Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, January 13, 2012

: untukmu zaujahku :

                                                                                   
                           Dari TELINGA jatuh ke HATI , itulah WANITA . mudah terpesona dengan apa yang didengarinya . akibatnya wanita sering TERTIPU antara pujian hakiki dan TIPU HELAH perangkap lelaki .

Dari MATA jatuh ke hati, itulah LELAKI mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap TERKELIRU antara indah hakiki dan palsu .

Oleh sebab itu, wanita perlu BERHATI-HATI dengan UCAPAN LIDAH yang didengarnya dan lelaki perlu MENJAGA PANDANGANNYA

Jika dalam cintamu hatimu lebih sering terluka daripada digembirakannya..
Maka lepaskanlah dia dari genggaman penuh khawatirmu..
Jika dia memang cinta sejatimu,dia akan kembali sebagai belahan jiwa yg memuliakanmu,Tapi jika dia tak pernah kembali,
Memang dari awal dia tak pernah direncanakan bagimu..
Hapuslah sedihmu,Indahkanlah dirimu dan harumkanlah ruang tamu dihatimu bagi cinta yg Baru..

              Wahai istriku,ku teringat sebuah kewajiban yg harus ku tunaikan sebagai seorang suami, sebagai seorang nahkoda dalam kapal kita,Sebagai seorang pemimpin dalam rumah tangga kita

“Kaum laki-laki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita (QS. An Nisa :34)

“ Setiap kalian adalah pemimpin & akan ditanya tentang kepemimpinannya. Seorang suami pemimpin dirumahnya & akan ditanya tentang kepemimpinannya,dan seorang istri pemimpin di rumah suaminya&akan ditanya tentang kepemimpinannya(HR.Bukhari-Muslim )

Semoga Allah merahmati seorang laki-laki yangg bangun malam lalu sholat & membangunkan istrinya untuk sholat & bila tidak mau bangun ia memercikinya dengan air diwajahnya& semoga Allah merahmati seorang perempuan yang bangun malam lalu sholat & membangunkan suaminya untuk sholat & bila tidak mau bangun ia memercikinya dengan air diwajahnya (HR. Ahmad)

Dunia adalah perhiasan,sebaik-baik perhiasan adalah wanita yg shalihah..(HR.Muslim)

Barang siapa yg di karuniai oleh Allah seorang wanita yg shalihah,berarti dia telah menolongnya atas separuh agamanya,maka hendaklah ia bertakwa kepada Allah pada yg separuh yang kedua “(HR Al Hakim)

Wahai istriku,ingatkanlah jika suamimu keliru,jika ada hakmu yg terlalaikan,jangan engkau ragu untuk menasehati jika suamimu keliru/salah,ku ingin rumah tangga kita dibangun di atas saling menasehati di dalam ketaatan kepada Allah,karena atas dasar inilah agama kita dibangun. “Agama itu adalah nasehat (HR Muslim)

“Seorang mukmin yg paling sempurna imannya ialah yg terbaik ahkaqnya & sebaik-baiknya kalian ialah yg terbaik kepada istrinya (HR. At Tirmidzi)

Wahai istriku semoga Allah menjaga & melanggengkan rumah tangga kita diatas ketaatan kepada Allah hingga akhir hayat kita & memasukan kita kedalam surganya…Aamiin
 
Ada wanita membantah kenapa isteri wajib taat kepada suami selagi perintah suami itu tak bertentangan dengan agama walaupun suami itu seorang yang tak bertanggungjawab.

Allah perintah isteri supaya taat, jika dia taat maka pahala untuknya kerana taat, sabar dan dia telah tunaikan hak suami. Suami yang tidak bertanggungjawab pula akan berdosa besar dan akan disoal di akhirat. Dan ketahuilah bahawa suami itu besar tanggungjawabnya dan besar tanggungannya di akhirat kelak. Jangan mempertikaikan adil itu kerana Allah Maha Adil, jika dia tak beri di dunia, maka Dia akan beri di akhirat.

●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
❝... Kadang-kadang kita jgn harapkan sangat kesempurnaan dari pasangan, kerana kita MEMANG TAKKAN JUMPA YANG SEMPURNA tetapi ada yang ALLAH ciptakan KHAS untuk kita , sesuai dengan diri kita dan kita boleh hidup bersamanya , dengan segala kekurangan dan kelebihan dirinya ..❞(✿◠‿◠)
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●

Apa Yang Paling Membuatkan Aku Bahagia Dan Gembira,,
Ialah Ketika Aku Teringatkan DiriMu,,
Dan Kemudian Mengetahui Bahawa Dalam Masa Yang Sama,,
Kau Juga Sedang Teringatkan Diri Ku,,
Itu Sudah Cukup Untuk Buat Aku Tersenyum Dalam Sehari,,
Dan Mengingatkan Hati Aku Bahawa Kau Juga Merasakan Apa Yang Ku Rasa,,

Alangkah bahagia nya kalau ia benar-benar belaku :)


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥