Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, May 5, 2012

: Gadis itu meninggalkan aku :

                                                                               


       

Tuhan aku tidak perlukan orang yang sempurna mendampingiku... 
                                                                                                                        
Aku hanya ingin orang yang mahu menjadi pelengkap kekurangankuMembuat aku merasa ada,Membuat aku tersenyum dan berkata
"Aku beruntung memilikinya"     

 perutusan merah ini telah menterjemahkan yang aku sedang dalam kekalutan , subhanallah wujudnya dia telah menyentuh hati gagahku namun dia juga menjadikan aku seribu gundah gulana...dia perlakukan aku seperti tak wujud dalam kamus hidupnya...andai aku bahan uji kaji dalam hatinya...tinggalkanlah aku....aku tak sanggup diperlakukan begini...

wahai gadis jika aku bukan pilihan kamu , jangan pernah memberi ruang untuk aku mencuri hati kamu....andai aku hanya persinggahan sepimu maka tinggalkanlah aku...adakah kamu tahu , aku selalu ditinggalkan tanpa ucapan selamat tinggal , adakah kau juga tahu , aku selalu berkawan dengan sepi , dan pabila hati ini menangis hanya ALLAH penemanku ...

perutusan merah ini , simbol hatiku yang sedang diracunmu...hati ini sedang berdarah....
aku ingin kau tahu aku tersangat menginginkan bahagia...bila mana mengenali kamu  aku fikir kamu bakal melupuskan rasa sepiku dan bisa membawa duka semalam jauh dari kalam sakitku..
namun kamu hanya memberi kelukaan yang lebih dalam lagi..
, doaku untuk kamu tidak pernah terlepas disetiap  solat lima waktuku...
dan tidak aku nafikan kalam duka semalam berakhir bila ada kamu...tapi kenapa kau juga bisa melukai aku? padahal kau tahu kisah silamku amat berduka , dan titisan air mata itu mengalir sayu....sunyi juga tahu aku terbiasa begini...sehingga aku hampir membuang perasaan suka pada gadis...namun imanku mengajarku bertindak waras ...aku bermuhasabah lagi...hari ini aku tak bisa ke musolah seperti biasa  kala subuh aku mengajak pelusuk kampusku bangun dan tunaikan solat..namun hari ini langkahan kakiku tersandung jatuh..aku meratapi rasa sedih pada sepertiga malam semalam...aku bersungguh inginkannya namun dibalasnya dia dengan rasa sakit ini..

andai aku bukan pilihan hatinya , kenapa dia menjawab salam ta'arufku...
meski dia tahu , ramai menungguku namun aku memilihnya...akan tetapi kenapa dia meninggalkan aku dalam rasa sakit yang tiada tara..

wahai tuhan robbul izzati..

semalam aku bercerita dalam malam istikharahku yang hampir mencecah ke 200 kali..
aku bercerita tentang perasaanku....apa sahaja yang diluahkan aku...aku melakukan sepenuh hati..hingga air mata lelakiku berlinangan jatuh ke bumi...aku takut terhanyut dengan perasaan cinta hingga menyebabkan aku melupaiMU ..namun dengan tidak sengaja rasa itu meresap dalam benak fikirku dan membuatkan aku terjatuh...

aku sedang membina egoku...cukup sudah aku menjadi air yang membasahi api amarah hawa, aku menjadi penyejuk dikala dia sedih...namun bila aku merasai rasa sedih itu...ego gadis itu lebih tinggi dariku dia terus meninggalkan aku...dan membina lembaran baru dengan lelaki yang lain ..

bagitu mudah aku dipermainkannya...aku cuma menjadi diriku..meski bersedih kerana putus cinta adalah perkara paling bodoh dalam dunia....dan membiarkan diri ini jatuh cinta juga  perkara bodoh yang dilakukan untuk kedua kali..


.bila kamu membiarkan dirimu jatuh cinta dan menerima cinta .selangkah kamu meletakkan diri kamu dalam kesakitan...sakit hati itu lebih perit , lebih dalam dari sakitnya luka berdarah , adakah kamu tahu? lukanya menjadi kudis yang membekas....sampai ke mati ?

adapun sahabat yang terdekat menasihatiku , nasihat mereka jangan terlalu mudah memberi hati walau kamu dalam keadaan sepi , aku tahu mereka sayangkan aku..mereka tahu aku seorang yang selalu memaafkan orang-orang yang melukaiku tapi mereka tidak mahu aku bermenung...menangisi kisah duka kerana manusia ...

sesungguhnya membiarkan kamu terbuai jatuh kerana bercinta , mendekatkan dirimu pada syaitan , dia suka melihat kita begini jadi kamu perlu kuat...adapun gadis yang menjengah hati kamu itu melukiskan rasa suka pada kamu demi untuk menambat hatimu...binalah perisai iman...bentengnya adalah puasa , dan zikir insya-ALLAH kamu terpelihara dengan manis bicara dan cantik wajahnya...

insya-ALLAH terima kasih membuat aku begini , aku tak akan berdendam aku juga tidak akan marah , aku hanya akan menulis untuk memberi sedikit kelegaan dalam diri ini , sesungguhnya aku terbiasa dengan retorik cinta manusia , hanya pandai berjanji dan sukar untuk mengotai janji namun ALLAH sahaja jalan dan tempat pengaduan terbaik , persetankan rasa sakit ini..

aku lelaki yang kuat , akan aku mencuba menyimpan rasa sedih ini...doaku semoga kamu peroleh terbaik buat hidupmu...akan aku pergi menjauh dari cinta manusia sehingga tiba masanya akan aku sambut pengakhiran cinta dengan lafaz sakinah...bukan untuk gadis pemain cinta , namun untuk bakal zaujah yang ALLAH siapkan untukku selamat tinggal hamba ALLAH..

terima kasih mengajarkan aku rasa sakit mengenali gadis seperti kamu..

ALLAH maha besar dia akan menambah ketabahan dalam hati gagahku...aminnn !!


♥ ♥ .... wahai kenangan silam hilanglah kamu ditelan pekat malam kerana aku sedang menanti jiwa yang tersedia dengan rasa cinta pada yang esa , persiapkan aku untuk menempuh segala cubaan yang mendatang aku hanya ingin rasa kecintaan kepada tuhanku , meski hati nuraniku merindui rasa cinta pada hambanya, tanamkan hatiku rasa sabar agar aku tidak bertemu si pemain cinta, yang bisa mematikan rasa kecintaanku pada tuhanku, insya-ALLAH sampai masa aku akan menikahi dia yang benar untukku , bukan hanya sekadar kata insya-ALLAH akan aku kota ♥ ♥

Syuk al-hafiz>



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

Rasyid said...

Bersabarlah saudaraku. Itu adalah petunjuk bahawa ada yang lebih baik untuk mu. ^^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥