Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, September 19, 2013

: 99 Kali Aku MerinduiMU :



It doesn't mean life is over when a relationship
ends. It just means you're one step closer to
finding the perfect beginning. ^_^ ♥


"Dia (Allah) berfirman, 'Kamu tinggal (di bumi)
hanya sebentar, jika kamu benar-benar
mengetahui'." [23:114]



Jadi usah terlalu ghairah mencintai semua yang
sementara ini, guna masa di dunia semanfaatnya
untuk hidup bahagia kelak di sana, selamanya.



alhamdulillah masih di izin oleh ALLAH untuk terus bermonolog sambil menulis bahasa hati , berkongsi satu rasa bersama para pembaca sambil menyampaikan daie yang dipertanggungjawabkan untuk dikongsi bersama ^_^

semakin hari makin ramai mereka diluar sana , menjengah blog nukilan hati seorang lelaki ini adapaun apa yang ada pada diri ini hanya milik yang esa belum cukup sempurna untuk menjadi idola, 
belum juga berjaya untuk menjadi contoh pada semua ^_^ 

HAMPIR pulang semula ke tempat asal pabila ditomah dengan seribu luka yang maha dalam , hingga kaki tidak bisa melangkah lebih gagah ^_^ aku menapak diatas bumi ALLAH atas restu bonda tercinta , disamping redha ALLAH yang esa , hinggakan jika terlihat cela dihadapan mata akan ku tegur dan nasihat  selembut kata-kata , kerna aku sangat takut melukai mana-mana hati, jika selalu mengalah , bukan bererti kalah , cuma tidak mahu berbalah tidak mahu juga memanjangkan amarah sebab itu rela ditikam bertubi kali hanya untuk mereka tahu
 betapa mahalnya harga sekeping hati ^_^

sabar dan sabar , selalu dididik dan dibisikkan di halwa telinga akan kata sabar ^_^ hingga ada juga katakan aku lemah dan selalu dibuli , padahal aku cuma menahan rasa sedih dalam hati dan tiada siapapun tahu , 99 kali merindu melihat gambar muslimah menutup aurat sungguh sangat menyentuh hati kala ini ^_^ kan bagus kalau hamba ALLAH itu menutup keindahan yang ada..

kata sinis kawan saya :

 kesian suami dia, tiada beza hamba ALLAH itu dengan kita , sebab dia menayang dada dan peha pada semua dan alhamdulillah ,  cuma istimewa sedikit pada suaminya masih boleh melihat  bahagian dalam dan apa adanya ^_^

bayangkan kalau ada lelaki yang berkata begini pada seorang hawa , jika ada iman dalam hati akan terbias kata menusuk sanubari andai berpura slumber dan anggap tiada apa-apa punya masalah iman yang harus diperbetulkan ^_^

99 kali rindu melihat perubahan muslimah memakai hijab ^_^ 
aku mudah didekati cuma agak mahal untuk mencuri hati ini , pernah seorang hawa tidak bertudung bertanya "apakah saya bisa menjadi salah seorang dalam ingatan saudara, saya masih belajar bertudung dan menutup aurat?"

jawab saya :

 " cuba kamu lihat kenapa makanan yang terhidang biasanya akan ditutup rapat kamu tahu kenapa? sebab makanan itu ditakuti dihinggap oleh lalat dan serangga perosak yang lain , dan bila  makanan itu ditutup rapat kita bisa menikmati makanan itu tanpa ragu-ragu bukan?
sama juga seperti aurat , jika kamu menutup dan tertutup orang lelaki memandang pun akan cepat sejuk hatinya ^_^ walau siapa pun lelaki itu , andai kamu tidak menyentuh nafsunya, dia tidak akan bertindak semena , jadi jagalah dirimu baik-baik ,  insya-ALLAH jika perlu bantuan mengenai persoalan agama boleh bertanya pada saya , selebihnya berusahalah perbaiki diri , saya juga masih membina sahsiah yang selalu sahaja dianggap liberal ^_^

tidak aku menghalalkan perkara yang haram cumanya aku selalu tersenyum melihat mereka diluar sana ^_^ aku masih belajar menjadi lebih baik dari semalam ^_^ jujur ada lagi mereka yang lain cuba mendekati , muslimah yang sangat menjaga dan berniqob namun aku lebih sarankan supaya dia memilih sahabatku yang lain , yang lebih kukuh masa depannya yang lebih punya kesuburan iman yang selalu mewangi, aktiviti harianku selalu sama , jika ada kelapangan masa akan aku habiskan masa memetik gitar seorang diri sambil melihat langit , terkadang bersama sahabat lain jamming ^_^  pernah seorang sahabat baikku saiful islam mengajakku ke usrah , namun berat benar kaki melangkah ^_^ dulu sangat rajin , namun kala ini entahlah ^_^ mungkin iman yang ada sudah mula merudum jatuh , namun masih "suka" mendengar tazkirah agama , ingin perbetulkan niat di hati , lebih suka melakukan sesuatu perkara atas kerelaan dan tindakan sendiri 
^_^ tidak mahu atas suruhan orang lain...





        Allah Ta'ala berfirman : "Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukupkan pahala mereka tanpa batas."

(Az-Zumar : 10) 



aku masih menunggu rezeki yang lebih baik dari  hari ini ^_^ ingin sekali memiliki rumah sendiri, kenderaan sendiri , jauh dari rasa sakit hati dari tomahan manusia  dikanan dan kiri. ^_^

rezeki , jodoh dan ajal sudah ditentukan oleh ALLAH dan aku masih percaya akan ada keindahan masa hadapan setelah amat banyak harungi rasa mencabar dimasa depanku.

akan selalu berpesan pada bonda supaya doakan rezeki diri ini murah dan dipermudah, bukan apa mahu kehidupan lebih baik seperti orang lain , nak sangat memiliki sesuatu seperti mereka diluar sana ^_^

99 kali rindu akan selalu ku sebut nama-MU ya ALLAH , kau segala MAHA yang tiada banding dan taranya ^_^ aku cuma insan kerdil yang tidak punya apa-apa ^_^ andai satu masa kelebihan diri ini kau ambil maka tiada apa padaku untuk terus bermonolog dan menuliskan bahasa hati yang sukar diterjemah ^_^ teringin memiliki gadis yang cukup sifatnya , bijak menjaga maharnya , bijak juga mengurus pekertinya , insya-ALLAH bila mana semuanya lengkap atas izin ALLAH juga aku kan bernikah ^_^ cuma masanya belum tahu bila ...


harga cinta saya mahal dan limited edition tiada terjual dimana-mana , sebab itu nak sangat jadi halal buat si gadis , kerna tidak mahu selamanya berdosa memendam rindu lama-lama , namun demikian sabar harus ada ,saya juga tidak sesempurna mana,bukan raja yang punya kekayaan berjuta banyaknya , cuma hamba yang tidak punya apa-apa ♥ ♥


sebagaimana hati dan mata seorang lelaki akan terpana melihat gadis yang menutup aurat , sopan langkah dan bicaranya  sambil berdoa , ya ALLAH betapa bertuah seorang lelaki memilikinya , namun ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk kita , terkadang bukan perkara yang kita suka selalu menjadi milik kita , 

tapi perkara yang kita perlu ALLAH akan beri untuk kita 




Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥