Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, March 31, 2012

: Harapan cinta dalam kata persahabatan :




                                                                                       

      
Apabila melihatnya, engkau pasti akan teringat pada Allah serta bercita-cita ke arah memperbaiki imanmu kepada Allah. :)

itulah tanda jodoh imam yang terbaik buatmu insya-ALLAH..
                                                                            
wahai hati gagahku , kuatkan imanku melihat pesona gadis diseantero isi bumi ini , wahai iman yang merajai jiwa , bisikkan kalimah sabar agar aku tidak jatuh hati , wahai perasaan nurani bimbingkan aku kuat mengatasi seinci nafsu kudusku untuk aku mendekati gadis yang lain sungguh aku masih dalam pembikinan untuk menjadi lelaki idamanmu , insya-ALLAH..


♥ ...aku tidak sempurna , aku sedang memperbaiki jalan hidup ini , andai malam esok malam ke 150 kali istikharahku diharap segalanya masih dalam redha ALLAH , aku harap semoga rezeki , jodoh dan ajalku dalam pilihan imanku bukan hanya permainan hati dan mataku yang selalu berdosa , melihat kecantikkan dunia tanpa memikirkan tautan iman yang selalu terjaga , DAN doaku semoga aku bisa menjadi impian mereka walau impianku selalunya dalam kesamaran, insya-ALLAH .. ♥ ♥

ada satu hati yang menantiku disana dia menganganku menjadi imamnya , lantas aku membalas dengan satu bicara , bahawa aku tiada kemegahan dunia yang bisa membuat dia bahagia , lalu ditanya padaku lagi , bagaimana ingin mencari lelaki yang baik pada ketika ini , lantas aku mematahkan hujahnya dengan berkata , carilah diantara sahabat-sahabatmu yang baik , insya-ALLAH dia akan menemukan seseorang lelaki yang baik sama sepertinya buatmu , aku masih dalam pembikinan imanku , aku tidak sempurna dan langkahanku masih merapuh.....



•٠ JANGAN TINGGALKAN orang yang menyayangi kita 

•٠ sepenuh hati dan setia kepada kita selama ini 

•٠ DEMI MENGEJAR orang yang kita sayang 

•٠ kerana orang yang kita sayang belum tentu lebih hebat 

•٠ dapat membahagiakan kita dari apa yang telah diberikan oleh insan 
•٠ yang sentiasa disisi kita baik ketika kita senang atau susah


Aku Mencintai Mereka Yang Mendekati ku Kerana Kelemahan ku ♥      

jika benar ada yang ingin menyapa hati lelaki rawan ini , dia perlu tahu siapa aku pada titik permulaan hidup ini , aku hamba ALLAH  yang biasa yang sedang memperbaiki jalan takdirnya yang pernah berpaut pada kekcewaan dunia , dan   kamu wahai gadis , aku berdoa semoga dipertemukan seseorang yang lebih baik untuk dirimu yang bisa selalu ada disisimu walau punya cubaan dikanan dan kiri langkahan kaki dia tetap istiqomah dan tidak berganjak yang selalu bisa memimpinmu hingga ke syurga cinta tuhanku , robbul jalil ^_^


 Duhai hati..
Tetaplah istiqomah..
Walau itu berat bagi mu..
Percayalah kau mampu menjalaninya..
Asalkan kau selalu menyertai Allah dalam segala perkara..
Terpautnya kau duhai hati ku pada Sang Khalik..
Akan membuatmu semakin cantik..
Kerana kau adalah mutiara di lautan..
Yang akan terus terjaga sampai masa memisahkan..
Duhai hati.. Tetaplah istiqomah..    


kamu tahu tidak salam persahabatan yang kamu mulakan sangat indah malah aku bersyukur mengenali kamu namun kamu lebih layak mendapat yang lebih baik dari diriku aku selalu tercela , aku menjaga relung hati ini agar tidak dinodai dengan murahnya harga cinta itu, persahabatan yang aku kiaskan tidak berbayang dengan harapan cukuplah kau tahu aku akan selalu menasihatimu , dan aku berdoa agar kamu bisa mendapatkan seorang lelaki yang lebih baik dari diriku....sungguh kamu seorang gadis yang istimewa ^_^


 ‎" Takdir Allah itu terlalu misteri . kadang-kadang sesuatu itu terjadi tanpa kite sedari . Redha lah kerana setiap yang berlaku adalah rancangan terbaik dariNya (^_^) "                    


insya-ALLAH aku berdoa agar kamu selalu dalam jagaNYA , semoga kamu bisa memperoleh harga sebuah ketaqwaan . selagi kamu ingin mencari imam pada jalan yang betul.. tidak salah perigi mencari timba dan tidak salah juga menyuarakan pandangan agama akan tetapi jadi salah bila kamu ingin pengharapan dalam sebuah ukhwah , walhal niat nurani ini hanya ingin menbantu seorang gadis, mencari jalan kiblatnya..walau aku tidak bisa menjadi imammu aku bisa menjadi panduanmu insya-ALLAH ...


" Carilah hikmah dalam setiap ketentuan Allah, supaya timbul KESABARAN dan KESYUKURAN, setiap yang payah pasti ada KESENANGAN, setiap kesabaran pasti ada GANJARAN. Jika sesuatu itu ditakdirkan untuk kita, tiada siapa yang boleh memberi HALANGAN. Namun, jika ia ditakdirkan bukan untuk kita pasti takkan dimiliki walaupun sudah berada dalam GENGGAMAN..¸.     


  ‎'' Jika TAK memiliki KECANTIKAN paras rupa, JANGAN gundah gulana, ianya TAK menjamin SYURGA...
Andainya jua dirimu TAK BERPANGKAT & TAK BERHARTA bukannya bermakna hidupmu menempah NERAKA...
TAPI andainya AMALAN dan HATI mu MULIA, pasti TINGGI kedudukanmu pada PANDANGAN-Nya..
"Sesungguhnya ALLAH TIDAK melihat RUPA PARAS dan HARTA kamu, tetapi ALLAH melihat HATI dan AMALAN kamu"
Insya-ALLAH..                       


♥ ♥ .... adapun ketika ini ramai si lelaki menggunakan ilmu agama untuk menawan hati si gadis , bila di utarakan prihal cinta berserta pula dengan dalil yang bisa membuat hati gadis tercuri , namun lelaki yang baik bukan hanya bijak berhujah tentang agama , tetapi lelaki yang baik juga harus mengotakan kata-kata mereka supaya menjadi lelaki yang dihormati gadis tersebut , menasihati agama dan melakukannya , melunaskan dalil dan mempraktikannya , kerana itulah sebaik-baik lelaki , insya-ALLAH ♥ ♥

NASIHAT UNTUK SAYA DAN SEMUA LELAKI JUGA ^_^

Syuk al-hafiz>


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

tErKaDAng PercAtURAn ALLah itU LeB!h baik WaLauPuN iTu bUKaN KeMaHuAN kITA..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥