Cool Blue Outer Glow Pointer
سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
MENCARI CINTA SEJATI MENDAMBA KASIH ILLAHI

Di Hati Ini Hanya Tuhan Yang Tahu ^_^


Thursday, November 24, 2011

: Dengan Atau Tanpamu :

"....hari ini aku perlu mengetahui akan kenyataan yang maha sakit , aku sudah hilang dalam kamus hidup hamba ALLAH itu , angka 7 juga dia berpaling , dan pada tanggal 7 aku diludahnya , aku masih berusaha melupakan kisah cinta yang mejadi epik dalam hidupku , cinta yang dalam kehampaan, hari ini aku terlihat satu kata yang membiaskan diriku sendiri , walhal itu merupakan kenyataan yang harus aku telan walaupun pahit ,dia memang bukan untukku , tapi melupakannya amat perit buatku , aku sudah menghapus saki baki kenangan bersamanya , meski pun bertahun tetapi cinta itu telah bernoktah , biasanya semua akan berkata lelaki yang salah , lelaki  yang curang dan lelaki yang dikatakan buaya , tapi situasi aku berbeda , dia yang mendua dia juga selingkuh ,77 hari aku muhasabah diri , memang tersangat ramai mencuba dekat denganku, akan tetapi mereka tidak tahu apa tersurat di lubuk hati ini...."


"...aku sangat waspada untuk jatuh hati aku juga sangat takut mengasihi , aku perlu ruang untuk berdepan dengan realiti ,aku juga perlu sokongan , aku lelaki yang setia sekali aku bercinta aku ingin jadi selamanya , aku ingin ketulusan seorang gadis menerima aku seadanya , aku juga sangat kekurangan aku tiada harta tiada pangkat , aku juga ilmu tidak setinggi mana , tapi aku sedar diri aku tahu kekurangan aku ini bukan modal untuk aku meletakkan diriku bagai alas kaki , untuk dipijak dan dimaki hiba ,setiap manusia punya benih keunggulannya sendiri cuma terpulang kepada kita untuk menterjemahkannya , terkadang aku sendiri juga tidak tahu , cinta itu buat siapa dan untuk siapa , setelah aku memberi hati pada orang yang salah , hatiku sudah tertinggal entah dimana , sungguh aneh tapi itu sahaja mampu ku rungkaikan ..."



“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.”
(Al-Baqarah: 216)

"...terkadang apa sahaja yang direncana oleh kita , nampak elok di mata kita padahal langkah yang kita ambil bakal mengecewakan banyak hati , cinta yang memberi tanpa menerima perlu kesabaran yang maha hebat , jika punya sabar perlu ada tabah kerana tanpa tabah sabar juga tak bisa bersatu , nostalgia cinta remaja mendewasakn usia kita , tanpa remaja kita tidak akan melalui usia dewasa , usia tua dan pengakhiran dunia , semuanya harus ditempuh semakin bijak melaluinya semakin kita tahu kekurangan yang kita ada.."

“Sungguh mengagumkan urusan seorang mukmin. Sesungguhnya seluruh perkara adalah baik baginya. Dan tidak lah didapati seorang pun hal tersebut melainkan pada diri seorang mukmin. Jika dia merasakan kesenangan maka dia bersyukur. Dan itu lebih baik baginya. Jika kesusahan menerpanya maka  dia bersabar. Dan itu lebih baik baginya.”
Hadith riwayat Muslim

♥ ♥ malamku kini sepi tanpa tara , bisikan unggas menjadi lagu dalam puisi suramku , aku ada Tuhan yang selalu menjadi teman dikala suka dan duka , Dia tahu aku sedang suka pada hambanya , hambanya itu sangat penuh dengan makna sangat tulus dengan pekerti luhurnya , aku mendamba gadis begitu tetapi jauh disudut hati aku masih muhasabah diri , istikharah sahabat dikala sepiku dia juga tahu aku perlu petunjuk yang maha kuat untuk aku tidak jatuh hati pada mereka yang salah lagi ,aku cuma ingin mengenal dia , tetapi dalam hati aku , aku perlu ikhlas mengenal kekuranganku rata-rata sebelum aku mencintai orang lain , kerana aku tak bisa , menyemai rasa simpati orang lain untuk mencintai aku ♥ ♥


Jaga Iman , Jaga Hati , Jaga Diri ^__^

0 senyum itu satu sedekah ^__^ MARI KOMEN..:

 
♥ syuk al-hafiz official blog ♥