Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, November 10, 2011

: Lukisan Hatiku :

‎: aku sedang mencoret nukilan hati , melukis di atas pelangi , rasa gembira di atas perjalanan hidup yang semakin berbunga dalam musim semi , artikulasi dan getar bibir basah mengucap kata syukur , aku semakin pulih dari kecederaan hati , aku sedang tarbiah diri , tugasku mendidik sekalian sahabat agar tidak menjadi sepertiku , aku memang pernah tersungkur , tapi pautan aku masih berakar dalam iman , aku pernah karam di pelabuhan cinta , tapi aku sekarang sedang menunggu pesawat jiwa , yang bisa membawa aku jauh meninggalkan duka , selamat tinggal musim lara , kini aku pulang menetap di iklim salju yang selalu bisa menyejukkan relung hatiku , insya-ALLAH :


‎: tika menyusun kata jangan lupa berfikir jangan lupa memilih mana bara mana salju , jika berbunganya kata jangan hanya madah berhelah , jika meluahkan rasa kita harus tahu kata bersambut atau ia nya bersahut ,jika cinta yang dalam kehampaan biarkan dia , kerna setiap jalan hidup kita tidak leka dengan nista dunia ,ALLAH selalu melihat kita , dia akan membantu kita asalkan kita selalu ingat padanya ,tetapi kita jangan pernah alpa , kita hanya merancang segala rencana tatkala rencana itu terputus ditengah jalan ,pasti ada seribu hikmah , biar patah seribu hati tapi jangan sampai merana diri , yakinlah ALLAH ingin kita pelajari sesuatu atas kehilangan itu ♥ ♥ ♥



: terkadang kita ingin yang cantik , kita mahu yang baik , kita harap yang terbaik untuk kita , tapi sedarkah kita , kita layak untuk yang cantik , kita cukup baik untuk dapat yang baik? , biarlah kita ukur baju dibadan sendiri , muhasabah diri , biarlah mereka mengata muka tak kacak/cantik , tapi biar akhlak terpuji , insya-ALLAH , biar nama hina dimuka dunia tapi menjadi sebutan penghuni syurga , insya-ALLAH..:


: jika punya iman jangan biar dia buta , jangan biar dia luka , jangan biar dia tuli , jika masih punya iman , jangan lupa menjaga hati . jangan lupa menjaga jiwa , jika berperasaan jangan lupa menjaga perasaan , jika punya iman jangan lupa memberi dia makanan , makanan iman adalah melakukan segala amal mahmudah , biar iman bercambah mesra , membenih dengan jaya, menjadi pepohon syurga cinta , jika punya iman insya-ALLAH ikhlas akan berkawan dengan ehsan , taufiq akan bercinta dengan hidayah , rahmat juga akan menjadi kepala , jika berdakwah jangan pernah membongkak menyampaikan ilmu agama jangan pernah mendongak , biar dunia memandang zuhud dan biar ALLAH memandang nawaitu : yang penting adalah pekerti luhur dalam menyampaikan sesuatu ....: ♥ ♥ ♥

Syuk al-hafiz >






Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥