Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, November 26, 2011

: Mengintai Kamu:


".....ada hamba ALLAH sedang mengintai aku , dia mungkin sahaja hamba ALLAH yang telah pun mengecewakanku , aku tak pernah pun marah dia , aku tak juga benci dia , aku bukan seorang pembenci aku juga bukan seorang pemarah , GITAR IBANEZ 5 K , patah dua gara-gara dia , pernah aku kata pada bonda , 


AKU :  bonda dia cinta mati abang uda , tapi gitar ini cinta kedua abang uda !  


BONDA : ( bonda tersenyum )  "abang uda , jika abang uda sayang dia , disaat dia masih ingin yang lain , abang uda lepaskan dia mungkin satu masa dia akan kembali kepada abang uda ..


AKU : " dia ingin kembali?  ( terpinga-pinga )


BONDA :  (bonda terus berkata) " umpama sang burung walau dilepaskan keluar  dari sangkar dia akan tetap merindu tempat bermainnya . 


 aku pula sedang berperang dengan perasaan , memang sangat banyak kenangan dengan dia , tapi dia buta hati aku sayang dia sangat-sangat patahnya gitar ibanez aku umpama hancurnya hatiku , sungguh kerana dia aku tak bisa mencintai yang lain...walau hanya aku bisa berkawan,  hati aku tetap padanya...tapi aku masih mencuba muhasabah diri ini..MUNGKIN AKU DICIPTA UNTUK SETIA....


Dikeheningan malam , sunyi dan sepi menyelubungi diri , sayup-sayup angin sepi memeluk tubuh eratku , bisikan unggas menggamit irama ketenangan , aku ingin mencari dimana erti ketenangan hati , kebahagian itu bagaimana? demi ALLAH aku teringin bahagia bagai orang lain , capture pic , snap letak di facebook , teringin sangat tapi hamba ALLAH itu , dulu tulis i love you di wall aku pun tidak pernah , aku sahaja beria-ria sampai kak long pun tanya ...


KAK LONG : "..abang ude macam bertepuk sebelah tangan jew akak tengok..." 


AKU : (aku membalasnya) " akak long dia segan mungkin nak mengaku abang uda nie bf dia , lagipun abang uda bukan orang yang hebat...lain lah abang uda doktor.."   (sambil tersenyum) 


KAK LONG : ( akak long menambah lagi ) , " abang uda , akak tahu abang uda pendam perasaan sampai bila abang uda? 


AKU : ( lalu aku menjawabnya), sampai dia sedar yang abang uda CINTA MATI sama dia !! 


KAK LONG : (akak long menambah lagi )" akak tak sanggup tengok abang uda macam ini...," 


aku terus melarikan diri dari suasana dingin disitu, aku tak mahu merungkai maksud cintaku kepada hamba ALLAH itu , hanya tuhan yang tahu..Cinta itu seperti sinar mentari memberi tanpa mengharap kembali, Cinta itu seperti sinar mentari tidak memilih siapa yang ia sinari Cinta itu seperti sinar mentari yang memberi kehangatan di hati...aku tak pandai nak curang, aku tak bijak nak mendua , aku juga hanya tahu merungkai kisah di kamar blog sunyiku ini...ini sahaja mampu mewakilkan perasaanku.


"....Aku harap tuhan tuntun aku ke jalan yang lebih baik dari sebelumnya , aku seorang yang kecewa itu semua sudah sebati dalam hidupku , aku tahu dia sudah gembira dengan pilihnnya biarlah , aku masih begini , masih mencari dimana maksud setia sebab aku hanya tahu memberi dan aku tidak selalu menerima , ALLAH izinkan aku meninggalkan hati ini , aku tak perlu hati , aku tak perlu perasaan kerana ini semua tak bisa membahagiakan aku , aku lebih rela membawa diri , biar kelukaan ini makanan buatku aku lebih bisa merasa pahitnya setia mencintai hambamu yang buta hatinya dari rebah tersungkur dari rahmatMU ...sekali aku cinta , akan selamanya begitu , Tuhan TOLONG AKU ...istikharah untuk terakhir kali sebelum aku bertolak ke kemboja, tolong aku......aku memohon dengan sangat!!!


"....cintakan ALLAH kasihkan manusia , ada satu cerita yang aku simpan sehari sebelum dia tinggalkan aku , kisah yang sangat sedih , lelaki yang mencurinya dari aku telah berjaya membuat airmata lelakiku mengalir laju , dia hina  aku ,  bermacam tomahan dia lemparkan kepadaku , dia menambah racun dalam hatiku  padahal dia tak kenal aku , aku sangat terkilan jika aku orang yang salah pada pandangannya maka  pilihannya lebih salah dari aku , hanya tuhan yang tahu makian yang aku terima dari lelaki itu , hinaan yang menggila perkataan kesat , walhal aku seinci amarah pun tidak membalasnya , aku memang teraniaya ,dan doaku masih belum sampai di langit yang ketujuh mungkin doaku berjudul sakit hati , dan memang ALLAH tak bisa membalasnya selagi aku tak merdhainya , biarkan semua itu menjadi coretan di kamar blog usangku ini....terima kasih tuan hamba kerana mencuri talian hayat untuk aku hidup, mencuri pemilik cinta matiku dan kini aku tak bisa mencintai yang lain , kerana aku pernah bersumpah atas nama penciptaku aku akan menjadi imamnya hingga ke akhir hayatku...."



Cinta Allah 
selangkah kita menghampiri Nya seribu langkah DIA menghampiri kita
berbeza dengan cinta manusia
semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita
kalau bertaut pun pasti terlerai, 
kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya ....



".....Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu 
Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya
tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta pernah tumbuh di hatimu..."



jaga hati , jaga iman , jaga diri...


< syuk al-hafiz>


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥