Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Friday, September 9, 2011

~ Kamu Gadis Itu ~

"....Titis hujan tengkujuh ini menghanyut pergi lukisan mimpi
Dingin hembus nafas sang Murabbi bagai tanda aku dikasihi
Moga doa empati penumpang ini bisa terus menerobos hati Ilahi..."


alhamdulillah bingkisan kata masih lagi bisa di ungkaikan, siapa gadis ini, hanya ALLAH saja mampu memperjelasnya, dia selalu berada teratas dalam segenap hati insan nurani sepertiku, halus kata lembut bicaranya bingkas merobek mana-mana jiwa sang adam yang selalu dahaga kasih sayangnya, antara senyap , diam dan alpa, usia suatu perhubungan itu mencecah bertahun lamanya,
aku sangat kenal dia, persisnya, amarahnya dan jelingan manjanya, sangat terbiasa bagi diriku..

kala malam ini, sengketa telah meranapkan uhkwah fillah yang telah lama termeterai, setiap bait-bait kata yang di sampaikan kepadaku amat pedih, amat sakit dan bisa melemahkan segala rasa dalam diriku, manis, pahit, penat dan lesu bukan rasa yang aneh padaku, semua itu kekuatan untuk mencintai gadis sepertinya, hanya dia sahaja kaku dan bisu tidak tahu wujudnya aku dan aku bukan sebagai tugu, tapi aku selalu ada untuk berkhidmat cinta dan setia kepadamu, sumpah setia itu bermula pabila aku sendiri musykil dengan nawaituku padamu, untuk ke 185 kali aku melakukan istikharah , ingin saja ketetapan iman yang maha hebat menjadi milikku, tapi jawapan itu tetap sama , walau pun gaya penyampainya berbeza, tetapi jalan ceritanya sama.

wahai sang gadis nukilan ini sengaja di karyakan, kerna aku ingin engkau tahu, aku selalu izinkan kamu relakan hati berkawan dengan si adam seramai yang mungkin, tapi aku takut, aku takut kamu hanyut, hanyut dibuai kata dan harapan sang adam, yang kau sendiri tak pasti apa kehendaknya apa rasa gelora hatinya, apa di sebalik renung matanya, kerisauan aku, bukan tanda aku mementingkan diriku tapi aku ingin selalu menjagamu, dalam lena dan jagaku, aku hanya belajar merinduimu,Cinta itu ibarat mawar yang mekar di taman sari tetapi kalau kita tidak pandai menjaganya, duri akan timbul melilit sanubari,Tidak semua cinta menjanjikan keindahan dan kebahagian, Jadi berwaspadalah menerokai nya,Hanya keikhlasan dan kejujuran dapat merawat segala-galanya....

aku selalu dan akan selalu memaafkanmu, biar luka aku tanggumg sendiri, biar parah segala relung hati, asalkan kamu tidak rasa apa yang aku rasa, kerna aku tahu kamu tidak bisa merasakan kesakitan hebatnya menjaga sebuah cinta, dan wahai gadis  itu aku selalu tahu,Untuk bercinta kita mesti berani. Jangan takut pada kegagalan tapi takutlah pada kemungkaran ,Bersedialah menghadapi kegagalan sebelum kegagalan menghancurkan hidup kita.

selepas ini engkau bebas memilih jalan hidupmu aku bisa membiarkan semua itu berlalu, andai aku sakit jangan pernah menjengukku, andai aku sedih jangan pernah memujukku, kerna aku tidak ingin engaku rasa sepertiku, tujuan aku hidup adalah untuk menggembiraknmu, yang aku tahu hanya selalu mendokanmu, dan satu masa nanti akan aku pergi jauh dari pandangan mata mu, cuma aku tidak akan jauh dari hatimu, biarpun  berakhirnya dunia ini, insya-ALLAH..

selangkah kita menghampiri Nya seribu langkah DIA menghampiri kita
berbeza dengan cinta manusia
semakin kita cuba menjejakinya semakin luas langkahnya meninggalkan kita
kalau bertaut pun pasti terlerai,
kalau terbina mahligai pun pasti bakal dicarinya insan kedua dan seterusnya , disitulah aku belajar, belajr mencintaimu kerana-NYA, dan aku tidak akan pernah sesal....kerna ini semua pilihanku,
pilihan dari istikharahku, engkau adalah kurnian ALLAH kepadaku, 
Andai kata dunia hendak meraih cinta
ia tak akan mampu dan andaikata ia akan menolaknya
ia juga tak akan kuasa, karena cinta itu suatu anugerah
bukan suatu hasil usaha. Cinta berasal dari Tuhan . 

Cinta itu satu siksaan jika tiada kepastian, Jiwa pasti gelisah dalam meniti sebuah kepastian
gelisah memikirkan sama ada cinta yang dihulur berbalas atau hanya bertepuk sebelah tangan
Apa jua keputusan yang bakal diterima
tabahlah selalu kerana tidak semua impian dan kehendak kita menjadi milik kita.


Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang
lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasih mu,
tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi itu
tidak tahu apa yang sesungguh nya kamu rasakan. 


Dari cinta Nya kita berasal
Dan atas nama cinta Dia menciptakan kita
Kerana cinta kita mendatangi Nya
Dan demi cinta juga kita kembali kepada Nya.

<syuk al-hafiz>





Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥