Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Sunday, July 15, 2012

: Serpihan Hati Yang Berkaca :






“Apabila seorang hambaKu merancang untuk melaksanakan satu kejahatan, janganlah kamu tuliskan dosa atasnya. Tetapi apabila dilaksanakan, barulah tuliskan satu kejahatan.  Dan apabila ia merancang melakukan satu kebajikan, lalu tidak dilaksanakannya, tulislah satu kebajikan.  Tetapi jika dilaksanakan, maka tulislah sepuluh kebajikan”

[HR Bukhari dan Muslim dari Abu Darda’]



Rasullullah SAW  juga bersabda

“Malaikat berkata: “ Ya Tuhanku, ada seorang hambaMu yang hendak melakukan maksiat.” (pada hal Allah Maha melihat). Firman Allah:” perhatikanlah dirinya. Jika ia telah melakukannya, tulislah baginya kejahatan sapertinya.  Jika tidak melakukannya serta meninggalkannya tulislah baginya satu kebajikan.  Dia hanya meninggalkan (rancangan itu) kerana Aku” [HR Ahmad dan Muslim]



ANDAI bisa kau sentuh hati ini belum bisa juga bakal kau miliki , kerna hati ini telah lama mati dan tak bisa dicuri lagi , maafkan aku, subhanallah , ampuni aku :"(

17 julai / bersamaan 23 zulhijjah..maka lahirlah seorang hamba ALLAH, hadirnya aku merubah situasi sebuah keluarga itu kerana mereka mendamba seorang anak lelaki sekian lama , dan aku terlahir dengan izin robbul izzati.
dahulunya aku polos dengan pelbagai metafora dunia yang menghairahkan bahkan aku tidak pernah kenal erti berperasaan, sungguh ketika itu aku terhindar dari noda cinta manusia.


kekhilafanku bermula tatkala aku mula menghulurkan salam persahabatan pada selain mahramku , dan aku terlalu naif mengenal cinta ,yang menghanyutkan aku , aku terlalu setia mencintai hamba ALLAH itu hinggakan tiada sambutan salam lain aku terima tanda aku tersangat memelihara hati buat dirinya, namun liku hidup telah membina jarak aku dan hamba ALLAH itu , mungkin ALLAH menguji fitrah lelakiku dengan cubaan bertalu-talu hingga dirinya melihat masa depanku dalam kesamaran. akan tetapi robbul izzati tuhan maha karya sedang mengajar aku bertatih mengenal dunia , mengenal ragam manusia , sekalipun bercinta jangan pernah lupa akan jalan takdirnya , maka gadis itu pergi meninggalkan aku untuk bersama yang lain. dan aku terus menerus bercerita tentang perihal hati sungguhpun hati yang aku miliki sememangnya sudah retak malah berkaca .


kata bonda , manusia yang diuji ALLAH tandanya mereka dalam perhatian ALLAH , mungkin jalan-jalan itu berupa sakit , namun di balik cobaan itu ada hikmah dan jika kita tahu mungkin kita bakal mensyukurinya maka terimalah segalanya dengan redha, keredhaan akan hadir dengan keberkatan insya-ALLAH ^_^


AKU memang selalu menyemai niat , jika seorang gadis yang aku cuba ta'aruf tidak kan ada lagi gadis selain itu , aku bukan pemain cinta , aku juga bukan mereka yang tidak menghargai rasa , insya-ALLAH niatku ingin menikahi dia yang punya tautan hati sama denganku atas izin ALLAH , insya-ALLAH 

aku bakal melalui tarikh itu , yang mana hadirnya tarikh itu selalu membuat aku dalam sepi , dan mungkin aku bakal sepi lagi. kerana jalan sepi telah menjadi perkara rutin di setiap masa senggangku :'( akan tetapi bila di belek rasa  muhasabah aku terlanjur melakukan dosa , untuk kedua kalinya mungkin hati gagah ini mudah memaafi padahal hujah dan retorik pemujukan si gadis hanya topeng dan bukan terlahir di dalam diri , jika aku bersangka baik pun aku masih harus waspada kerna jika aku terhanyut nanti tidak bisa berpaling lagi.

NEKADku pada tarikh ini aku bisa menapak dibumi ALLAH jika diizin-NYA , kerna biasanya ketika aku sedang melewati hari itu aku bakal sakit, mungkin resah bersulam dengan murung , adakah aku bakal hidup untuk tahun akan datang lagi? semuanya dalam rencana ALLAH ,dan aku sangat takut akan sebarang kemungkinan kerna aku masih punya bonda yang perlu dijaga, aku perlu melangsaikan tanggugjawabku agar tidak lelah dihisab nanti , bonda aku cuma ada kamu , duka , suka mahupun tawa, kamu orang pertama bakal aku cerita tentang segala rasa ini. ..


♥..Tak perlu bersedih lama. Cinta itu MILIK Allah. Hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya.Tetapi, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang lebih SEGAR dalam hati si dia yang setepatnya untuk... kamu..♥       


         Just remember that when you HIDE someone's faults in this life, Allah Subhanahu Wa Ta'ala will hide yours in the next life...!
Insya-Allah... :) ♥ ♥
Syuk al-hafiz>                                 


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥