Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, March 22, 2012

: harga sebuah perasaanku :

                                                                               


                          ‎..Kadangkala kita terlalu BERANGAN-ANGAN nak mencari SEORANG LELAKI SOLEH/SEORANG WANITA SOLEHAH untuk dijadikan SUAMI/ISTERI supaya hidup kita bahagia di dunia dan akhirat tetapi kita JARANG SEKALI mengingatkan diri kita untuk BERUSAHA mencari sekurang-kurangnya SEORANG KAWAN yang SOLEH/SOLEHAH supaya kita juga mendapat kebahagiaan yang sama.. Kan?

..Kadangkala kita selalu BERANGAN-ANGAN mahu ditemukan dgn LELAKI SOLEH/PEREMPUAN SOLEHAH supaya kita dapat berpimpin tangan menuju REDHA Allah bersama-sama..padahal kita tidak berusaha MENDAMPINGKAN diri mencari SAHABAT yang SOLEH/SOLEHAH yang boleh mengingatkan kita WAKTU SOLAT, PUASA, BACA AL-QURAN.. kan?

p/s : Bukankah SAHABAT YANG BAIK juga adalah PEMBUKA JALAN untuk kita menjadi yang baik dan PERMULAAN CERITA untuk kita MENDAPAT yang terbaik juga? Sahabat SOLEH/SOLEHAH yang sentiasa MENEGUR diri saat iman semakin berkurang..yang membantu MENYEMBUHKAN IMAN yang sedang sakit, yang bersama diri saat DUKA mahupun tawa..yang saling MENCINTAI kerana Allah.. 

                      Wahai Sang Kumbang...

Janganlah dirimu terbang menghisap madu dan berlalu pergi,
Usah bebankan hati Bunga yang tidak mampu terbang tinggi,
Setialah di situ dan didiklah ia dengan kasih yang suci,
Semoga Kau bisa menjadi Kumbang yang sentiasa dirahmati..

jika ada yang bisa tahu perasaan itu punya seribu warna dalam satu rasa , baik buruk, suka , benci mahupun iri semua selalu berlegar di dalam hati..namun mencari satu perasaan yang hakiki tidak akan berlaku kerana manusia selalu beremosi cuma kita bisa mengawalnya dengan selalu mengingati tuhan yang esa walau dalam keadaan macam mana sekalipun...

hari ini, aku sedang memikirkan sesuatu sudut kebahagian, yang mana , rasa itu hingga kini belum menjadi milik tetapku... subhanallah sungguh ramai ingin mengenali insan kerdil ini..memang banyak kata ta'aruf dimulakan sigadis untuk mendekatiku namun aku memilih permulaan perhubungan itu biar atas kehendakku....atas tautan hati tuhanku...percaya atau tidak apa sahaja yang berlaku semua sudah tertulis diluh mahfuz sedari usia kita 4 bulan lagi...rezeki , jodoh ajal dan maut...aku sangat takut akan semua itu aku belum memiliki segalanya dalam hidup...

Yang kita dapat tidak semestinya yang kita pinta.. 
Yang kita minta belum tentu yang terbaik buat kita.. 
Yang terbaik buat kita tak semestinya Allah suka.. 
Belajarlah redha apa yang kita ada.. 
Itulah yang terbaik buat kita.. 
Walaupun itu bukan yang kita suka..... 


setiap yang pergi meninggalkan hamba ALLAH ini semuanya atas kehendak yang esa , sungguh aku sendiri amat sulit untuk menerima kata kehilangan itu namun segalanya telah tertulis buatku , aku selalu memaafkan mereka yang menyakitiku tanpa menyimpan amarah yang lama...aku juga selalu meminta maaf terlebih dahulu aku takut pertengkaran itu berlanjutan dan aku juga takut mereka tidak senang denganku..

aku bukan dalam kalangan lelaki yang sempurna , mereka disana bisa menjatuhkanku dengan pelbagai cara , namun aku tetap tidak akan membalas biar mereka kata aku bacul ...bergaduh atas sebab yang tiada tujuan..lebih elok berdamai kan? aku selalu berdoa agar aku dipertemukan gadis anganku , aku tidak akan mengenakan syarat cukup sahaja dia bisa membuat hati ini tertaut dan iman ini tertunduk malu dengan tingkahnya...meski sahabat-sahabat mudah berkata pilih sahaja mereka yang menanti kamu itu wahai hamba ALLAH..dan aku membalsnya dengan insya-ALLAH sahabat jika terdetik hati ini aku akan memulakan kalam perkenalan dengan " istikharah "...

namun harga sebuah perasaan ini harus istiqomah pada satu hati bukan untuk seribu gadis , andai mereka telah menjengah tingkap kehidupanku jangan lupa membuka pintunya sekali ucaplah kalimah salam dengan wajah penuh seri...insya-ALLAH walau siapapun kamu aku akan menyambut salam itu dengan ramah... aku bukan lelaki yang tampan pada wajah namun aku mensyukuri pemberian tuhan perihal wajahku , pengalaman hidup amat merubah hidup ini menjadi lelaki yang seribu tahu...namun aku masih perlukan panduan, andai aku tersalah tolong nasihati aku... dan andai aku bersalah tolong maafi aku..

manusia mula terngadah bila merka dalam kejatuhan namun beringatlah tidak semua kejatuhan itu berakhir dengan kecelaan malah ALLAH bakal menghadiahkan kita sesuatu yang tidak disangka...aku ingin menjadi imam menemani malam sepi zaujahku , disitu ada aku dan dia...
aku ingin menjadi bapa kepada anak-anakku disitu akan aku didik dengan kasih sayang tuhan...aku ingin mejadi anak yang soleh disisi bondaku disitu akan aku lukiskan perasaan lelakiku...

andai aku ditinggalkan kekasih maka aku berharap semoga dia baik-baik sahaja, aku tahu aku bukan dalam kalangan yang terbaik namun aku berusaha menjadi yang lebih baik...

andai aku bukan dalam pilihan hatimu maka jujurlah gadis , jangan hukumi aku atas permainan lelaki lain , aku hanya istiqomah untuk kamu aku hanya tahu rindukan kejujuran itu...

andai kamu sudah dimiliki orang , maka jujurlah pada seisi alam jagailah hati jangan pernah menabur janji manis yang hanya bisa mengguris hati percayalah harga kelukaan hati lebih pedih dan tiada penawarnya..

harga sebuah kemaafan bisa ditulis , bisa diukir namun bekasnya tetap menjadi tugu dihati dan semoga ALLAH memberkati...

apa yang berlaku semua percaturan ALLAH sesungguhnya DIA sahaja yang tahu apa yang terbaik buat kita...^_^

"Saat hati berkata INGIN, namun Allah berkata TUNGGU. Saat air mata harus MENITIS, namun Allah berkata TERSENYUMLAH. Saat segalanya terasa MEMBOSANKAN, namun Allah berkata teruskan MELANGKAH..." 


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

sAbArlAh wAhAi tEmAn..sEtIAp yg b'LaKu AdA HiKmAh-NYA..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥