Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, October 7, 2013

: Sesuku Hati Yang Rindu ^_^ :



 "...menyusun nota bertingkat ,menaip seberapa pantas susunan ayat , mencorak rindu di atas angin ,sambil berharap sampai ke markas cinta nun jauh disana, apa khabar wahai dirimu tuan empunya , satu masa nanti kita akan bertemu dengan apa jua cara ^_^ 
walau tak bisa didunia di syurga pasti ,insya-Allah..."

lama tak menulis bait-bait kata , merencana arka perasaan ,  berinteraksi dengan getar hati sambil memuja-memuji asma illahi ^_^ jarang ke musolah berhampiran rumah kami , sebab setiap hari  asyik pulang kerja selepas isyak , sejumlah masa saya selalu dihabiskan di "office" banyak juga masa-masa rindu dilupuskan dalam ingatan walau hanya seketika ^_^ rindu akan masa senggang mencuri masa mempertingkatkan ilmu agama , walau hanya mendengar sepotong hadis ^_^ iman saya bukan sesempurna nabi, terkadang merudum jatuh , sebab itu nasihat-nasihat agama harus ada , bagi menebalkan iman didada ^_^ ya salam , rindu-rindu ooo rindu...

insya-ALLAH solat jemaah tetap jalan utama buat saya , tak dapat ke musolah pun tidak mengapa asal dapat solat berjemaah sebab itu suka menepuk belakang badan staff di Toyota Malaysia  "isyarat" jadi imam/makmum , sekiranya  ada yang solat dihadapan saya , saya tahu kadang-kadang ada juga mereka yang melihat saya menjengkelkan tapi saya cuma nak kita sama-sama dapat pahala , bayangkan belum tentu solat seorang diri dapat "full mark" dari malaikat , bercampur dengan suasana tempat kerja , keadaan syarikat mungkin tidak khusyuk , jadi solat jemaah dapat 27 ganjaran pahala..dan alhamdulillah mereka di Toyota Malaysia semakin menerima kehadiran saya..

tahun ini ramai sahabat , menamatkan zaman bujang mereka , jadi sekiranya balik johor sangat sepi keadaan saya , jadi cara mematikan rasa sepi dengan selalu menghabiskan masa bersama bonda tercinta , sedari pagi dengan membantu dia sapu sampah di halaman rumah , teman bonda mencari ulam ulaman di belakang rumah ,  pernah ajak sekali-sekala, ajak bonda makan aiskrim di Tanjong mas muar, minum a.b.c dan banyak lagi ,  ada yang kata saya anak manja ^_^ walau hanya punya motor buruk , motor ini sahaja yang bisa membuat bonda tersenyum, banyak jasa motor wave 100 saya, tanpa dia mungkin bonda tidak bisa tersenyum mesra ^_^

rindu pada tempat asal saya , makin hari makin jauh dari keluarga , merasa menjadi staff tanpa jawatan apa-apa , melihat orang atas maki orang bawah , ada yang sesuka hati tonjol kepala , sedih sangat ^_^ hari pertama ditempat baru , menemukan saya dengan beribu rasa sebak yang dikawal tanpa punya rasa ^_^ bila seseorang itu berjaya duduk diatas berjawatan tinggi maka semakin bertingkat ego yang mungkin dirinya sendiri tidak tahu ^_^ sebab itu , islam anjurkan muhasabah diri , tidak kiralah anda seorang raja di atas dunia ini , mati nanti pasti anda akan menjadi jenazah , berkain putih malah akan seorang diri tanpa sesiapa pun , 

nun jauh di 7 petala kaki bumi...^_^

kadang-kadang hidup ini tidak semudah kiasan lagu cinta yang hanya bertemakan bahagia , tidak juga umpama novela cinta yang berjaya menyentuh banyak hati.....kerna kehidupan di atas bumi ALLAH , berkait rapat dengan muamalat sesama manusia , jaga hubungan baik dengan ALLAH jua sesama manusia , baru semua orang selesa dan ALLAH sentiasa suka ^_^

perihal cinta manusia terkadang hanya bersifat seronok yang tidak segah mana ^_^ terkadang sampai melupakan tuhan yang esa...terkadang cinta itu sendiri membuat kita kuat terluar biasa..

seorang dari sahabat baik saya , ditinggalkan isterinya begitu sahaja , lelaki itu seorang yang sangat warak , isterinya kembali pada jalan asal kehidupannya ^_^ manis ketika bercinta sahabat saya yang tiada harta dunia berjaya merubah dirinya daripada sangat sosial berubah kepada menutup aurat , solat dan bermacam lagi , namun sifat cinta manusia tidak selamanya kekal lama , dia tidak boleh hidup susah dengan kawan baik saya , dia tinggalkan kawan baik saya begitu sahaja , dihebahkan pada semua keaiban sahabat saya , sahabat saya tidak membalas apa-apa , dan saya tahu dalam hatinya cukup meruntun dan maha sakit...

kehidupan dirinya membuat saya takut menginginkan pesona dunia , takut sangat meluah rasa cinta sedang saya juga seperti dia tidak punya apa-apa , sahabat saya sangat baik tidak tinggal solat , suka tolong orang lain , suka senyum tapi cuma tidak berharta ^_^ sama jalan ceritanya dengan saya..sebab itu mungkin saya dengan dia sekepala...

hari ini mungkin bukan masa terindah buat dirinya , jika benar isterinya ingin dilepaskan mungkin lepaskan sahaja , biarkan dia bebas sebebasnya , jika dia bertemu dan terngadah dengan segala tindak tanduknya , diharap dia bertaubat , harga kebaikan dewasa kini tidak nampak dengan mata kepala , hanya nurani sahaja dapat merasa ^_^

# bagaimana keadaan saya nanti adakah saya akan bertemu seseorang yang benar untuk saya?

seseorang yang tahu kekurangan saya yang beribu banyaknya....

seseorang yang tidak menduakan saya dan tahu menjaga mahar pesonanya..

saya perlu sokongan cinta untuk menghapus rasa gundah ini....rasa yang menebal sangat lama...

tidak mahu bercinta lama-lama...takut hanya bisa mengoncang iman dan mematikan langkahan suci saya....

wahai cinta , izinkan lelaki ini berkata " aku terima nikahnya "...

jadikan kamu halal untukku hingga setia di hujung nyawa ^_^

walau beratus kali istikharah ini dilakukan berulang kembali... andai dia tahu...rasa hati ini..


"...saya masih lagi sakit ,saya sendiri tidak tahu bila berakhir semua ini ,tak tahu ada tidak jodoh saya bersama dia , sempat tidak saya berumah tangga , wujud atau tidak ratib cinta wafa dan wafiy untuk saya , dan adakah jalan untuk menokhtahkan karam dalam hati saya selama ini... ^_^..."



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥