Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, April 21, 2012

: Terukir Di Bintang NamaMU ^_^ :

                                                                                 






saya serius dengan awak .. walau terkadang saya bersikap kebudakan terkadang juga saya mencuba menjadi lebih usia dikala bersama awak , semua itu kerana saya ingin menjadi kalam duka dan syahadat cinta hanya dengan melukiskan perasaan bersama awak , awak membuatkan saya begitu kuat untuk teruskan langkahan dunia ini dan kerana awak juga saya bisa menukilkan bahasa berbunga yang membuktikan awak adalah ilham dan aspirasi saya ^_^ terima kasih... ♥ ♥    

PERMUDAHKAN segala langkahan ini , agar tidak tersadung jatuh menyembah bumi , permudahkan aku memilih zaujah yang bisa aku bentuknya dengan bicara imanku andai aku selalu bermuhasabah , aku juga bakal mendidik zaujahku erti kerendahan hati , biar segalanya bersyahadat cinta kerana ALLAH dan tautan hati ini juga biar bertasbih mengingati-NYA ♥ ♥


cerita hidup kita tidak akan bernoktah selagi ALLAH mengizinkan aku bernyawa , aku akan selalu menulis tentang kamu , tajuknya adalah kamu dan kalam akhirnya adalah doa agar kamu bahagia insya-ALLAH , CINTA ALLAH menjadikan aku lebih menghargai diri ini apa adanya kerana tanpa rahmat-NYA , rasa CINTA itu tidak akan terbina ♥ ♥

ya ALLAH engkau telah menghadirkan aku satu inspirasi untuk terus menulis . menulis tentang rasa perasaan yang punya seribu rasa , akan tetapi kamulah tempat aku mengadu tentang semua rasa itu , kerana langkahanku akan merapuh tanpa rahmat dari-MU , ya ALLAH apakah rasa yang sedang kamu isi dalam hati ini , aku rasa suka , aku rasa bahagia aku rasa ingin melakar senyuman tanda syukur atas satu tautan hati . sungguh aku tidak akan berhenti menyebut asma-MU , kerana rasa yang kamu berikan padaku menjadikan aku lebih berbunga dan harumnya bunga itu menjadikan kegagahan lelakiku tersipu malu kerana wujudnya gadis seperti dirinya...yang sedang mengintai tirai kamar hatiku...^_^

ya ALLAH bisikkan padaku akan tenangnya kerinduan tatkala beribadat kepada-MU , biar rasa ini , tidak membuatkan aku jauh dari ibadatku , tidak juga menjauh dari kalam kitabku dan tidak membuatkan aku jauh dari rasa kecintaan kepada-Mu ...sungguh aku ingin menulis tentang dirinya , hari-hari , selalu , dan selamanya biar aku sahaja bisa merasa , dan doaku terukir di bintang Kerana RASA cinta yang Kau berikan padaku Ya ALLAH...

lelaki ini tidak bisa menyembunyikan rasa hatinya , jika boleh rasa hati ini , ingin dinukilkan dalam satu tugu yang bisa ditonton umum menjadi sejarah dan pengabdian perasaan bersyahadat cinta kerana-MU...gadis itu menyentuh imanku dengan bibit salam yang penuh mahabbah rindu , dia menjadi dirinya , katanya lagi dia gadis biasa yang perlukan lelaki menjadi imammnya...menurutnya lagi hadirnya aku telah merubah cara fikirnya kerana rasa cinta yang aku lukiskan punya kerendahan hati yang mana ALLAH juga tempat mengadu meskipun hati dihiris bagai sembilu...

katanya lagi , hadirnya aku banyak mengingatkan dirinya tentang rasa hati yang banyak warna namun satu warna menjadikan manusia banyak pilihan dan dia mencuba memilih satu warna namun dia tetap ternoda melihat cantiknya warna yang mewakili perasaannya , dan "aku"  katanya menjadikan dia lebih menjaga hati , dan hasil inspirasi penulisan ini banyak berkonsepkan hati yang membuatkan dia maha tertarik dan terlalu inginkan tautan hati...

Namun AKU membalasnya , aku bukan seorang yang sempurna namun aku mencuba sehabis baik menjadi lebih baik , jika ada yang mengingatkan aku tentang kekhilafanku insya-ALLAH akan aku cuba perbetulkan atas nama muhasabah , aku mematahkan hujahnya lagi....manusia tidak lari dengan ujian dan dugaan ALLAH akan tetapi walau kita tidak tahu apa yang sedang ALLAH aturkan untuk kita , ketahuilah yang DIA sedang melihat kita apakah kita sedang mengingati-NYA atau terus terhanyut dibuai rasa wahan cintakan dunia , ataupun memberikan definisi cinta bagai dunia abadi selamanya , namun cinta itu datangnya dari ALLAH aku akan mengukir nama dia yang ku cinta di bintang atas satu doa , walau dia bukan untukku dia tetap menjadi rutinku dalam setiap bisikan doaku walau dia bukan untukku ^_^

gadis itu malu dengan jawapan sinisku , akan tetapi aku sedang mendidik imannya jangan dia terhanyut oleh perasaan cinta manusia yang menggila , padahal manusia juga bakal pergi meninggalkan dunia , namun demikian cintailah ALLAH sepenuh hati bisikanlah pengharapan dalam kidung doa...agar kamu tidak terbuai oleh rasa cinta yang bakal merosak imanmu ,,,sedarlah jika ingin yang soleh datang mengetuk pintu hidupmu...perbaiki diri , dan berdoa agar ALLAH pertemukan seseorang yang akan membimbingmu....

jika kamu tahu disetiap malam pabila aku pulang dari musolah aku memetik gitar , bernyanyi sambil memuji illahi , aku bukan dalam kalangan pendaie yang sempurna namun gaya penyampaian daieku atas jalanku dan aku masih berharap ALLAH mengizinkan aku melakukan daie ini , mungkin aku dalam keadaan terpaling aneh namun daie ini yang aku lukiskan bercorak santai...gaya penampilanku bukan seperti pendaei namun aku masih mencuba menjadi lebih baik seperti rasulullah kerana dialah ispirasiku terpaling tinggi ^_^

aku masih memperbaiki diri , rasa yang aku tuliskan bukan dalam keterpaksaan ia hadir dengan penuh retorik penceritaan , penceritaan tentang pengalaman hidup mungkin banyak hiperbola yang mewakili perasaan namun ..personifikasi perasaan itu mempunyai jiwa , dan jika ia sedih boleh menangis dan jika sedang suka ia bisa menjadikan pembaca terlirik senyum membacanya akan tetapi hati lelaki ini sedang menceritakan rasa hati yang amat rumit dilafazkan dihadapan umum dan hanya layak menjadi kalam sepi yang hanya segelintir sahaja tahu dan ALLAH selalu tahu selamat tinggal sepi...sunyi sedang berlari mencapai tali untuk bebas mengukir nama yang terindah di bintang ciptaan Tuhan....insya-ALLAH semoga menemukan nama yang indah yang tidak hanya menjadi persinggahan sepi namun terus menetap disanubari..^_^

Dalam suka dan gembira, pasti akan ada masanya terselit duka... dalam senang dan bahagia, pasti ada akan tibanya derita... setiap ketentuan Allah itu mempunyai seribu satu hikmah disebaliknya...

Jika Allah takdirkan terlebih dahulu derita, Dia inginkan kita lebih bersyukur dan menghargai saat bahagia... Dan jika Allah takdirkan dugaan derita setelah kita berbahagia... agar kita tidak terleka dan alpa dengan kesenangan dunia..... ♥





Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥