Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, March 3, 2012

: meski aku bukan impianmu cukuplah aku dalam anganmu :

                                                                                 

                        Sesungguhnya aku sedang MENASIHATI kamu..

BUKANLAH bererti akulah yg TERBAIK dalam kalangan kamu..

BUKAN juga yang PALING SOLEH dalam kalangan kamu..

kerana aku juga PERNAH MELAMPAUI BATAS untuk diri sendiri..

Seandainya seseorang itu HANYA dapat menyampaikan DAKWAH apabila dia sempurna..

nescaya TIDAK akan ADA PENDAKWAH..

'' Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan."


”Aku akan mencintai tulang rusukku tanpa harus melukai tulang rusuk insan lain.” Dia yg ku pinta adlah rahasia-Nya, dia yg nampak dlm keseharian adalah ujian-Nya... Biarlah ia melangkah tanpa aku menghentikannya ♥ ♥

".... langit sangat luas , tetapi masih tak punya bintang ,jiwa masih kosong , tetapi masih berperasaan , akal masih berfikir tetapi masih berkelana , aku inginkan satu rasa bahagia yang mungkin dapat memberi pelita dalam kelam luka kamus hidupku , jika terang sekalipun aku bisa mengapai tebing kekuatan kerna aku masih ingin teruskan hidup ini , jika jatuh hati lagi jangan biar dia membekas dihati kerana , cintaku selepas ini sangat dalam waspada, aku tak mungkin memberi sepenuh hatiku padamu , tetapi cukuplah sahaja kamu rasa dan fahami makna ikhlas disebalik cintaku itu , dan aku hanya mampu bermuhasabah jika kecewa lagi , tetapi aku harap rasa itu hanya sementara kerana cinta matiku hanya pada tuhan yang esa ... ♥ ♥ ♥ ....."

wahai kamu , jika sedang memerhatikan nukilan yang sengaja aku tuliskan..kamu harus tahu...aku lelaki yang punya seribu warna lukisan dalam taman hati...jika harumnya taman kasih itu dia akan berlagu setia...bukan retorik bukan juga penghujahan bermadah helah...namun lukisan perasaan ini...terteranya madah yang hanya tuhan maha tahu...jika sakitnya perasaan ini...sakit itu cuma sepertiga dari perasaan yang selebihnya jasad yang maha menanggung permainan dunia..andai awan punya kandungan hujan...hatiku juga punya kandungan luka yang terkadang berdarah...

we may love the wrong person,
cry for the wrong person..
.but one thing is sure,
mistakes help us to find the right person....♥ ♥

✿..JODOH dan PERTEMUAN semuanya dari Allah..adakalanya, kita diberi PETUNJUK melalui mimpi..mimpi adalah mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan solat Istikharah dan memohon dengan BERSUNGGUH-SUNGGUH supaya Allah memberikan petunjuk, insyaAllah dengan izinNya kita mendapat mimpi petunjuk..kadangkala petunjuk dalam bentuk RASA HATI..jika dia pilihanmu, buatlah KEPUTUSAN sebaiknya..
jika tidak, TOLAKLAH dia dengan BAIK..✿

>>> Seandainya dirimu TIDAK MEMILIKI sesuatu yang kamu cintai, maka cintailah sesuatu yang kamu miliki..jangan pinggirkan Allah kerana Dia yang mengurniakan rasa cinta..jangan dilupakan Rasulullah kerana dia yang mmberi PANDUAN untuk bercinta..

♥ "...LELAKI mana yang datang kepada si perempuan untuk TUJUAN BERCINTA dan bukannya untuk berkahwin, maka lelaki itu adalah FASIQ..berbeza jika lelaki itu datang untuk MELAMARNYA dan MEMINTA IZIN dengan ibubapa perempuan tersebut, maka lelaki itu jauh LEBIH BERAGAMA DAN LEBIH BERMARUAH..." ♥

#Lelaki yang benar-benar MENCINTAI kamu adalah lelaki yang BERGERAK ke arah PERKAHWINAN dengan segera#

♥ ♥ jika bunga itu bisa menghancurkan bisa meranapkan imanmu tinggalkan dia, jika kerana dia kamu meninggalkan tuhanmu dia bukan terbaik untukmu , dan jika kerana dia kamu mengenal tuhanmu jadikan dia aspirasimu untuk menggapai syurga tuhanmu , dan jika dia tercipta untukmu bersyukurlah kerana wujudnya dia hidup kamu terlengkapi ♥ ♥

Lelaki beragama takkan beri harapan palsu dengan bermain dengan perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan pada yang mudah menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah nak rawat balik. ♥ ♥ ♥

jika aku melukiskan perasaan dalam blog ini...biasanya disaat hati berbunga dan disaat hati gundah gulana..aku hanya ingin yang terbaik disisi tuhanku...dan dimana rahmat datang menyapaku aku tidak akan lupa janji tuhanku kerana jika kita baik maka ALLAH akan pertemukan gadis yang baik , untuk kita , namun jika sebaliknya ALLAH punya rencana yang maha hebat yang harus kita pertanggungjawabkan insya-ALLAH sampai syurga nanti ^_^

dimana dia gadis yang setia hanya bisa memberi hati pada seorang jejaka , hanya bisa istiqomah pada satu jiwa , dan bisa melepaskan cinta yang lain kerana mahar harga gadisnya ♥ ♥



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

sudah lme sy tdk mnjenguk blog nie..ksibukkn dri m'btkn sy lupa akn ksnyian..nukilan kli nie bnr2 mpnyai mksd yg dlm..tjuk nye sdh m'gmbrkn sgla2nya..sesuatu yg tlh lme hilang..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥