Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, April 2, 2012

: Jika Kamu Juga Rasa :







•♥ Sesungguhnya, serahkanlah masa mu untuk ALLAH, pasti ALLAH akan aturkan masa mu sebaik mungkin...

...serahkan juga cinta mu hanya untuk ALLAH, pasti diberikan cinta mu kepada pemiliknya sebenar...♥••




Bila mana kamu mendekatinya hati kamu jadi tenang bila hadirnya dia , kamu dapat merasai satu rasa keindahan dalam agama , ketenangan dalam syurga , air wajahnya sangat menjaga , dia juga menjaga pandangannya , meski ramai katakan dia menunjuk alim dia hanya tersenyum kerana dia tetap menjadi dirinya , jika dia berjenaka dia bijak mencuri hati dan sedikitpun tidak membuat kamu terhina dengan kekurangan yang ada jika dia lelaki idamanmu , maka pelihara hatimu jangan terbuai dengan cinta nafsu sebaliknya berdoalah agar dia bisa menjadi milikmu apa adanya..

indah jika segalanya dalam ratib dan kamus luh mahfuznya, di mana dia bakal zaujah? mana pula zauj tercinta? segalanya dalam kekuasaan ALLAH namun , pernahkah kamu rasa suka melihat seseorang padahal mustahil untuk mendekatinya?
kamu melihatnya kamu tak bisa menegurnya tak bisa menyapa apa lagi memberi salam kepadanya , maka kamu akan melihat dia dari kejauhan pernah hati kecilmu berkata subhanallah andai dia jodohku , akan aku jaga dia baik-baik lebih dari diriku , namun ketika kamu melihatnya ternyata dia bukan untukmu mungkin dia sedang bersama suaminya , kamu menyaksikan dia dimaki hiba dikhalayak ramai lalu kamu terasa amat simpati , dan tidak tahu apa yang ingin kamu lakukan..harga sabar itu sangat besar apatah lagi bisa dinilai hanya dengan emas permata , jauh bezanya , aku melihat seorang muslimah sedang dipukul oleh suaminya di khalayak ramai , lelaki itu nampak sahaja beragama dengan cara pemakaian sunnahnya , aku ingin sekali membantu namun aku tidak berdaya , sehingga satu masa aku berteriak subhanallah saudara istigfar , lalu hamba ALLAH itu menyebut dia isteriku kamu tidak berhak bersuara ...dan aku mula terdiam aku tidak tahu apa ingin dihujahkan dengan lelaki ini , dan aku berlalu pergi....

harga cinta itu indah sehingga ada di antara mereka sanggup disakiti padahal ternyata lelaki yang dicintainya adalah orang yang salah namun pernahkah kamu memahami perihal jodoh itu yang datangnya dari ALLAH? dan jika jodoh yang bersama kamu kini sekarang ternyata punya seribu kekurangan? subhanallah andai bakal suamimu nanti seorang yang kosong tentang pengetahuan agama , sebelum dia halal bagimu pastikan dia benar-benar sedang belajar menguasai ilmu agama itu , kerna cinta pada ketika sebelum bernikah dan selepas nikah sangat beza jurangnya , jangan kerana kamu memilih untuk menerima apa adanya , membuatkan kamu membina jurang yang maha besar terhadap agama , jika suamimu itu seorang mu'alaf pastikan hadirnya dia dengan rasa cintakan agama kedua baru mencintaimu , bukan mudah membimbing dari dibimbing kerana hati lelaki jauh lebih keras bagai kerikil kerana terbayangnya ego dia menganggap semua mudah..

jika kamu rasa , dan aku juga sedang merasakan perkara yang sama, sesungguhnya rencana ALLAH masih dalam rahsianya . Dia melihat kamu sejauh mana kamu mengingatinya dalam apa jua yang kamu lakukan , dia juga punya rasa cemburu terkadang kamu mencintai hamba-NYA tanpa kamu ingat atas segala nikmat yang diberikan ALLAH kepada dirimu, sungguh apa yang ada disekelilingmu semua miliknya , jika ALLAH beri kamu seseorang yang salah untukmu maka hikmahnya mungkin ingin mengajar kamu erti sebuah ketabahan , jika dia hadiahkan kamu seorang yang sempurna mungkin masih kurang sempurna walau celanya setitis , ia tetap masih dalam ketidak sempurnaan , ALLAH mencipta celanya manusia supaya kita belajar untuk menerima apa adanya, namun menerima apa adanya adalah perkara terakhir kerana kamu mesti berusaha merubahnya dan barulah berserah segalanya pada yang esa...insya-ALLAH..




Kita BERKENALAN secara tak sengaja, adalah PERANCANGAN ALLAH..

:♥ Kita BERKAWAN begitu lama bertahan pun,
ALLAH yang RANCANG..

:♥ Kita dikurniakan RASA SUKA antara satu sama lain juga,
ALLAH yang BERI..

:♥ Kita masih BERSAMA walau banyak dugaan menimpa,
ALLAH yang ATURKAN..

:♥ Kita dikurniakan KESEDARAN dan KEINSAFAN juga kerana,
ALLAH SAYANG PADA KITA..

:♥ Kita BERJAUHAN untuk mencapai REDHA-NYA juga,
DIA yang RANCANG...

:♥ Kita BERDOA untuk KEBAHAGIAAN masing2 juga,
ALLAH yang DETIKKAN dalam hati kita..

jadi, usah risau..
andai kamulah jodoh yang ditetapkan ALLAH di Luh Mahfuz untuk saya...
InsyaAllah kita akan BERSATU juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa... =D     

♥ ♥ .... wahai kenangan silam hilanglah kamu ditelan pekat malam kerana aku sedang menanti jiwa yang tersedia dengan rasa cinta pada yang esa , persiapkan aku untuk menempuh segala cubaan yang mendatang aku hanya ingin rasa kecintaan kepada tuhanku , meski hati nuraniku merindui rasa cinta pada hambanya, tanamkan hatiku rasa sabar agar aku tidak bertemu si pemain cinta, yang bisa mematikan rasa kecintaanku pada tuhanku, insya-ALLAH sampai masa aku akan menikahi dia yang benar untukku , bukan hanya sekadar kata insya-ALLAH akan aku kota ♥ ♥

Syuk al-hafiz>                                                          


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥