Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Wednesday, April 11, 2012

: isipadu sekeping hati :

                                                                                  
                                                                             

  ‎"Tak payah bersentuhan tangan, kerana mereka sudah bersentuhan hati. Tak perlu berbalas kerlingan mata, Kerana mereka sudah pun berbalas-balas doa ..."

- Tentang Cinta - Ustaz Pahrol Mohd Juoi    

  ‎"... Kadang - kadang kita jgn harapkan sangat kesempurnaan dari pasangan , kerana kita MEMANG TAKKAN JUMPA YANG SEMPURNA tetapi ada yang ALLAH ciptakan KHAS untuk kita , sesuai dengan diri Kita dan kita boleh hidup bersamanya , dengan segala kekurangan dan kelebihan dirinya ..." :)


 andai aku sedang melakukan satu kekhilafan dimatamu teguri aku , mungkin aku tidak bisa berubah menjadi sebaik teman mu itu namun aku bisa berubah menjadi lebih baik dari sebelumnya , sesungguhnya ALLAH TAHU niat hati ini padamu , jika aku berungguh inginkanmu aku tetap begitu sampai ke akhirnya,
dalam satu jalan perasaan, kita sibuk berbicara tentang pelbagai rasa , namun kita memilih untuk cuba mencari kekurangan orang lain berbanding muhasabah melihat kekurangan diri sendiri , padahal ALLAH mencipta seseorang itu sempurna pada penciptaan tapi masih tercela mungkin dalam perkataan ataupun perbuatan nauzubillah min zalik ^_^

dan sifat-sifat tercela itu masih boleh dirawat dengan mencontohi peribadi rasulullah , selain dari itu cuba mengawal hati dari sifat mazmumah sesungguhnya sifat mazmumah itu adalah sifat syaitan yang tercela, subhanallah pernah kamu semua mengambil pendekatan dengan bermuhasabah diri? mencari kesilapan orang lain dengan menilai kekurangan diri sendiri terlebih dahulu sebelum menghukum seseorang itu ,  jika kita bermuhasabah diri kenal rata-rata kekurangan diri kita lalu memperbaikinya insya-ALLAH kita akan berubah menjadi lebih baik dari sebelumnya berbeza dengan terlebih dahulu menyalahkan seseorang itu hakikatnya kita sendiri belum bisa memperbaiki kekurangan yang kita ada ? jadi apakah sempurnanya kita untuk menghukum orang lain? siapa kita? siapa kita disisi pandangan ALLAH?

SUNGGUH AKU TIDAK SEMPURNA namun aku selalu berbicara melalui perspektif berbeza tujuanku mudah aku ingin sesiapa senang tatkala berurusan denganku , menjaga ukhwah sesama manusia dan ukhwah dengan ALLAH juga , AKU INGIN MENJADI seorang lelaki seperti air yang bisa mengalir tenang walau punya terpaan api disekelilingnya dia tetap mengalir tanpa memperdulikan sesiapa insya-ALLAH...

apakah jika kamu membalas semua perlakuan hasad dengan benih dendam akan tenang hidupmu adakah indah harga sebuah dendam dengan manisnya kemaafan bila mana semua manusia terasa suka dengan tingkah lakumu? SUNGGUH peribadi rasulullah adapun kita tidak bisa ikut sepenuhnya paling tidak kita bisa mencontohi akhlaknya , kerana akhlak rasulullah terpuji malah bisa membuat semua lapisan masyarakat senang dengan peribadinya insya-ALLAH kita bisa mencontohinya walau hanya dengan sebaris nasihat yang bermanfaat ^_^

hamba ALLAH itu kata aku anak emas bonda padahal adakah dia tahu aku hanya ada bonda sahaja? sedari arwah abah pergi....dia sahaja tempat aku luahkan segalanya , aku agak manja dengan bonda meski sudah berusia awal 20an aku hanya ingin menjadi anak soleh yang bisa selalu mendoakannya , ramai juga tidak percaya , bondaku bukan dalam kalangan mereka yang berpendidikan dia hanya seorang wanita yang tabah mealalui jalan hidup yang berliku yang sentiasa diuji , hasilnya dia berjaya mendidik anak-anak mereka sampai ke menara gading , aku bangga punya bonda sepertinya dan insya-ALLAH aku berniat ingin selalu bersamanya walau aku sudah punya suri satu masa nanti , aku ingin selalu dekat dengannya walau terkadang aku juga selalu berdosa dengan bondaku ^_^

andai dia tahu , aku selalu bersiap menjadi raga untuknya menjadi belahan hati dari hatinya dan menjadi sejiwa dengan perasaanya , andai ALLAH bawa dia pergi maka aku akan redha meski dia bukan untukku lagi ALLAH telah mengajari aku erti ketabahan mengenal gadis , sepertinya andai dia sudah temui seseorang jauh lebih baik dariku sungguh aku tetap tersenyum melihat senyuman bahagia itu kerana ALLAH telah mengajari aku erti sebuah pengorbanan dalam sebuah kamus kehidupan ^_^

ya ALLAH aku bersyukur atas kalam tautan hati ini , akan aku menghargai segala rasa yang engkau berikan meskipun maha sakit ia telah menjadikan aku seorang lelaki yang selalu bersedia menghadapi cubaan dunia , izinkan aku menjadi apa sahaja yang berada disekelilingku menjadi bintang menghiasi langit menjadi pepohon rendang dan menyenangkan dan menjadi bayu yang menyejukkan relung hati ini , andai kau menghadiahkan aku seseorang yang indah buatku , maka AKUALAH dianatara manusia paling bertuah kerana sedikitpun engkau tidak mencuri nikmat yang selama ini kau berikan terima kasih ALLAH...

andai aku sedang dalam perasaan suka izinkan aku rasa itu selalu menjadi halal dengan suka akan tingkahnya kerana perilakunya membuat aku mengingat tuhanku , andai aku sedang mencintai dia izinkan aku mencintai rasa kehambaan gadis itu mengingatkan aku rasa cinta lebih utama pada penciptaNYA , dan jika aku rasa kasih akan gadis itu ajari aku menghargai rasa kasih dengan selalu mencuba mendoakanya tatkala selesai solat menghadap tuhanku , semoga rasa ini menjadi halal dengan ikatan yang sah nanti semoga tautan hati ini berbunga tatkala mencintai dia apa adanya, sungguh aku sangat merasa berbunga bila selalu bersamanya meski jauh wujudnya dia tetap menjadi ispirasi buat diri ini ^_^

walau kamu berada di alam sana , walau kamu sedang menanti di barzakh , aku selalu simpan rindu ini buatmu , meski kita memang tidak bisa bersama didunia , ALLAH juga tahu aku tidak akan jumpa gadis yang lain sepertimu , semoga ALLAH tempatkanmu bersama para syuhada , dan semoga aku bisa meneruskan hari-hari sepi ini seperti selalu insya-ALLAH , ALLAH kan ada ^_^ doaku selalu menemanimu disana wahai hamba ALLAH ♥ ♥

Syuk al-hafiz>                                                             


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥