Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, December 29, 2011

: HATI LELAKI INI :

                                                                               




                                                                              


Ketahuilah olehmu... 

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia.. 
Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha. 

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih.. 
Allah SWT sudah menghitung airmatamu. 

Jika kau pikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu serasa berlalu begitu saja... 
Allah SWT sedang menunggu bersama denganmu. 

Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk 
menelepon... 
Allah SWT selalu berada disampingmu. 

Ketika kau pikir bahwa kau sudah mencoba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi... 
Allah SWT punya jawabannya. 

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan... 
Allah SWT dapat menenangkanmu. 

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan... 
Allah SWT sedang berbisik kepadamu.

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur... 
Allah SWT telah memberkatimu. 

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban... 
Allah SWT telah tersenyum padamu. 

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi... 
Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu. 

Ingat bahwa dimanapun kau atau kemanapun kau menghadap... 
Allah SWT TAHU... ..... 





hati yang indah itu sentiasa menyinari setiap kehidupan di muka bumi ini...

hati yang cantik itu sentiasa menyintai ketenangan dalam beribadah kepada Allah...

hati yang khusyuk itu sentiasa menyintai Allah kerana dia mengetahui cinta Allah adalah cinta yang abadi...

hati yang menyebarkan haruman kewangian itu sentiasa menyentuh kehalusan dan ketelusan jiwa-jiwa  mereka yang sentiasa berada dalam perjalanan Allah swt......



Tika kau melafazkan janjimu,
Ingatlah hati janji itu belum pasti kau mampu penuhi...
Tika cebisan kasih bertandang,
Ingatlah hati kasih yang hadir bisa hilang...
Tika perasaan sayang kian subur,
Ingatlah hati sayang itu juga bakal luntur...
Tika gelodak hati menagih sebuah cinta...
Ingatlah hati hanya cinta yang Esa akan buat dikau bahagia.
..


"ketahuilah cinta manusia sangat sakit untukku jadi , jika kamu tidak pernah mencintaiku , aku bermohon jangan kamu memberi harapan yang penuh palsu , hari ini dan sebelumnya aku lalui dengan kelukaan dan cukup sudah mengajar aku erti kehidupan , aku bisa memendam segala kedukaan ini , tapi sampai bila? aku manusia bukan nabi , ketahuilah cinta yang bertepuk sebelah tangan sangat menyakitkan , 
sungguh jika aku bukan dalam pilihanmu , buanglah aku jauh-jauh , mungkin takdir sudah tertulis segala kedukaan yang aku lalui hanya akan berakhir bila aku tiada di dunia ini , aku cuma ingin sezarah kemanisan bahagia itu sahaja dan aku cuma ingin senyuman yang ikhlas bukan hanya retorik bukan juga kerana simpati...."

"...terkadang aku merasa kamu sangat memahamiku , terkadang juga aku merasakan hadirnya sebuah perasaan ini bakal menutupi segala kenangan sepi , aku adalah lelaki yang selalu melakukan segala hal dengan sepenuh hati , walau perkara itu dirasa remeh , aku melakukan semua itu kerna aku cuma ingin ketulusan , kejujuran dan keikhlasan , bukan hanya bermonolog , bukan juga sengaja aku nukilkan , metafora mahupun hiperbola , kerna apa sahaja yang tertulis dalam relung hati , adalah kisah sebenar seorang lelaki yang diuji , aku ingin kamu tahu hati ini kian berbunga bila wujudnya kamu , kamu tahu aku ditinggalkan insan bernama hawa , dan ketika itu aku sendiri tidak tahu apa salah dan dosaku , sekali aku bercinta niatku adalah untuk menjadikan dia halal untukku , aku ikhlas jika orang yang aku cintai ada pilihan lain , tolong nyatakan padaku , aku bukan pedendam aku juga tidak akan marah , sungguh sedih, pilu dan hiba suka berkawan denganku  mereka selalu menemani jiwa yang lara ini ,entah sampai kapan harus aku nyatakan ketulusan ini...di hati hanya tuhan yang tahu..."

"..aku dididik sebelum ingin lelapkan mataku , aku akan memaafkan semua orang , dan akan aku cium tangan bonda sebagai simbol penghormatan , setiap kali sebelum tidur,itu rutin hidupku, kamu tahu kenapa? kerna ajal tidak pernah mengira bila , ketika, tempat dan masa , dia akan menjemput kita , tanpa di undang , jadi walau dimana situasi kita , kita harus ingat ketika hidup ini bukan hanya untuk suka , tawamahupun gembira ,
 tapi perlu di ingat apa akan terjadi pada alam seterusnya
 adakah kita bersama yang soleh atau kita merana di sana? 
sebab itu aku selalu memaafkanmu , walau sejuta kali salah yang kamu lakukan aku akan selalu memaafkan kamu , insya-ALLAH..

jika kamu ingin tahu , tika kecilku abah selalu dodoikan aku dengan kalimah ya latif ( lemah lembut) , oleh kerana itu juga aku dicipta oleh tuhanmu seorang yang lembut hati,manis bicara dan tidak membebani sesiapa , biarlah mereka mempermainkan aku , aku masih memaafkan mereka , aku akan terus memaafkan dan kamu jangan pernah fikir akan aku , hati ini sudah selalu berada dalam kesedihan dan aku cuma harap yang terbaik kepada mereka yang membuatku sebegini , nukilan hati ini telah membuktikan bahawa ada lagi lelaki seperti aku ...yang selalu mencari cinta sejati menunggu jodoh dari langit dan medamba kasih illahi...

♥ ♥ walau aku suka kamu , kamu tidak pernah mempedulikan aku , walau aku cuba menawan hatimu sedikit tolehan tidak kamu kisahkan padaku , dari kejauhan aku selalu mendoakan kamu , aku simpan rasa ini dalam-dalam , hari-hari aku menangis agar ALLAH membuka hatimu untukku , namun ego yang kamu persembahkan , mungkin bila tiada aku kamu baru tahu erti penyesalan , dan aku sang lelaki yang selalu muhasabah diri , biar aku berlalu pergi dan aku akan selalu mendoakan kamu walau bukan dengan aku ,insya-ALLAH ♥ ♥

jika kamu tahu , sunyi sebati dalam raga sepi menyelubungi jiwa , dan sendiri aku dalam seribu rasa , aku terbiasa dengan semua ini , dan itu semua mendewasakan aku , aku pernah ditinggalkan tanpa alasan dan sebab , aku kehilangan mereka yang aku sayangi dan semua itu adalah kenyataan , jika kamu dalam hatiku , jiwaku milik bondaku dan nyawaku milik PENCIPTA dia maha karya , aku akan selalu bermuhasabah atas segala apa yang dilalui insan ini , satu masa mungkin akan berakhir dan aku masih menanti , insya-ALLAH aku tahu dan bersangka baik pada ALLAH ^_^

aku hanya ingin jadi anak yang soleh , hamba ALLAH yang bertaqwa insan yang bahagia , imam kepada isteriku , bapa kepada anak-anakku , aku ingin kamu tahu ketulusan yang aku persembahkan adalah diri aku apa adanya , aku selalu setia , aku selalu sayang dan aku selalu cinta , tapi aku tidak menerima semua itu kembali  KEPADAKU , niat ini tulus suci dan murni, aku amat perlu kamu lengkapi hidup ini , mungkin bila bersama kamu , aku bisa melupakan segala duka , aku belum bisa berpaut pada ketabahan terkadang aku rebah , terkadang sangat sulit bagiku untuk aku menyatakan kisah hati ini , kerana hanya dengan menulis dapat memberi ketenangan yang abadi selebihnya , aku berdoa mungkin akan wujud si pelangi di hujung lorong ujian ini.




P/s : DIA tidak akan menguji kita, jika kita tak mampu untuk menanggung ujianNYA.. DIA menguji kita mengikut kemampuan kita. Setiap ujianNYA adalah peringatan untuk kita.. kerana DIA sayangkan kita.

setiap kebahagian dan kemudahan itu akan hadir setelah kita mengharungi kesedihan dan kesulitan...
jangan ditangisi benda yang belum tentu menjadi milik kita....tapi harus tangisi benda yang telah menjadi milik kita ketika ini...kerana mana tahu ia akan terluput dan terlepas dari kita...dan jangan ditangisi benda yang lalu kerana ia telah menjadi sejarah dalam diari kehidupan kita....
Share this topic on Facebook


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

1 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

MaTa SePet said...

kdg2 pnglmn mngjr kite erti hdp sbnr..
kdg2 pnglmn jgk m'bt kite tkt nge erti hdp sbnr..
kdg2 pglmn jgk m'mkse kite utk trus hdp dlm keadaan bg2..^.^

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥