Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Sunday, June 17, 2012

: Kerna Aku Bukan Idamanmu :

                                                                              
                                                                              

Diberi rasa cinta padaku dari dunia kalian: wanita dan wangi-wangian dan dijadikan penyejuk mataku dalam solat.” 

– HR Ahmad, Nasa’i, Hakim dan Baihaqi.
                                                                            

  selalu bersiap sedia untuk sebarang kemungkinan mungkin bahagia bukan milik saya kala ini , melihat sahabat bahagia mengakhiri perhubungan dengan pernikahan membuat diri ini tersenyum , semoga ALLAH pelihara bahagia buat semua sahabat-sahabat saya...insya-ALLAH ♥ ♥


‎~♥~Lelaki yang HEBAT bukanlah lelaki yang mampu MENCURI banyak HATI.....TAPI ..

Lelaki yang HEBAT adalah lelaki yang mampu MENJAGA satu HATI dan SETIA pada satu HATI untuk selamanya~♥~

-insya-Allah-

MAAF terkadang penulisan ini  terlalu khilaf, mungkin sahaja aku tidak bijak berbicara berhadapan , mungkin aku sangat gugup pabila bersemuka dengan gadis , sungguh aku selalu memikirkan kekuranganku , aku terlahir secara rendah diri, insya-ALLAH aku akan baik-baik sahaja jika kamu mendekati peribadiku...

Mungkin rencana ALLAH lebih indah buat kita , DIA menzahirkan perasaan suka , marah dan sedih dan DIA maha TAHU apakah rasa yang terbaik buat kita demi menjaga sekeping hati.
Aku punya rasa kerendahan hati yang sangat tinggi , oleh kerana itu aku akan terus menulis bicara hati lelaki bukan bermakna aku bacul...kerna aku lebih suka menikmati perasaan bahagia , sedih , gundah dan gulana dengan menghuraikan rasa dengan sebaris kata demi kata...
cara terbaik buat lelaki "biasa" ini melegakan permasalahan hati...


Jangankan lelaki biasa.......... NABI juga sunyi tanpa wanita..........
 Walau segalanya tersedia disyurga.......... Tapi ADAM tetap rindukan HAWA.......... 
Pada wanitalah lelaki memanggil ibu,isteri dan juga puteri.......... 
Tanpa wanita.......... Hati dan perasaan lelaki akan resah dan gelisah.......... 
Masih mencari walau ada segalanya.......... Dijadikan wanita dari tulang rusuk lelaki.......... 
Maka lelakilah yang harus meluruskannya.......... 
Hati wanita yang serapuh kaca.......... Kuatkanlah ia dengan IMAN dan TAKWA.......... 
Perasaan wanita yang selembut sutera......... Hiasilah ia dengan AKHLAK MULIA..........
 Kerana tanpa IMAN dan TAKWA serta AKHLAK MULIA.......... Wanita akan derhaka dunia.......... 
Pada insan yang bergelar LELAKI.......... Binalah kepimpinan diri untuk memimpin wanita.......... 
Tapi ingat!.......... Jangan hiburkan hatinya dengan kekayaan.......... Jangan jinakkan fikirannya dengan kemewahan.......... Jangan manjakan dirinya dengan kecantikan.......... Kerana wanita yang lupa akan hakikat kejadiannya,tidak akan terhibur dan menghiburkan.........    

aku lelaki biasa , malu aku ketika sibuk menulis tentang kamu , padahal kamu pula , tiada sekelumit zarah ruang diri ini menumpang dalam hatinya...

malunya bertepuk sebelah tangan , andai ikut emosi habis semua hasil karya ini  
dinyahkan jauh , dilontar jauh biar malu itu pergi bersama angin...aku tak akan bisa menghurai perasaan lagi....mungkin aku hanya layak mengagumi...aku ingin menulis tentang kamu..tapi mungkin hati kamu...kepunyaan lelaki lain..jadi aku akan duduk iqtikaf dalam niat yang satu...aku ingin menikahi gadis....tiada lagi rasa ingin bercinta monyet kerana..usia..kerana pengalaman banyak mentarbiahkan akalku...namun demikian , jika cinta itu cukup sahaja memberi...aku akan terus memberi tidak mengapa walau tanpa menerima...kerna mungkin aku sudah terbiasa...ukur baju dibadan sendiri....siapapun cuba mendekatiku mereka akan tahu..yang aku tak punya apa-apa....aku bersyukur apa sahaja yang ALLAH BERI PADAKU...

namun ketahuilah , aku sedang belajar mengukir senyuman tatkala melihat kamu...meski bukan dalam alam nyata...mungkin tawamu mengajarku erti tabah...kerna mereka yang disakiti lalu bingkas bangun dan tersenyum sememangnya dia punya kekuatan hati yang terluar biasa...

mungkin ukhwah itu terbinanya semalam , mungkin pengucapan cinta termeterai begitu mudah namun , cinta dan sifatnya amat menjengkelkan demi ALLAH aku selalu mencuri pandang melihat telatahmu...aku cuma ingin menjadi sebahagian dari hidupmu akan tetapi aku tidak akan memaksa..aku sudah bersedia...bersedia menerima sebarang jawapan kelukaan...insya-ALLAH cermin diri akan selalu menjadi guruku....

ALLAH pula dia tidak pernah memilih siapapun yang selalu ingat dia , walau kulitnya bersopak , walau tubuhnya berbau , walau tiada keindahan diwajahnya...selagi hamba-ALLAH itu INGAT pada-NYA...seribu kali ALLAH akan ingat akan dirinya ^_^

maafkan diri ini , ucapan perkenalan itu mungkin punya misteri ketahuilah bahawasanya hamba ALLAH  ini tidak akan menipu...soal agama , cinta , hati dan perasaan bukan untuk dipermainkan kerna ALLAH mencipta rasa itu sangat mendamaikan...dan jangan khianati rasa itu dengan hasad dan dengki yang tidak berkesudahan...insya-ALLAH andai kamu tidak suka akan diri ini...

katakan sahaja, diri ini memang tidak cukup sempurna....namun diri ini tidak akan penat mendoakan kamu...semoga kamu selalu dalam jaga ALLAH semoga kamu bisa menggapai cinta bersama idamanmu dan ternyata idamanmu itu bukanlah aku ...

Ya Allah,ya tuhanku...

Hambamu ini memohon padamu,kau tunjukkanlah padaku bahawa dialah yang terbaik untukku,tunjukkanlah kelemahan nya supaya dapat ku mencintai kelemahannya,kau tunjukkanlah kelebihan nya supaya dapat ku mengucap syukur padamu kerana dipertemukan dengannya...

Ya Allah,

Kau berikanlah dia rahmatmu,kau sinarilah hatinya dengan cahaya ilmu dan kegembiraan,jauhilah dirinya dari kesedihan,kuatkanlah atinya menempuh dugaan dan kau tabahkanlah hatinya menghadapi segala cabaran yang Kau berikan,kau limpahilah hidupnya dengan limpahan rezekimu dan lindungilah dirinya dari segala kesusahan..

Ya Allah,

andai dia bukan jodohku,Kau tabahkanlah hatiku,kau tenangkanlah hatiku,untuk menempuh hari-hariku tanpa dirinya lagi....Ya Allah,andai aku pergi dulu sebelum dirinya,Kau titipkanlah dia pengganti yang lebih baik dari diriku supaya dia dapat hidup dengan lebih bahagia,kau tabahkanlah hatinya untuk menghadapi ketiadaanku dan ku berharap dia akan melupakan aku dari ingatannya... 
                                            


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

sy x brpe stju nge kata2 Ust Azhar..xstju bkn b'mkna xbtl kn..pd pndgn sy je la nie kn..klau org 2 xsuke kita jgn cpt cri yg len..xkn lum ape2 dh pts asa kot..tjukkan sifat gntlmen dlu..usaha + doa..lps2 tawakkal je kt Allah..sy rse xslah kn??

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥