Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, April 30, 2012

: meminati kamu gadis ^_^ :









wahai siang , jangan biar kelam malam menutupi ruang hati , kelak nanti aku sendiri lagi , datang pula sepi menyapa , cinta menegur aku tatkala aku termenung dia mencuba jengah kotak hati ini , mungkin kerana dia tahu aku tidak perlu sendiri untuk masa yang lama kerana kasih sayang ALLAH selalu ada menemani disisi... dan ada yang sedang memerhati mereka mencuba menjadi sebahagian dari hidup kamu ...sesungguhnya pertemuan itu ALLAH sahaja maha tahu...


hari ini , aku sedang menulis tentang seorang hamba ALLAH...monolog hati kecil ini selalu mengambarkan tentang dia , jika mereka tahu ispirasi menulis ini selalu ada tatkala rindu padanya, ALLAH itu hebat dia mencipta lelaki yang memerlukan pasangan iaitu wanita , wanita itu lembut , walau nampak sekeras mana sekalipun dia berhujah , lelaki juga penawarnya paling mujarab , begitu juga sebaliknya..ALLAH maha karya kan? namun begitu jika terbuai perasaan dan hanyut jangan lupa berpaut pada keimanan kelak nanti hanyut ditelan ombak penyesalan dan kala itu menyesal tidak berguna ...


wahai perasaan sekalipun kau jatuh hati , pastikan niat itu diperbetulkan dulu , pastikan juga jangan sampai perasaan itu patah seribu , adapun cinta yang sedang kamu lukiskan selalu berbunga , jangan lupa indahnya syurga ALLAH jika cinta yang kamu huraikan di landasanNya , nikahilah gadis itu , jangan selamanya kau biarkan hubungan tanpa ikatan itu terhanyut?
adakah cinta itu tiada pengakhirannya?
apakah kamu hanya suka bercinta tanpa menamatkan kisah percintaan itu dengan pernikahan?
pernahkah kau terfikir rasa cinta itu jika dijalan benar , setiap kali kau teringatkan dia kau juga akan teringatkan ALLAH...itu dinamakan cinta yang benar , bukan hanya perasaan bukan juga paras rupa...adapun cinta yang kau hiperbolakan seluas lautan , dan sebesar cakerawala adakah kau tahu segalanya itu hasil karya yang maha kuasa dan cinta yang kau agungkan juga datangnya dari DIA.. 


wahai gadis , aku suka kamu namun aku tidak bisa berbicara rasa ini kerna yang pasti aku takut untuk melukaimu , aku takut rasa itu hanya kerana nafsuku , sungguh aku tidak sempurna kamu sangat indah , mungkin cukup sahaja aku mengagumi ciptaan tuhan yang satu ini , dan mungkin aku lebih layak bercermin...menurut pandangan manusia kita jauh bezanya dan mungkin pada pandangan ALLAH aku harus menjadi imammu , namun kamu punya segalanya dan tidak bagi aku.... aku seorang yatim nestapa , punya bonda yang amat ku cinta , tidak punya harta semegah nama didunia , aku bisa melukiskan perasaan di satu sudut sepi biar tiada satu orang tahu...dan biar aku tidak malu tatkala cinta ini tidak bersambut biar aku menyendiri di bawah keteduhan pokok itu melihat kamu hari-hari , dan berdoa semoga ALLAH dekatkan hatimu dan hatiku...kerna aku bukan siapa-siapa dihatimu..


wahai hamba ALLAH , doakan peminat sepimu ini , dia selalu merapuh dalam setiap langkahannya dia tidak punya apa-apa , mungkin ALLAH sedang membiarkan dia begitu kerana ALLAH sedang mempersiapkan satu masa bahagia buat dirinya , dan bahagia itu bukan hanya dalam angannya namun menjadi miliknya dan bisa dipeluknya disetiap malam sepinya...


subhanallah , maha suci ALLAH , aku tidak habis bermonolog apakah rasa ini bakal menghukumku? adakah salah aku menyimpan rasa ini ? namun rasa ini aku bisa tinggalkan jauh , aku dengan gayaku ,dengan caraku, jika aku membuat khilaf tolong teguri aku , biar ALLAH sahaja bisa menghukum aku , aku selalu berdosa , terkadang aku mengkhayalkannya , dia merosakkan khusyukku, ketika beribadat dan kerana dia juga aku mungkin tercabar fitrahku...makanya ya ALLAH aku akan terus menahan hati ini , berpuasa menunndukkan pandanganku tatkala melihat keindahan gadis ciptaanmu ,
 hati ini biar pada yang satu...biar aku setia , biarkan aku memilih pedamping hidupku biarkan aku dengan istikharahku...kerna yang pasti aku akan bermuhasabah diri..kerana langit yang mendung tidak selalu bersamaku pelangi petang tetap mengakhiri kesulitan ini , insya-ALLAH..


bonda aku tidak mahu perasaan ini , kerna aku belum sempurna untuk memilikinya , adakah bisa aku mencintai gadis itu , aku masih punya tannggungjawab terhadap dirimu , terhadap keluargaku , perasaan ini bisa membuat aku kaku dalam sambaran kejayaan, bonda aku minta maaf , aku lelaki , aku jatuh hati padanya , namun aku berharap dia tidak tahu , dia tidak akan tahu siapa aku , kenapa aku terus menerus bercerita tentangnya , kerana mungkin aku perlukannya untuk membuat aku kuat , dan mungkin hadirnya dia , bisa menjadi penyembuh luka lamaku yang tiada berkesudahan , cintakan dia amat sulit buatku,,,kerana aku tak punya apa-apa...


tumpang bahagia melihat semua mereka bahagia , menunggu bahagia yang hakiki buat diri ini , insya-ALLAH walau bahagia itu berada samar-samar aku tetap berlagak seperti tiada apa yang berlaku , biar sunyi memelukku dan sepi sentiasa berlagu di relung hatiku , terima kasih dunia ALLAH selalu ada buatku ♥ ♥

Syuk al-hafiz>
                                                                                 



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥