Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, January 28, 2012

: dimana dia pemilik hati ini ? :


cinta......
Beri aku kekuatan
Beri aku ketabahan
Cinta........
Aku tidak ingin kehilangan diri nya yang baru hadir di kehidupan ku,,,
... ...
Aku,,,sangat mencintainya
Tapi setelah ku berikan cintaku sepenuhnya
Aku sangat tersiksa
Cinta........
Kapan aku bisa merasakan bahagia seperti kelmarin di saat aku pertama kali mengenalnya
Cinta........
Jangan biarkan dia pergi dariku
Karna tanpa diri_nya
Hariku jadi sepi.... ♥ ♥
ketika hati ini buat ratusan kali disakiti oleh gadis yang zahirnya nampak lembut dimata , aku hanya mampu berdoa semoga segala tinta yang berjaya ditulis tidak menzahirkan kekuranganmu, memang benar mereka katakan kamu gadis terindah , namun mata selalu menipu , kamu tak bisa setia walau kamu katakan aku pilihanmu , namun siapa dia lelaki lain selepasku, bila mana kamu kata kamu mencintaiku kenapa dusta yang kamu selitkan disetiap bicara antara kita? kenapa kamu tak bisa setia hanya pada seorang lelaki..adakah cinta itu harus menjadi perkongsian untuk jutaan lelaki? mana maharmu sebagai seorang wanita? mana mahkota kelembutanmu..jika seorang gadis bisa meracun relung hatiku bagaimana ingin aku teruskan hidup mempercayai gadis lain?
dan bila mana bonda mengatakan aku berhak mencari bahagia yang lain aku hanya mampu tersenyum cinta yang aku zahirkan bunganya tidak akan pernah layu , cinta itu selalu bersemi harum subur dihati , aku memang seorang yang setia namun aku sahaja selalu berjumpa dengan mereka yang salah , mungkin aku sedang dalam pembikinan warkah sebuah kehidupan yang tidak bisa aku selitkan duka dan airmata kerna zahirnya lelaki gagah dalam seribu langkah... 
I ♥ الله "Sebenarnya, setiap kali orang memuji kamu.. seharusnya kamu rasa malu. Ucaplah astaghfirullah al-azim kerana orang memuji kamu disebabkan Allah s.w.t telah menutup aib dan kelemahan kamu."

I ♥ الله dan pada yang kena kutuk dan dihentam.. bersyukurlah! itu tandanya Allah s.w.t masih sayang dan ingin menegur kesilapan kita. Anggap saja teguran itu daripada Allah s.w.t untuk memperbaiki ...diri kita.

I ♥ الله Allah swt sentiasa sayang pada hamba-hambaNya. Berbeza dengan orang kafir yang mendapat berbagai nikmat dan peluang sehingga tanpa segan silu melakukan maksiat, orang mukmin tidak begitu.

I ♥ الله Sedikit sahaja bengkok, sentiasa ada teguran. Ada teguran secara langsung berupa musibah, bencana atau malapetaka dan ada pula teguran yang tidak secara langsung yang disuarakan melalui mulut manusia.
I ♥ الله sesungguhnya DIA AMat PengASih...
> CINTA untuk yang BERHAK DAN LAYAK..<<

✿~ buat yang pernah merasa SAKIT DILUKAI..
✿~ buat yang pernah merasa sakit DITINGGAL pergi..
✿~ buat yang masih BERDARAH lukanya..
... ✿~ buat yang masih sembab dan BENGKAK matanya..
✿~ buat yang masih MENANGIS hatinya..
✿~ buat yang masih belum mampu MELEPAS pergi..
✿~ buat yang masih TERMENUNG dan merenung, menanti dan bersendiri..
✿~ buat yang GELISAH tiada kekasih hati..
✿~ buat yang MERASA..
✿~ buat yang MENGALAMI..
✿~ dan buat yang MEMERHATI..

~♥>JUJUR, rasa ini mengajar kamu..❤ jujur,rasa ini yang membuat kamu SEDAR..❤cintamu mungkin perlu kamu SIMPAN, BUKAN untuk DITAJA kepada ramai,❤ bukan untuk insan yang BERHATI SAKIT..❤BUKAN CINTA MURAHAN..❤hanya buat yang LAYAK, hanya buat yang BERHAK..
:♥: Yang kita dapat tidak semestinya yang kita pinta..

:♥: Yang kita minta belum tentu yang terbaik buat kita..

:♥: yang terbaik buat kita tak semestinya Allah suka..
...
:♥: Belajarlah redha apa yang kita ada..

:♥: Itulah yang terbaik buat kita..

:♥: Walaupun itu bukan yang kita suka..(◕‿◕)
【ツ】Renungan bersama【ツ】
mungkin kamu bukan tercipta untukku disetiap istikharah walau kamu cermin jawapannya mungkin ketetapan hati ini belum benar membekas kerana cintamu , biar ALLAH sahaja aturkan cara hidup ini yang pasti aku sedang gembira menjadi lelaki yang punya ramai teman seiring dengan mahar keakraban cinta ini milik mereka yang benar-benar mengerti bukan untuk dibohongi dan didustai insya-ALLAH ^_^
ALLAH tahu aku sedang berusaha menjaga perhubungan agar menjadi lama malah sentiasa dalam redhanya maka setiap hari aku berdoa jika kamu memang bukan untukku aku rela ALLAH kikiskan tautan hati ini , aku ingin dia yang sejuk dimata dan mejadi penawar dihati yang bisa mencintai aku dan keluargaku yang tahu aku punya seorang ibu , yang memahami tanggunjawab seorang anak lelaki itu sudah cukup buat aku tersenyum...cintakan ALLAH kasihi keluargaku dan sayangi kamu untuk dunia dan seterusnya insya-ALLAH..
♥ ♥ ..jika kamu bunga itu jangan biar harumnya dihidu oleh jutaan lelaki maka fitnah yang bakal engkau tempah dan jika bunga itu berduri biarkan duri itu menjaga kamu jauh dari sentuhan tangan-tangan yang bisa menodai kamu , kerna kamu bunga yang selalu dikejar kumbang yang lalu semakin mahal nilai maruahmu semakin itu kamu selalu diperhatikan aku ,kerna kamu teratas dalam carta hatiku ♥ ♥
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita. ♥ ♥

< Syuk al-hafiz >
  
 



Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

2 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

kaAka said...

insyALLAH when the time arrive,u will know who is she...pray and wait for that time..=D

Delete! said...

InsyaAllah, moga Allah anugerahkan kamu seorang yang mampu membahagiakanmu.

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥