Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Sunday, June 23, 2013

: Catatan Akhir Bakal Jenazah ^_^ :






Tanda-tanda 100 hari sebelum kematian..

100 hari : Seluruh badan rasa bergegar.

~ 60 hari : Pusat rasa bergerak-gerak.

~ 40 hari : Daun dengan nama orang yang akan mati di
arash akan jatuh dan malaikat maut pun datang kepada
orang dengan nama tersebut lalu akan mendampinginya
sehingga saat kematiannya. Kadang-kadang orang yang
akan mati itu akan merasa atau nampak kehadiran
malaikat maut
tersebut dan akan sering kelihatan seperti sedang
rungsing.

~ 7 hari : Mengidam makanan.
~ 5 hari : Anak lidah bergerak-gerak.
~ 3 hari : Bahagian tengah di dahi bergerak-gerak.
~ 2 hari : Seluruh dahi rasa bergerak-gerak.
~ 1 hari : Terasa bahagian ubun bergerak-gerak di antara
waktu subuh dan asar.

~ Saat akhir : Terasa sejuk dari bahagian pusat hingga ke
tulang solbi (di bahagian belakang badan) Seelok-eloknya
bila sudah merasa tanda yang akhir sekali, mengucap
dalam keadaan qiam dan jangan lagi bercakap-cakap.
Untuk pengetahuan semua, pada hari ke-44 air mani lelaki
dan telur wanita bercantum, Allah s.w.t. telah
mencampurkan sekali tanah yang akan menjadi kubur kita
nanti.
Apa yang baik dan benar itu datangnya dari Allah SWT
dan apa yang salah dan silap itu adalah dari kelemahan
manusia itu sendiri.


"....  teringin nak jadi seperti orang lain ^_^..."

hari-hari aku merenung bintang dilangit sambil memuji asma illahi , sakit dan sakit selalu bersamaku ^_^
seolah-olah mereka yang pergi meninggalkanku turut sama , mengajak aku ke alam sana...
aku setia menunggu , menunggu detik bahagia itu , sepanjang  hela nafas dibumi ALLAH , belum lagi hati terdetik melihat seorang hawa setia pada gerak hatinya ^_^ memang aku masih belum temui getar hati yang sama , sambil berharap ALLAH bagi lagi peluang untuk aku bernyawa...

"...menanti perhubungan halal, sebelum melelapkan mata melihat dunia ^_^ jika mereka yang baru sahaja mencuba membaca nukilan hati seorang lelaki ini , mesti mereka kurang memahami retorik penghujahan yang aku catatkan ^_^ aku bukan lelaki yang baik untuk menjadi pedamping si alim... aku masih bermuhasabah, seandainya nyawa ini diambil ALLAH mungkin akan rasa lebih tenang di alam sana...

Raut Wajah Bonda membuat aku makin kuat untuk bernafas di atas muka bumi ALLAH ^_^
Dia bisa tersenyum, tatkala melihat kesemua anaknya berpakat pulang menemani sisa masanya di kampung , bonda seorang wanita yang sangat tabah ^_^ dia bukan seperti seorang ibu moden kala ini..
andaipun dia sedih , dia sendiri, aku cuba menjadi lelaki paling dekat disisinya... mencari jalan-jalan menemui syurga cinta dengan mendekatkan diri ke surau berdekatan rumah , siapa bilang yang dia tidak pernah bersedih , dia pernah mengalirkan airmata melihat karenah anak-anaknya... dia ibu yang hebat, tidak pernah menuntut ilmu di mana-mana sekolah namun bisa melhirkan anak-anak mahasiswa yang berjaya dalam segala bidangnya ^_^ 

namun demikian , andai aku pergi dahulu sebelum bonda , aku berharap bonda bisa kuat melalui hari-hari tanpaku ^_^ aku harap bonda tahu , tidak pernah sekalipun diri ini tidak ingat akan dirinya , segala catitan hati akan terselit sudut untuknya sedari dulu lagi...
aku tidak menemui cinta halal untukku , puas aku memujuk diri dari menerima perhiasan dunia itu...malah makin membekas kenangan yang maha sakit....

Jatuhku , SAKITKU , sedihku tidak siapapun tahu... aku dipermainkan saban hari , walau aku menanam azimat nekad untuk setia menjadikan dirinya halal untukku ^_^
aku cermin diri , memijak-mijak segala lantai hati... mungkin kekurangan yang ada , mungkin harta dunia sekankang kera , tidak bisa membuatkan aku membeli harga bahagia , walhal untuk mencipta bahagia sekalipun belum lagi termetra.....
hinaan dan cacian tidak pernah dibalas aku ^_^ aku masih senyum sambil berdoa,
 andai ALLAH memberi aku peluang berada di atas sebagai majikan seseorang nanti , 
jauhkan aku dari sifat amarah juga teriak-teriak , seperti ini , aku tahu maha sakitnya menerima segala tomahan dan mungkin sahaja bisa merobek mana-mana hati...

catatan bakal jenazah ini ^_^ mungkin bisa menjadi aspirasi hidup buat sesiapa yang membacanya , 
jangan kau lukai hati orang tuamu , kelak nanti hilang ketenanganmu, jangan melewatkan solatmu , kelak nanti hitam parasmu bila mati nanti , jangan pernah solat seorang diri , amat rugilah dikau mendengar azan, tanpa bersegera pergi menunaikan solat dilima waktu ini ^_^

andai kamu ingin kaya di akhirat sana , balaslah segala hasad manusia dengan budi kebaikan ^_^
si api tetap akan kalah dengan siraman air kesucian ^_^ insya-ALLAH...

" andai ALLAH tidak mengizinkan aku menjadi imam buat kamu ^_^
aku bersyukur kerna diberi ruang mendekatimu ..
andai ALLAH memberi kan rasa simpati pada kamu untukku..
ketahuilah aku tidak perlu semua itu... dunia ini cuma persinggahan buat kita..
hala tuju kita di akhirat sana..
andai aku pergi menemui illahi , berdoalah agar diri ini bisa tenang di alam sana..
 andai hatimu sudah tercuri dengan setiap nukilan hati ini , bisikkan di hatimu...
lafaz subhanallah , kerna setiap penulisan ini atas izin pencipta...

andai kau tahu , aku tersangat ingin memilikimu ^_^
aku selalu menghitung masa untuk menjadi halal buat kamu..
pernah mengimpikan solat bersamamu..
pernah juga menginginkan anak soleh dan solehah bersamamu..
andai ALLAH beri peluang untuk diri ini walau sekali lagi untuk hidup..
aku berharap tidak akan persiakan rasa cinta untuk menikahimu..

akan tetapi aku cuma mendamba bahagia,walau bukan didunia akan aku setia menunggu di alam sana..

demi ALLAH hati sangat tenang pabila menjadi pedamping sisimu..
walau tidak bisa memiliki.. akan setia menanti pasti..

 SUBHANALLAH , ALHAMDULILLAH ,ALLLAHUAKHBAR ^_^



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥