Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Saturday, December 24, 2011

: Malu Tapi Mahu ^_^ :

                           Cinta bukan satuan dua hati,,
Namun paduan dua jiwa,,
Cinta takkan pernah terjadi,,
Jika dua hati tidak termeteri,,


Namun apa ada dengan cinta,,
Jika hanya cuma nafsu,, 
Yang kian menggoncang dunia,, 
Lewat hari ini,,


Namunku kuatkan hati,,

Merasai sendiri nikmat cinta itu,,

Karna kita takkan pernah tahu arti yang sebenarnya,, 
Jika tidak pernah belajar memahaminya,,

Cinta itu sendiri bukan untuk melemahkan,,
Namun juga membangkitkan semangat,,
Jangan pernah takut untuk jatuh cinta,,
Karna setiap perhubungan itu pasti dilanda badai,,

Kuatkan hati teguhkan iman,,
Karna dengan itu sahaja,,
Dapat menjamin cinta sejati,, 
Hingga ke syurga firdausi...insya-ALLAH

"..aku mendamba cinta sejati yang hanya singgah entah bila dan ketikanya kerna ,dan aku masih menunggu si hawa yang setia , yang bisa menguasai pelusuk hati dan mencintai aku apa adanya....."

"...sungguh indah nikmat sang dunia tapi kepahitan itu lebih indah kerna pahitnya dunia akan membuat manusia selalu mengingati tuhannya , dan yang pasti keindahan dan kegembiraan dunia selalu hidup dalam kenangan..."

Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

Dalam hidup, terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahwa yang kita inginkan terkadang tidak dapat m...embuat hidup kita menjadi lebih bahagia.

Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan
Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati.

Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang di sekelilingmu tersenyum.
Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis.

Semoga kamu mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat kamu bahagia, cukup
cobaan untuk membuat kamu kuat, cukup penderitaan untuk membuat kamu menjadi manusia yang sesungguhnya, dan cukup harapan untuk membuat kamu positif terhadap kehidupan.. Aamiin.

                                                        
"..aku malu kerna aku telah mengakui yang aku mencintai kamu atas nama tuhanku , aku membiar segala rasa menguasai pelupuk hati , puas aku menahannya aku tetap tidak bisa , maafkan aku kerna memujamu maafkan aku tak padan denganmu tapi ku berjanji kau juwita hati akan ku jaga hingga akhir nanti...insya-ALLAH...."

"..hari ini aku belajar untuk cermin diriku nasihatku , bukan semua cinta bisa berbalas cukup sahaja senyum dan senyum dalam hati ALLAH sahaja yang tahu..
kamu jangan takut ALLAH pelihara hati kita jika benar dirinya untuk kita tautan hati tidak akan bisa bertepuk sebelah tangan dia juga bisa merasa apa yang kita rasa , ......Andainya dikau jodohku yang tertulis di loh mahfuz
Allah pasti akan mencampakkan rase kasih sayang dalam hatiku, jua hatimu.
jika aku tahu aku tidak akan bisa merungkai rasa itu , kerna kau seanggun bidadari , seharusnya aku cerminkan diriku...tapi itu sahaja mampu membuktikan kesungguhanku terhadapmu, tapi tidak mengapa aku masih berdoa agar kamu tahu aku bersungguh ingin menjadi teman sepanjang hidupmu..insya-ALLAH selagi istikharahku untukmu ^_^

cinta itu takkan datang kalau tak dicari, dan takkan dapat kalau tak memberi
seandainya kita diberi peluang untuk menyintai seseorang
lakukanlah dengan sesungguhnya dan sepenuh hati.

Jangan meletakkan harapan terlalu tinggi di jiwa, kerana pengetahuan masa depan dalam kekuasaanNya. Jika tingginya harapan tersimpan, hingga tidak terjangkau oleh fikiran, kelak akan binasanya kehidupan, seandainya ia tidak menjadi kenyataan..

"Umpama melompat terlalu tinggi, pasti risiko untuk cedera pastilah juga tinggi.."

Tidak salah ingin menyimpan impian, namun biarlah ia sekadar hanya harapan, asalkan di dalam hati meyakini Allah lah yang menentukan... agar kita dapat mendidik jiwa akan redha dengan segala ketentuan..~ insya-Allah.

Jika ALLAH tidak memberimu seseorang yang kamu impikan..
Semoga Dia menghadirkan seseseorang yang mengimpikanmu..

Bila ALLAH tidak memberimu seseorang yang kamu rindukan..
Semoga Dia menghadirkan seseorang yang merindukanmu..

Bila ALLAH tidak memberimu seseorang yang kamu dambakan..
Semoga Dia memberimu seseorang yang mendambakanmu..

Bila ALLAH tidak menyatukanmu dengan seseorang yang kamu cintai..
Semoga Dia menghadirkan seseorang yang mencintaimu..

Yang bukan HANYA kerana apa yg ada padamu..
Tetapi apa adanya dirimu....!!

Semoga ALLAH memberikan kita yang TERBAIK..
Dengan segala keindahan hati & ketakwaannya..
Insya- ALLAH ~

   jika cinta itu di tangisi dengan air mata maka tinggalkan lah cinta itu 
cinta itu bukan untuk di tangisi malah ia dicipta utk di nikmati 
maka nikmatilah anugerah cinta itu dengan bijak dan terbaik...^__^


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

2 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

emma amalina said...

entry ni mcm bg nasihat tok diri sye. suke ayat: jgnlah meletak harapan yg tinggi & bukan semua cinta bisa berbalas. apa pon, jika kita ikhlas insyaAllah Dia akan beri apa yg kita inginkan. dan disaat org itu hadir, hargailah dia dgn sebaiknya kerna setiap kuntum bunga tidak sama dgn yg lain :) wish u luck!

MaTa SePet said...

ehem2..^_^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥