar lelaki biasa..

Wahai awan yang mendung temukan aku di satu sudut teduhan agar bisa aku mengawal emosi sedihku , wahai sekeping hati jangan berduka kerana cinta kamu tidak selayaknya dikhianati malah haruslah dijaga rapi kerana hidup ini bukan untuk ditangisi namun untuk dinikmati ♥ ♥    


ya ALLAH aku tak layak merasai nikmat cinta itu..biarlah aku disini menjadi hamba kepada-MU aku sudah puas bersedih...aku tak sanggup dilukai lagi...sungguh aku sedang bermuhasabah diri..



andai aku bukan lelaki yang baik....pertemukan kekhilafan aku , semoga aku bisa menjadi lebih baik untuk masa yang mendatang kerana aku tak layak buat siapa-siapa.... ♥ ♥


Syuk al-hafiz>                                                    



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥