Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, December 19, 2011

: Bicara Tentang Kecewa Dan Perubahan :




                                                                              
                                                 
                       Apa dayaku menghalang,,
Jika kaki mu ingin melangkah pergi,,
Cinta rindu yang terbuang,,
Semuanye sekadar mimpi,,


Lalu menangislah rembulan,,
Suram cahaya menyinar sepi,,
Duka menyelinap pelusuk awan,,
Yang ku ratap hanyalah sunyi,,


Unggas yg berterbangan,,
Bagaikan turut mengerti,,
Aku menyebut namamu Tuhan,,
Sembuhkan lah duka di hati ini,,
Berikanlah aku ruang,,
Untuk menginsafi hari-hari mati,,

                    jika kita menyayangi seseorang lepaskanlah dia  
                       Jika dia kembali dia adalah milik kita
               Jika tidak, dia bukan lah milik kita sejak dari mula lagi.


Yang paling menyedihkan dalam hidup adalah menemukan seseorang dan jatuh cinta, 
hanya untuk menemukan bahawa dia bukan untuk kamu dan kamu sudah menghabiskan banyak waktu untuk orang yang tidak pernah menghargainya... ...


 “Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri” (Surah Ar-Ra’d :11)

  Dalam kehidupan,kita sering menemui perkara yang mengecewakan. Anggaplah ia sebagai satu tarbiyah dan jangan cepat berputus asa. Sentiasa bersyukur dan yakinlah dengan hikmah aturan yang telah Allah tetapkan. Hargailah kesempatan yang masih diberikan Allah s.w.t ke atas hambanya dengan sebaiknya. Demi masa,sesungguhnya manusia kerugian,melainkan mereka yang beriman dan yang beramal soleh.

“When it rains all the birds fly for shelter but eagle alone avoids the rain by flying above the clouds.
Their problem is the same but their attitude differs”
Kecemerlangan tidak diperolehi dengan mudah. Ada harga yang perlu dibayar. Kita harus mengharunginya dengan mujahadah. Inilah masanya untuk meninggalkan zon selesa dan melangkah kehadapan. Untuk berubah,tidak cukup dengan sekadar menginginkannya secara biasa-biasa tetapi mesti menginginkannya dengan berkualiti iaitu mahu berubah sekarang dan bukan esok atau akan datang. Teringat kata-kata sifu saya “Mengetahui sesuatu itu salah tetapi sering mengulanginya adalah suatu penyakit yang tidak dapat diubati melainkan diri sendiri yang mencari penawarnya”
Rahsia orang yang berjaya adalah mereka mempunyai satu kuasa yang dikenali sebagai  ‘kuasa bertindak’. Mereka mempunyai kemampuan melaksanakan apa yang dirancang dan dapat melakukan apa sahaja yang difikirkan perlu. Kesimpulannya,keazaman untuk berubah adalah tidak cukup andainya tiada kuasa bertindak.. ayuh berubah jangan biar kecewa menguasai diri persetankan rasa kecewa itu ALLAH kan ada?
ஜ Walau tak ada ORANG sayang kita TAPI ALLAH ada dekat di hati kita,ஜ

ஜ Walau tak ada ORANG cinta kita TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita,ஜ

ஜ Walau tak ada ORANG tolong kita TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita,ஜ

ஜ Walau tak ada ORANG rindu kita TAPI ALLAH tetap tunggu kita,ஜ

ஜ Walau tak ada ORANG jaga kita TAPI ALLAH perhatikan kita,ஜ

ஜ Walau tak ada ORANG dengan kita TAPI ALLAH ada temankan kita.ஜ



Zon selesa adalah musuh utama bagi insan yang menginginkan kecemerlangan dalam hidup di dunia dan akhirat. Dalam diri kita,ada banyak kekuatan yang tersembunyi. Kita berkuasa untuk memecahkan tembok penghalang dan memiliki kekuatan yang jauh lebih hebat daripada sebelum ini. Keazaman yang teguh dapat menghasilkan seribu satu keajaiban tanpa disedari. Niat dan kehendak teguh mendorong tindakan dan membawa kepada natijah yang cemerlang. ayuh berubah jangan duduk ditakuk lama jangan kenangkan kekecewaan yang sebenarnya hanya merosak iman kita..
Hakikatnya,mereka yang berazam ingin mencari keseronokan semata-mata tidak akan pernah berpuas hati dengan keselesaan yang ada dan ingin terus mencari dan mencari  keseronokan yang sebenar dan sudah pasti,ianya tidak berpenghujung. Malah,akhirnya menemui noktah kegagalan dan penyesalan.
Cinta perempuan itu diibaratkan seperti layang-layang, bila dikejar ia lari, bila ditunggu ia menanti
Manakala cinta lelaki pula adalah seperti cermin, walaupun ia tidak berbohong, namun sukar untuk dipercayai
Sedangkan cinta itu sendiri adalah seperti sang rembulan yang menerangi kegelapan malam yang gelita 
tetapi sampai hati membiarkan pungguk merinduinya.
♥ ♥ saya nak sangat bagi hati saya...sebab saya sudah puas simpan hati ini...tapi saya tak tahu nak bagi siapa jika ada hati ini saya akan beri pada mereka yang hargai saya..demi ALLAH saya bukan sombong tetapi saya takut sangat nak kecewa lagi...sungguh lama saya perlu masa untuk pulih sampai sekarang...saya masih bermuhasabah..besar makna cinta manusia kepada saya tapi lebih besar cinta ALLAH yang menciptakan saya...jika hati saya diberi kepada seorang gadis..saya hanya tahu setia dan istiqomah pada seorang sahaja dan saya memang tak pandai nak selingkuh ..ALLAH memang ciptakan saya begitu cuma...saya belum jumpa mereka yang membalas kesetiaan saya hingga kini....♥ 
    

                                                                                                               


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥