Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, January 14, 2012

: Antara Gadis Yang Ku Temui :

                                                                      



     

  Bila ALLAH tidak memberimu seseorang yg kamu rindukan berdoa lah Semoga Dia menghadirkan seseorang yg merindukanmu…
Bila ALLAH tidak menyatukanmu dgn seseorang yg kamu cintai berdoalah

Semoga Dia menghadirkan seseorang yg Mencintaimu….     

 ☆Aku cuba memaafkan segunung dendam yang terpendam..
☆Aku cuba melenyapkan dari segudang kebencian yang tersimpan..
☆aku cuba menyingkirkan dari semusim kenangan yang menyakitkan..

☆malah aku cuba melupakan dari selautan rindu yang memilukan..

☆dan aku akan tetap tersenyum walau hati terluka...

☆mungkin hari ini duka untuk aku,tapi esok belum tentu lagi kan.                                                                          






 ketika engkau bertanya, mengapa aku memilihmu?aku menjawab,karena agamamu,ketika engkau bertanya,cukupkah hanya itu?aku menjawab,adakah yang lebih utama dari itu?

Mungkin alasanku terlalu sederhana ...Namun ku yakin engkau kan tahu,betapa mahal harganya,bahwa hal itu adalah sebuah kebenaran,bahwa alasan itu adalah sebuah kejujuran,bahwa sederhana itu adalah sebuah perjuangan


aku memilihmu tuk menjadi yang halal bagiku,bukan ada gengsi atau mengikuti trend masa kini,bukan untuk jadi pacar atau lebih dari teman bukan untuk menemaniku jalan-jalan atau makan-makan..engkau mungkin kecewa ...,engkau mungkin bertanya...,mengapa aku tak pernah katakan "cinta"?.mengapa aku tak pernah bilang "sayang"?.mengapa kita tak pernah berpegangan tangan?..atau sekedar bertukar pandang ...?


Bagiku,wanita sangatlah suci,bukan barang dagangan yang layak dipegang,kemudian dibeli,wanita sangatlah mulia,bukan barang contoh untuk dirasa,kemudian tawar harga,Bagiku ,wanita punya potensi sholehah yang harus dijaga oleh siapa saja,tak hanya kedua orang tua,wanita punya hati yang bersih yang tak boleh ternodai oleh ikatan yang tak rasmi..cintaku adalah bukti ...cintaku adalah ujian ...cintaku adalah proses Bagaimana aku mencintai Allah, dengan memuliakan wanita,Bagaimana aku mencintai Rasulullah, dengan menjaga nasab umatnya,Bagaimana aku mengamalkan ilmu,tak sekadar membaca atau membicarakannya

Mari memohon kepada Allah,dengan menjaga wajib kita,Mari bermunajat kepadaNya,di sepertiga malam kita,Mari membaca dan bertanya,Bagaimana kita mengamalkannya,Mari jaga dhohir dan bathin kita,tuk meraih ridho dan berkah-Nya,Mari bersabar,halalkan segera,Aku teguh memilihmu karena Allah,Aku ikhlas engkau tolak karena Allah,karena aku menyempurnakan agamaku karena Allah
dan aku kembalikan semua,hanya kepada Allah.


khitbah (lamaran) mu adalah bukti cintamu,Ikhtiarmu adalah bukti sayangmu,tunduk pandanganku dan lumpuh ragaku adalah bukti engkau menjagaku dan aku melakukan semua ini ....adalah bukti aku ingin menggapai ridho Allah,bukti aku ingin mendapat syafaat Rasulku,bersamamu .       

  Kadang-kadang,
Kerana terlalu sayang dengan seseorang,
Allah ambil dia dari kita.

Allah pisahkan kita dengan dia..

Untuk uji kita..


Masihkah kita sayang pada yang MENGURNIAKAN rasa sayang itu
Masihkah kita sayang pada yang MENGANUGERAHKAN rasa sayang itu.
Dan masihkah kita percaya pada aturan DIA.
Untuk sedarkan kita.
Bahawa ada DIA yang perlu lebih kita sayangi, lebih dari segala-galanya.

Dan Kadang-kadang,

Allah ambil juga kembali orang-orang yang tidak kita hargai.

Saat Allah pisahkan kita,
lalu timbul rasa rindu dan menyesal,
Itu bukan untuk menghukumi kita.

Tetapi untuk memberi pengajaran..
bahawa bila kita tak mahu menyayangi mereka..
Allah akan mengambil mereka untuk disayangi..

lebih dari yang kita mahu lakukan..      

 ✿Beritahu pada perempuan itu dirinya ibarat kaca..di sentuh terguris, di hantuk serpih, di hempap berkecai..

✿Beritahu pada perempuan itu jaga tingkah laku..jaga pakaian..harga diri letaknya di situ, jangan meluru ikut telunjuk nafsu, sesekali tersilap langkah, akan di hukum selamanya, keturunan dicerca payah..di mana & dalam keadaan macam mana pun, biar org kenal...Dia orang ISLAM...


✿Beritahu pada perempuan itu simpan secebis malu kerana malu itu, sebahagian daripada iman..                            

                        Dalam rintis gerimis yang membasahi bumi,
Aku melihat ke arah merpati yang sedang berteduh di sebalik kepingan atap rumah usang itu,,
Kelihatan sungguh jinak,,

Aku cuba menghampiri,,

Tapi belum sempat aku mendekatI dia telah meninggalkan aku,,
Walaupun perginya hanya beberapa depa dari aku,,
Begitu juga cinta,,

Kasih,,
Aku ingin kau tahu,,
Aku tidak membawa rajuk yang panjang,,
Sedang aku cuma perlukan pujukmu,,
Untuk aku merasakan keikhlasanmu,,
Aku tidak jauh sayang,,

Aku masih di hati mu...^_^                                                                                              


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

2 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

Anonymous said...

:) its a nice word u said or text.. Hmmm really nice..

MaTa SePet said...

kita hny mmpu m'rncg tpi tuhan yg m'nentukan..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥