Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, April 7, 2012

: Ku Ingin Kamu Dengan Sangat :

















MUNGKIN mereka bisa suka padamu , boleh jadi mereka juga bisa jatuh hati padamu , namun kamu harus menjaga mahar harga gadismu , jangan dilelong semudah kata dengan menerima seadanya , dan jangan pula terlalu memilih kerana setiap cptaan tuhan pasti ada celanya, yang pasti ukur baju dibadan sendiri , dan yang paling utama carilah lelaki yang selalu merindukan masjid dan jalan-jalan menuju syurga insya-ALLAH kamu akan bahagia ♥ ♥  

wahai kamu yang selalu berada dalam carta hati ini . ingin aku tegaskan aku tidak mahu kamu turun dari carta hatiku kerna jika kamu tiada nanti , aku tidak bisa berqasidah berlagukan puisi cerita tentangmu , wahai pemilik relung hati  ini demi ALLAH kamu ciptaan terindah yang selalu membayangi langkahan sepiku , meski kamu tiada lagi disisiku  ,
kamu tetap hidup dalam kalam doaku....kerana aku terbiasa mendoakanmu ..                 

aku bukan ego, jika tidak menghurai kata cinta padamu ,sungguh aku perlukanmu dengan sangat ,cuma harapan itu tidak akan aku terjemahkan melalui kata , sampai masa akan aku sunting dirimu , biar mulut ini tidak menghurai aksara cinta itu ,namun kamu telah ku patri dalam sanubari , semuanya kerana kamu selalu berada dalam carta hati ini... meski aku hanya bingkas melayanmu bagai teman yang lain, hati ini selalu berkata kamu dalam kalangan gadis terbaik yang selalu menjengah kotak hati ini....jika egoku itu terlalu menebal izin aku katakan kamu sedang mencuri hatiku , tapi aku tetap akan ego kerana mahar lelaki ini tidak bisa dijual sewenangnya..kerana aku hanya istiqomah jika memberi hati ini tiada yang bisa menjadi penganti...insya-ALLAH..

bila aku menyebut namamu lantas bonda terus menjawab ," jika kamu suka bonda turut suka" , padahal seharusnya aku yang berkata ," jika bonda suka , abang ude insya-ALLAH akan suka ", namun bonda tahu aku hanya memberi hatiku padanya, dan dimana bonda menjadi tempat luahan hatiku , bonda selalu akan berkata jika kamu lelaki yang baik , insya-ALLAH ramai juga bisa suka padamu , dan aku hanya akan tersenyum lirikan senyuman itu hanya tuhan yang tahu , aku mencuba menjadi lelaki yang baik , namun aku sedang memperbaiki masa hadapanku , sekarang aku hanya ingin berjaya dalam pengajianku dan sampai masa akan aku terus menikahi dia , kerana aku tersangat perlukannya...^_^ aku ingin menghabiskan sisa hidup ini bersamanya....insya-ALLAH...

NUKILAN HATI dan perasaan lelaki ini sedang di intai ratusan hati diluar sana , jika mereka mengikuti perkembangan cerita hati ini , mungkin bisa di novelkan , aku sedang melukis sebuah perasaan yang punya 7 warna pelangi yang mewakili 7 perasaan , dalam 7 mahabbah rindu tuhanku dan 7 petala cinta antara langit dan bumi...angka 7 juga merupakan tarikh lahirku sendiri , 17 harubulan 7 , indah bukan ALLAH mencipta diri ini dalam angka 7 dan berserta dengan itu juga aku sedang menganalisis perihal angka itu dalam kamus hidupku...

aku hanya ingin mereka tahu rasa cinta itu harus disemai dengan betul jangan sampai ia ternoda jauh dari rahmat tuhan , jangan pula terus menerus hanyut dalam zina hati , dan jangan terhapus rasa beragama oleh kerana perihal cinta , cinta itu memberi dengan penuh rela , tanpa meminta dan memaksa namun hamba seperti kita tidak layak menghurai maksud cinta , kerana kita seorang hamba yang hina yang hanya layak dikasihi , adakah cukup kita mencintai tuhan sepenuh jiwa atau lebih dari mencintai hambanya? satu masa nanti jika hamba ALLAH yang kita cinta kembali pada ALLAH apa yang tinggal pada kita? adakah ratapan yang sangat? ataupun doa yang penuh istiqomah? tepuk dada tanya iman? satu masa nanti semua manusia akan pergi jadi kita harus waspada bermain dengan cinta dan kalam maksudnya, semakin kamu selami maksud cinta semakin itu juga kamu tidak akan bisa mengerti...kerana cinta itu sangat subjektif ^_^ 
tidak mudah membuat pilihan jika hanya berpaut pada rasa hati yang terkadang mati...


aku menasihati kamu dan orang lain bukan bermakna aku orang paling sempurna namun hadirnya aku sebagai pengingat sepi yang terkadang jatuh terngadah juga , yang terkadang hanyut ditelan ombak luka , dan terkadang terbuai dalam retorik kata cinta dan janji manusia. aku mengingatkan kamu kerana aku juga seorang pencinta setia , aku mencintai hawa , dan aku bukan seorang lelaki yang homo seksual , jika aku punya pasangan aku tidak akan mudah menjaja status dilaman seswabg dengan murahnya , cukuplah mereka semua tahu aku akan menikahinya dengan halal, insya-ALLAH taala...itu nawaituku pada gadis itu..
dia bakal zaujahku yang tertulis di luh mahfuzku..


wahai adam jika kamu sedang melakukan ta'aruf , mengenali gadis itu dan sedang cuba berkawan dengannya niatlah dalam hatimu jika dia pilihan terbaik , lakukan istikharah cuba dapatkan tautan hati sekali lagi , jangan biarkan jawapan itu berlunas kerana cantiknya gadis itu pada zahirnya , namun semailah rasa ketaqwaan dalam istikharahmu itu , semoga kamu bisa memimpin zaujahmu bersama-sama bahagia insya-ALLAH sampai syurga nanti ..^_^


"Kita Menunggu Seseorang , Walau Ramai Cuba Menyapa, Kita Merindu Seseorang , Walau Dia Tidak Tahu Hadirnya kita, Kita Mendoakan Kesejahteraan Dia Selalu, Namun Dia Masih Tiada Hala Tuju , Terkadang Walau Tidak Memiliki Cukup Gembira Melihat Dia Bahagia , Namun Cukup Sedar Diri Ini Banyka Kurangnya, Dan Tidak Layak Menjadi Teman Sisinya  "

# Allah ada , keluarga ada  tapi kita masih sunyi sebab apa, sebab Allah memang cipta fitrah kita ingin berteman, meraih cinta halal, punya zuriat juga keturunan 



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥