Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, March 17, 2012

: jika ada yang suka aku ^_^ :

  
                                                                                   



                                                       

‎~ Andai kehadiranku punca GOYAHNYA IMANMU, maafkan aku..
~ Andai kehadiranku punca HATIMU MERANA, maafkan aku..~ Andai kehadiranku punca LALAINYA HATIMU, maafkan aku..~ Andai kehadiranku punca LEMAH dan BERKURANGNYA SEMANGAT mujahadahmu, maafkan aku..Sungguh, itu semua BUKANLAH NIATKU..

                     
    maafkan aku andai wujudnya aku telah banyak menyentuh hati-hati gadis , bukan niatku untuk berbicara tentang rasa kecintaan ciptaan ALLAH, BUKAN JUGA aku ingin menyusun madah-madah kata yang berbunga , niatku hanya melukiskan perasaan yang amat sukar dilontarkan melalui kata , kerana aku seorang pemendam perasaan yang berjaya , maafkan aku... 


ada seorang gadis itu datangnya ia dengan susunan madah pujangga , dia selalu menjengah kotak hati lelakiku walaupun hati ini selalu bersegi selalu juga retak seribu dia tetap datang dengan penuh pengharapan sebagai seorang teman,                
dia tidak letih melayan si lelaki ini yang selalu sahaja dibuai kenangan semalam, datangnya gadis itu dengan lembut bicara santunnya tiada tara , langkahan kaki yang diatur penuh seribu makna, hanya tuhan yang tahu..ketika hadirnya dia, selalu membuat imanku tertunduk malu.,..langkah jalan jadi merapuh ,dan tak bisa menapak lagi, kerana ketika datangnya dia debaran jantung berlagu syahdu..

aku akan tinggalkan muzik ilhamku jika hati ini diberi kamu , disatu pertiga malam aku berbicara dengan tuhanku kenapa masih wujud gadis yang menunggu tautan hatiku , aku menangis aku tidak bisa memberi pengharapan palsu kerana aku ingin memberi hatiku pada gadis yang perlu , aku takut akan permainan dunia, pesonanya membuat kita ingin lebih baik dari yang ada didepan mata...padahal dia yang didepan mata menunggu dengan istiqomah dan penuh setia..balasku wahai gadis, aku bukan lelaki impianmu susunan kata yang diilhamku semuanya bakat dipinjam tuhanku...satu masa bila kamus hidup ini sudah habis ditelaah, akan aku arcakan kisah hati ini menjadi pedoman,..hati manusia bukan untuk dipijak sepi, namun harus dijaga dengan penuh rapi..wahai gadis kamu perlu tahu aku si lelaki yang sedang muhasabah tentang kekhilafan dosa yang membuatkan ramai yang meninggalkan aku...dan penghijrahan sunyi ini tidak akan berakhir selagi jasad dikandung nyawa..

niat hati ini ingin menjadi lelaki yang seribu tahu tentang dunia, bisa menjadi abang yang baik , anak yang soleh dan seorang bakal suami yang selalu merasa cinta akan seorang gadis , aku hanya ingin rasa istiqomah itu , aku bukan pemain cinta cukuplah rasa pedih hati atas permainan hamba ALLAH yang lalu rasa sakit itu telah banyak mendidikku menjadi lebih baik dari sebelumnya..

andai hamba-ALLAH yang lalu itu menghebahkan aibku , aku pula selalu menceritakan perihal kebaikannya walau semuanya itu hanya retorik semata-mata, cukup sahaja biar ALLAh YANG TAHU siapa pemain cinta , yang bisa mendapatkan cinta yang lain umpama menukar sepersalinan baju...dan bila sahabat-sahabat mendekatiku mereka selalu akan berkata kamu berhak mendapat lebih baik dari pesona dunia , dia hanya cantik dimata dengan busana muslimahnya namun hati nya lebih keji dari bangkai manusia...maka sabarlah ALLAH selalu ada...akan tetapi gadis yang menungguku dia sekadar gadis biasa , punya rasa kasih yang tiada nilainya , dia sangat baik, dan selalu membikin hati gundah gulana , aku tidak tahu hadirnya aku telah menyentuh banyak hati , hati-hati yang menanti lelaki yang serba kekurangan sepertiku akan tetapi aku serahkan semuanya pada penciptaku semoga dia semai rasa cintaku pada dia yang  berhak dan aku akan terima dengan lafaz akad yang indah insya-ALLAH..

wahai gadis yang mengimpikan aku , aku lelaki yang banyak kurangnya , aku selalu melangkah ke musolah dengan langkahan taubatku , aku lemas dalam dosa cinta manusia , tatkala aku menjadi muazzim melaungkan kalimah agung tuhanku aku mengajak masyarakat berjaya , bukan hanya di dunia biar bahagia di akhirat juga.. tatkala aku mengimamkan jemaah aku juga pernah terbuai jauh aku lupa akan setia pada tuhanku hati ini ternoda imanku tersangat rapuh, aku seharusnya khusyuk...aku seharusnya setia pada ratib cinta tuhanku bukan menunggu kebahagian di lantai hatiku yang berkaca ini..subhanallah aku masih banyak kurangnya...maafkan aku....andai buat kamu jatuh hati bukan niatku , bukan juga rencanaku aku cuma lelaki pemalu yang tidak bijak berhujah tentang masalahku tidak tahu mengadu pada siapa selain tuhanku , aku perlu ruang untuk bernafas dari kelukaan yang sangat dalam, aku seorang lelaki pemendam perasaan yang berjaya yang hanya bijak dalam penulisannya...meski aku tidak punya segalanya lukisan perasaanku selalu terlakar indah dengan 7 warna dunia yang sering menipu...

aku juga punya musuh mereka tidak suka akan senyuman sinisku , mereka hasad melihat bahagia yang aku lukiskan , mereka ingin bakar rasa sukaku dengan memfitnah aku mereka tidak suka aku berdakwah dengan caraku , mereka benci akan ketulusan nuraniku , dan mereka selalu menjadi bayang-bayang yang melamaskan armada imanku , andai aku terjatuh kelak aku tidak akan mengajak kamu wahai gadisku , biar aku berpaut pada ketabahan seorang diri kerana zahirnya seorang lelaki memang gagah walau diri dilukai.. niatku hanya ingin kebaikan di dunia dan kesenangan di akhirat maafkan aku andai diri ini penuh dengan kecelaan ,  maafkan aku.....


“Sesungguhnya setiap amalan harus disertai dengan niat. Setiap orang hanya akan mendapatkan balasan tergantung pada niatnya. Barangsiapa yang hijrah karena cinta kepada Allah dan Rasul-Nya maka hijrahnya akan sampai kepada Allah dan Rasul-Nya. Barangsiapa yang hijrahnya karena menginginkan perkara dunia atau karena wanita yang ingin dinikahinya, maka hijrahnya (hanya) mendapatkan apa yang dia inginkan.” (HR. Bukhari)

Cinta ini umpama secawan madu dengan hempedu. Dilimpahi dengan kemanisan tetapi juga dipenuhi dengan pancaroba. Jika kita ingin merasai kemanisannya, 
jangan lupa untuk bersedia merasai kepahitannya juga.

Biarlah kita menjadi cinta terakhir kepada seseorang kerana mungkin kita sudah terlambat untuk menjadi cinta pertamanya tetapi kita tidak akan pernah terlambat untuk menjadi cinta terakhirnya.

Apakah kau mengerti betapa ku ingin
memandangmu walau sejenak untuk hati ini

Apakah kau mengerti betapa ku ingin
menantimu hingga kau mampu berikan hatimu

jadilah kau bintang hatiku terangilah seluruh jalanku
jangan kau letih mencintaiku
hingga dihujung usiaku

Apakah kau mengerti betapa ku ingin
memandangmu walau sejenak untuk hati ini

aku tengelam pada yang terindah
dan semakin dalam yang kurasa


jadilah kau bintang hatiku terangilah seluruh jalanku
dan jangan kau letih mencintaiku

hingga dihujung usiaku
hingga dihujung usiaku
hingga dihujung usiaku


insya-ALLAH ^_^



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥