Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, March 3, 2012

: menanti zaujah anganku ^_^ :

                                                                                     
                    ‎~::♥ saat indah jika seorang lelaki menyatakan kepada seorang wanita yang dicintainya “ saya nak jadikan awak sebagai isteri untuk akhirat ” bukan sebagai percubaan dalam percintaan :)) ♥::~

Ya Allah..

Peluklah hati ini di saat aku mulai merasa gelisah,dalam penantian penuh kesabaran ini, kadang-kadang hatiku merasa rindu pada dia insan yang ku cintai dalam diamku…

Ya Rabb..

Biarlah kusimpul dalam setiap doa-doa dalam Istikharahku kepada-MU perasaan ini, agar kelak Engkau satukan hatinya dan hatiku yang untuk bertaut dan bersemi indah kerana Redha-MU Ya ALLAH….

Ya Rabb…

Tuntunlah Hati hambamu ini agar aku hanya mahu menerima CINTA seorang Insan yang benar-benar pilihan-MU bukan semata-mata pilihan nafsuku.

apabila malaikat diciptakan sebagai makhluq yang sentiasa taat.. dan syaitan adalah makhluq yang sentiasa kufur... manusia diciptakan diantara keduanya, bebas memilih mengikuti malaikat atau syaitan... ketahuilah kita telah membuat keputusannya... muhasabah diri... selagi nafas belum terhenti kita perlu memperbaiki diri dan mendekatkan hati kepada Allah....


..Bicara seorg HAWA :
Ya Allah peliharalah hatiku.. jgn sampai aku MENCURI IMANnya tanpa aku sedari.. ku mohon sungguh2 ya Allah... kuatkan IMAN ku dan IMANnya...

Bicara seorg ADAM :
SUBHANALLAH cantik.. tebalkan iman dihatiku.. hadirku biarlah mnjadi penguat iman si gadis.. jgn ak mnjadi sebab IMANnya berKURANG...

Memang benar..sekarang sudah tidak ada wanita solehah yang setegar Khadijah,selembut Aisyah dan seteguh Siti Fatimah kerana mereka adalah orang-orang terpilih oleh Allah Swt dan dijanjikan syurga...

Namun InsyaAllah sekarang masih ada wanita akhir zaman yang ingin belajar berusaha menjadi wanita SOLEHAH yang setegar Khadijah,selembut Aisyah dan seteguh Siti Fatimah dengan menjadikan mereka sebagai tauladan..

al-kisah sebuah cerita , ada serang hamba ALLAH dia tidak punya apa-apa seorang lelaki yang serba kekurangan namun , kekurangan itu membuatkan ramai yang ingin menjengah hatinya , lelaki itu selalu berkata dia adalah lelaki yang punya seribu kekurangan jauh dari sejuta keistimewaan...akan tetapi ada lagi yang masih menyukainya...ALLAH menginzinkan sesiapa sahaja rasa senang ketika bersamanya...

jika mendekatiku kamu perlu kenal siapa disebalik lelaki ini, yang selalu cepat bersalah ketika melafaz kata selalu akan mengingatkan sesiapa sahaja agar jaga diri baik-baik , hamba ALLAH yang suka akan persahabatan namun hanya terbiasa berkawan dengan lelaki , lelaki ini juga selalu bermuhasabah diri , dia tidak sebaik lelaki diluar sana , apa yang dia punya itu mahar dirinya.. wajah bukan terutama tapi hati melirik segalanya...andai dia punya masalah dia akan diamkan diri , dia tidak akan berkata apa sebaliknya berusaha memperbaiki dirinya...

kamu bisa membuli lelaki ini, kerna dia selalu dipermainkan dengan retorik pemujukan oleh gadis , oleh sahabat-sahabat yang tahu kelemahannya...dia nampak gagah namun hatinya lembut bagai kapas yang hanya layak mengesati saki baki kekotoran....

aku sayang bonda , aku sayang keluargaku dia segalanya buat diri ini.jatuh bangun sakit dan tawa...mereka selalu menjadi bayang-bayang yang setia disisi..aku dididik untuk selalu mengepalai jemaah keluargaku sedari umur 7 tahun....aku pernah menjadi hamba ALLAH yang paling pemalu..malu mendekati bukan mahram....malu melakukan perkara yang lagha...tapi aku telah berubah mengikut jalan pilihanku...insya-ALLAH aku sudah penat bercinta sampai masa aku akan terus menikahi dia yang sedang dalam anganku...

jika aku sedang bersedih akan aku mendiamkan diri , aku tidak akan berhujah dengan kesedihan melalui kata , aku akan membawa diri memendam segalanya seperti sebelum ini , lalu kelukaan hati memudaratkan tubuh gagahku maka aku bakal sakit....namun masih tiada siapa yang tahu...ALLAH sahaja tahu , aku berbicara dengannya melalui istikharah suciku disitu pengaduan manjaku didengar setia oleh-NYA..dan dia tahu ada hamba ALLAH lain membuat lelaki ini merana...

terkadang aku juga tak bisa mengimamkan seluruh jemaah , iman aku ketika itu sedang dinoda , aku terjerumus dengan masalah dunia , aku memohon maaf ya ALLAH aku tidak setia kepadamu..aku curang ketika berkhalwat denganmu...hati ini sedang diracun oleh keindahan wajah gadis ciptaanmu...walau dia telah pergi ...dia tidak mengubati luka yang dicoretnya..maka ia berdarah....dan darah itu tidak sekalipun berhenti cuma darah itu menjadi pengabdian di nurani untuk membuatkan diri ini tidak percaya akan gadis...

impianku adalah ingin selalu menjadi seseorang yang kuat dalam melewati hidup...bersama iman yang akan disemai gagah, benteng iman ini juga yang akan mematangkan akidahku menjadi lelaki yang lebih baik dari sebelumnya..

dalam satu padang yang luas ketika itu tinggal kita berdua aku mengejarmu lalu kamu masih menjauh...langkah yang disusunku makin membakar demi mengapai kasihmu namun kau masih menjauh lalu aku berdoa..jika kau benar untukku hentikan langkahnya biarkan dia menoleh aku yang dalam kesedihan..cukuplah hanya sekali memaling,kerana itu sudah bisa membuat diri ini bersyukur mengenali kamu walau hanya sesaat..


✎ Kadang-kadang tanpa sedar, kita sebenarnya salahkan Allah atas apa yang berlaku. Bila kita tak redha dengan ketentuanNya, jadilah perkara macam ni, menyalahkan qada' dan qadar Allah. Sedangkan sebenarnya di sebalik setiap perkara yang berlaku, ada hikmah yang tersembunyi. Bukankah Dia Maha Mengetahui mana yang terbaik untuk hamba-hambaNya ?


✎ Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia.


" JodOh itu rahsia Allah,
Sekuat mana kita setia,
Sehebat mana kita merancang,
Selama mana kita menunggu,
Sekeras mana kita bersabar,
Sejujur mana kita menerima kekasih kita,
Jika Allah Subhanahu Wata'ala tidak menulis jOdOh
kita bersama kekasih kita,
Kita tetap tidak akan bersama dengannya ♥ "

                                                          



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

Anonymous said...

blog yg menarik,suka bce...thanx dgn kata2 yg indah...mohon share ckit ;)

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥