Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Monday, October 17, 2011

~Tips Menawan Hati Gadis ~






1.Menjadi pendengar setia si dia

2.Ingat perkara-perkara penting tentang hidupnya. Contohnya: tarikh lahir dia, makanan dan minuman kegemaran si dia, apa yang dia suka, apa yang dia benci, dan lain-lain lagi.

3.Beritahu si dia bahawa anda teringatkan dia. Contohnya, anda boleh katakan pada dia bahawa anda teringatkan si dia apabila terdengar lagu kegemarannya di radio. Atau mungkin juga anda ceritakan mimpi anda bertemu dia.

4.Ringankan mulut untuk memuji dan menghargai si dia.

5.Buat dia tersenyum dan gembira bersama anda.

6.Jangan mengongkong dia. Berikan si dia kebebasan. Biarkan cinta itu datang tanpa dipaksa, nescaya berkekalan cinta itu.

7.Sentiasa berada untuk dia dikala dia memerlukan seseorang. Sama ada dia sedang bersedih atau memerlukan seseorang untuk meluahkan rasa hati dan memahami dia, pastikan anda sentiasa ada untuk dia.

8.Hormati dia dan pastikan dia juga tahu anda mengharapkan sebaliknya. 

9.Percaya si dia. Sikap cemburu anda yang tak bertempak hanya akan membuatkan si dia makin menjauhi anda.

10.Berikan ‘surprise’ pada si dia. Mungkin anda boleh memberikan bunga ros atau apa saja untuk membuat hati kecilnya terpegun dengan anda yang pandai mengambil hatinya.

11.Buatkan dia rasa diterima oleh keluarga anda.  Pasti si dia akan berasa kekok pada awalnya, tapi si dia pasti akan semakin rapat dengan anda.

12.Buat sesuatu yang anda tidak pernah buat untuk dia. Katakan selama ini anda tak pernah memasak, nak masak telur goring pun tak tahu. Jadi buatkan si dia satu masakan kemudian biar si dia rasa. Katakan anda buat khas untuk dia.

13.Sentiasa jadi seseorang yang ceria di mata dia. Jadilah di mata di seseorang yang bijak menyelesaikan masalah hidup dan sentiasa ceria dalam hidup anda. Masalah bukan lagi sesuatu yang perlu dirisaukan!

14.Sentiasa buat hari yang mendatang ‘special’ dimata dia. Sentiasa membuatkan dia tertunggu-tunggu hari yang anda rancang. Jadi, rajin-rajinkanlah diri anda mengajak dia keluar pada hari-hari tertentu. Tidak semestinya perlu keluar hanya pada hari sabtu dan ahad. Selagi anda rasa perlu keluar, maka keluarlah.

15.Lakukan sesuatu yang tidak perlukan anda mengeluarkan duit. Percayalah, cara ini amat berkesan. Contohnya, mengajak dia keluar berjoging pada waktu petang ataupun berkelah pada hujung minggu. Bukan saja dapat jimatkan duit malahan anda mempunyai lebih banyak masa untuk berbual.

16.Banyakkan bersabar dengan kerenah dia. Jangan jadikan sesuatu yang kecil sebagai masalah besar. Layan dia seperti seorang kanak-kanak yang perlukan lebih kasih sayang dan tunjuk ajar. Ingat, tegur bukan marah!

17.Sentiasa nampak kemas dan macho bersamanya. Mungkin ditempat kerja mahupun dikuliah anda tidak mementingkan penampilan. Tetapi apabila anda keluar bedua dengan dia, berikan penampilan terbaik anda. Buatkan dia bangga apabila keluar dengan anda.

18.Buatkan aktiviti bersama. Ajak dia lakukan sesuatu aktiviti bersama. Walaupun hanya bersiar-siar, ajaklah dia untuk keluar dengan anda. Sekiranya dia menolak tidak mengapa. Yang penting anda telah mencuba.

19.Hantarkan mesej, email mahupun sms ayat-ayat romantik dan manis setiap hari yang mampu membuat dia tersenyum. 

20.Masukkan surat cinta secara senyap kedalam handbagnya. Pasti dia akan tersenyum apabila mengetahui dia mempunyai secret admire.

21.Bukakan pintu kereta untuk dia malahan tarik kerusi untuknya sewaktu makan bersama.

22.Tanya pada kawan-kawan anda apakah perangai buruk anda. Perbaiki perangai itu dan pastikan anda tidak lakukan dihadapan dia.

23.Selidik binatang peliharaan yang amat diimpikannya. Kemudian beli haiwan tersebut dan biarkan dia beri nama pada haiwan tersebut. Pasti dia akan sentiasa rapat dengan anda.

24.Elakkan seks menjadi punca anda inginkannya. Sentiasa elakkan bercerita mengenai perkara ini dan jangan buat dia rasa tidak selesa dengan sikap anda yang gila seks.

25.Sentiasa tanya pendapat dia untuk menunjukkan betapa pentingnya dia terhadapa anda.

26.Sentiasa beri semangat pada dia. Sekiranya dia mempunyai hobi baru, maka sokong dan galakkan dia untuk meneruskan hobi dia.

27.Sengaja buat dia rindu anda. Sms dia untuk selama sebulan kemudian anda senyap tiba-tiba. Insyaallah, dia akan mula rindu terhadap anda.

28.Cari tempat yang tenang seperti ditepi pantai atau tempat-tempat yang tidak terlalu bising, kemudian ungkit kembali kisah-kisah lama anda berdua. Bagaimana anda berkenalan dan sebagainya. Jika anda rasa sudah tiba masanya anda melafazkan cinta, ini masa yang terbaik!

29.Ambil foto anda berdua bersama-sama. Sama ada di photobooth atau menggunakan kamera sendiri. Lagipun, tempat-tempat seperti snow world di genting highlands juga ada menawarkan sesi fotografi. Biarkan kenangan manis itu sentiasa hidup.

30.Senyum, tak perlu kata apa-apa. Tapi jangan pula senyum bermakna. Biarkan senyuman anda itu tidak terlalu janggal tetapi nampak manis. 

31.Belikan tiket untuk konsert penyanyi yang dia minat ataupun tiket untuk sesuatu yang sukar untuk dibeli.

32. Kurangkan menawan hati dia dengan guna kata-kata, lebihkan perbuatan. Biar si dia tahu anda ikhlas.

33.Jadi lelaki yang sempurna di keluarganya. Berusaha untuk bergaul dengan mereka, bersikap sopan, dan  gunakan peluang yang ada untuk mencungkil peribadi si dia.

34.Buatkan kuih yang terisi nota-nota lucu mahupun cinta. 

35.Bersikaplah jujur terhadapa diri sendir nescaya dia akan jujur terhadap anda.

36.Percaya pada diri sendiri bahawa dia pasti menjadi milik anda. Pasti bukan mesti!

37. Buat satu puzzle yang mempunyai gambar kenangan manis anda berdua.

38.Jadi diri sendiri, tapi bukan bermakna anda perlu meneruskan perangai-perangai yang anda sendiri tahu buruknya perlakuan tersebut.

39.Sebarkan cerita kepada rakan-rakan anda bahawa anda gila baying terhadap si dia. Sebar..sebar..sebar sampailah ke pengetahuan rakan si dia. Pasti lambat laun dia akan tahu bahawa orang ramai sudah tahu anda cintakan dia.

40.Jangan terlalu serius dengan dia. Tunjukkan juga perangai anda yang mempunyai sifat lembut, mudah mesra dan juga keanak-anakan. Tapi jangan terlalu bersiat childish, perempuan benci lelaki yang tidak matang.
41.Buatkan si dia rasa pintar. Hal ini akan membuatkan dia rasa lebih seksi dan menawan. Tapi jangan pula anda menunjukkan bahawa anda ni bodoh. Jadi pandai-pandailah ye..

42.Sentiasa menjadi ‘guardian angel’ dia. Jangan jadi lembik. Kalau tak mampu nak jadi kuat, macam mana nak jaga orang yang disayang.


43.Buat satu permintaan lagu di radio dan tujukan pada si dia. Tapi pastikan dia dengar.

44.Buat satu blog khas untuk bacaan si dia. Biar si dia tahu perasaan anda.

45.Walaupun member-member kata anda samseng, tapi jadilah seorang permata di mata dia.

46.Buat satu lagu cinta khas ciptaan anda sendiri untuk dia. Kemudian anda nyanyikan lagu cinta tersebut untuk dia.

Airlah dalam bertambah dalam
Hujan di hulu berlumlah teduh
Hatilah karam bertambah karam
Karam merindu orang yang jauh...^__^

<syuk al-hafiz>


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥